Bra och billigt hotell i Pattaya?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"PATCHAREE " sa:
Ja det är din åsikt och vad bryr jag mig för jag kommer aldrig att åka till Pattaya någon gång mer. Jag åkte dit med buss på morgonen och hem på kvällen. :)

Och på vilket sätt hjälper det frågeställaren i hans fråga ?? ???

"PATCHAREE " sa:
Ja det är din åsikt och vad bryr jag mig för jag kommer aldrig att åka till Pattaya någon gång mer. Jag åkte dit med buss på morgonen och hem på kvällen. :)

Nej då tycker ja inte du ska yttra dig i denna fråga när du e helt okunnig när det gäller Pattaya för ja misstänker att frågeställaren vill ha relevanta svr o inte en massa svammel

glimten66

"glimten66 " sa:
Nej då tycker ja inte du ska yttra dig i denna fråga när du e helt okunnig när det gäller Pattaya för ja misstänker att frågeställaren vill ha relevanta svr o inte en massa svammel

glimten66
Ok! Vilka relevanta svr har du Glimten get eller du kan inte vara nykter efter allt svammel ,formodligen har du somnat innan du kan svara 5555 kommer att ge?

Jag är nykter men det kan man förmodligen inte tro när man läser det jag har skrivit before Mai pen Rai

"PATCHAREE " sa:
Jag är nykter men det kan man förmodligen inte tro när man läser det jag har skrivit before Mai pen Rai

Ämnet heter Bo i pattaya-jomtien så håll dig till ämnet snälla du. Hurvida du är nykter eller inte intresserar mig inte ett dugg.

Mats

Hejsan Gunnar. Jag har inte jättemycket erfarenhet av Pattaya ( endast 5 ggr.) men min rekommendation är att hitta ett hotell lite utanför. För min del blev det R-Con hotel med ca 500 bht/natt under lågperiod. Detta ligger på 15:e tvärgatan har jag för mig, men ej säker. 12 minuter till stranden i alla fall. vid längre boende vet jag att de är öppna för förslag......
Därifrån har du ett stabilt och ändå centralt boende för att hitta ett bättre boende för längre tid.
Väl på plats kommer det att bli jättebra, men räkna med 2-7 dagar på hotell beroende på skiftesdagar o.s.v.
Mitt råd till dig är att hitta ett boende som funkar, och leta ett långtidsboende på plats. Jag hoppas att du hittar vad du söker!!
M.v.h.
Jimmy

"sawannakhuha " sa:
Hejsan Gunnar. Jag har inte jättemycket erfarenhet av Pattaya ( endast 5 ggr.) men min rekommendation är att hitta ett hotell lite utanför. För min del blev det R-Con hotel med ca 500 bht/natt under lågperiod. Detta ligger på 15:e tvärgatan har jag för mig, men ej säker. 12 minuter till stranden i alla fall. vid längre boende vet jag att de är öppna för förslag......
Därifrån har du ett stabilt och ändå centralt boende för att hitta ett bättre boende för längre tid.
Väl på plats kommer det att bli jättebra, men räkna med 2-7 dagar på hotell beroende på skiftesdagar o.s.v.
Mitt råd till dig är att hitta ett boende som funkar, och leta ett långtidsboende på plats. Jag hoppas att du hittar vad du söker!!
M.v.h.
Jimmy

Härligt med vettiga svar :thumbsup: :thumbsup:

"GUNNAR " sa:
Hej Gunnar här, E de någon som vet ett bra boende i Pattaya eller Jomtien på lite längre tid som mellan 3-6 mån.E Sjukpensionär,jag å min kompis skall ner den 21 mars 2012, på obestämd tid, D:V:S max 6 mån, för att leta boende tills vi blir Riktiga Pensionärer 2014. Alla tipps e VÄLKOMNA. Var nere ensam mellan april till juni 2011, men då reste jag runt i 2 mån, sedan en månad i Pattaya, å bodde på SOON and MOON Resort, men inte bra, DYRT. Träffade en del svenskar där, bl.a Lasse på GLOBTROTTER, mycke trevlig kille.Men dom hade inget att komma med, vore tacksam för lite hjälp med det. Hälsningar : En förre detta Sjöman i 43 år: Gunnar.

Hej.
Under mina långresor hyr jag en condo, oftast studio. Där finns massor att välja mellan och prisena ligger från 5000 bath uppåt exkl. el o vatten.
Nu har jag hyrt en studio för 8000 + el o vatten, ca. 700 b/månad

http://se.pattayacondoguide.com/ en portal till mäklar firmor. Det verkar som man kan få ett bra boende för 10' (billigare också) 8). Finns mycket att titta på, tror att man ska vara på plats så man kan åkar runt och kolla hur dom ser ut i verkligeheten.
//G

"sawannakhuha " sa:
Väl på plats kommer det att bli jättebra, men räkna med 2-7 dagar på hotell beroende på skiftesdagar o.s.v. Tack,det skall vi med,skall prata med Anders Lundblad med ( Mäklaren i Pattaya).
M.v.h.
Jimmy

Kan rekommendera Sanya apartment som ligger bakom marknaden efter center condo på south Pattaya Road.
Di har bra rum från 10.000 baht i månaden och då ingår gratis wifi och kabel tv.

www.sanya-apartments.com

De har dessutom moppar att hyra för en billig penning.

Annars finns det som sagt privata personer som hyr ut condos för 5000 baht och uppåt.

En studio på 30 kvm ligger på ca 10000 baht i månaden exl el.

BTT

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

G
Svar
14
Visningar
2 K
A
W
Svar