Billigt boende i Sverige.

Det där kan vara nog så besvärligt! Väldigt avgörande hur styrelsen förhåller sig till andrahandsuthyrning. Bäst vore naturligtvis om man har en ägarlägenhet, men Sverige är rätt unikt med sina bostadsrätter där man betalar miljoner för besittningsrätten.
Lagstiftningen har luckrats upp betydligt när det gäller andrahandsuthyrning av bostadsrätter i Sverige ,, tyvärr för jag väl säga då jag inte gillar när det 'är som i vår förening , där fem av 12 brf är ythyrda i andra hand , egangemanget blir lidande .. Styrelsen måste ha ganska tunga skäl för att neka , trots att det klart står i våra stadgar och att vi i styrelsen har nekat har de fått rätt i tvister

Vår styrelse har tagit sig rätten att neka, om det är mer än tre lägenheter av 18 som är uthyrda i andra hand. Jag undrar i o f sig om sådan beslut - även om de hamnar bland stadgarna - äger rättslig verkan, men inte alla orkar bråka och driva saker i hyresnämnd o d.

När vi fick en ny styrelse, för ett antal år sedan, ansåg man sig vilja ha kraftigt höjda ersättningar - till skillnad mot föregående styrelses symboliska ersättning - så där dog nog engagemanget fullständigt. De flesta anser nog att det numera är styrelsens sak att "sopa gården" och att man har "köpt sig fri" från allt vad engagemang heter.

Vår styrelse har tagit sig rätten att neka, om det är mer än tre lägenheter av 18 som är uthyrda i andra hand. Jag undrar i o f sig om sådan beslut - även om de hamnar bland stadgarna - äger rättslig verkan, men inte alla orkar bråka och driva saker i hyresnämnd o d.

När vi fick en ny styrelse, för ett antal år sedan, ansåg man sig vilja ha kraftigt höjda ersättningar - till skillnad mot föregående styrelses symboliska ersättning - så där dog nog engagemanget fullständigt. De flesta anser nog att det numera är styrelsens sak att "sopa gården" och att man har "köpt sig fri" från allt vad engagemang heter.
Tvärr så har du rätt , inget engagemang alls längre , tråkigt , det är ju hela iden med BRF att alla skall jobba för ett trivsamt boende , ta sig rätten att neka , det kan de ju så länge det inte prövas i Hyresnämden

Stått tomt i 5 år. Jag e där o klipper gräsmattan ibland bara. Idyll kan man säga. Har aldrig låst garaget och aldrig blivit av med något heller
Om nån vill hyra så 4k i kallhyra e ok.

20180502_113920.jpg

Är själv inne på en bra husbil / husbuss
Samma här eftersom jag har C-kort men inte BE. Jag får alltså inte dra mer än 750 kg efter Suburban men jag får köra hur stor lastbil jag vill.
Dessutom råkar jag vara ägare till en hyfsat central tomt i Uppsala med parkering, vatten, el och snart avlopp. Gillar hur det kommer reta grannarna med sina mångmiljonvillor när jag vinglar in på min parkering med någon gammal rostig, svartrykande scaniabuss ombyggd till husbil och drar igång engångsgrillen. Sug i er borgarbrackor!

Samma här eftersom jag har C-kort men inte BE. Jag får alltså inte dra mer än 750 kg efter Suburban men jag får köra hur stor lastbil jag vill.
Dessutom råkar jag vara ägare till en hyfsat central tomt i Uppsala med parkering, vatten, el och snart avlopp. Gillar hur det kommer reta grannarna med sina mångmiljonvillor när jag vinglar in på min parkering med någon gammal rostig, svartrykande scaniabuss ombyggd till husbil och drar igång engångsgrillen. Sug i er borgarbrackor!
Jag hade C kort , men var för lat för ett läkarbesök 2013 , så nu har jag bara B , men det finns ju bussar som är B klassade med

Jag hade C kort , men var för lat för ett läkarbesök 2013 , så nu har jag bara B , men det finns ju bussar som är B klassade med
Så vitt jag vet förlorar du aldrig en behörighet på det sättet, du har dock ingen rätt att framföra ett fordon utan giltigt körkort. Du borde alltså kunna göra läkarbesöket nu och lämna in och därigenom få ett nytt körkort med C utfärdat.

Så vitt jag vet förlorar du aldrig en behörighet på det sättet, du har dock ingen rätt att framföra ett fordon utan giltigt körkort. Du borde alltså kunna göra läkarbesöket nu och lämna in och därigenom få ett nytt körkort med C utfärdat.
Då har du tyvärr måste jag säga fel, jag har kollat upp detta väldigt noggrant , var en viss tid , sen måste allt tas igen
,vill du så får du gärna googla , jag tror inte jag har fel i detta , men jag är inte ofelbar

Liknande trådar

G
Svar
14
Visningar
2 K
A
W
Svar
27
Visningar
3 K