Roliga nyheter för oss som hyr

• Trådstartare Trådstartare Anonyma
  • Start datum Start datum

Gäller väl bara att inte glömma detta vid kontraktsskrivning , alltför vanligt att ta ut låg hyra men skämmiga elpriser

Gäller väl bara att inte glömma detta vid kontraktsskrivning , alltför vanligt att ta ut låg hyra men skämmiga elpriser
Spelar ingen roll vad som skrivs i kontraktet framöver, i Thailand är det olagligt att försöka kringå lagen via avtal och kontrakt, gäller väl dom flesta länder.

Vad jag åsyftade var att man skall se till att det står 4 thbt /unit i kontraktet ,alt att man betalar den faktiska elräkningen som kommer från elföretaget , så har jag haft de ggr jag hyrt i Pattaya , skulle aldrig acceptera ett ockeravtal

Observera att det gäller bara hyresvärdar som har minst 5 objekt
som dom hyr ut så privatpersoner som bara hyr ut ett hus omfattas inte

Kikade på en condo här om dagen (Pratumnak). Riktiga ockrare. Skulle ha 10 thbt/unit om jag inte missuppfattade. Wifi 850 thbt/månad. Blev inget hyrt där kan jag säga.

Kikade på en condo här om dagen (Pratumnak). Riktiga ockrare. Skulle ha 10 thbt/unit om jag inte missuppfattade. Wifi 850 thbt/månad. Blev inget hyrt där kan jag säga.
850 thbt för Wifi var inte dyrt om det var obegränsad datamängd , 10 thbt är ocker Ja, absolut ..men det är ju Thailand :)

Jag betalade för internet utan begränsning ca 1000 thbt /månad i Pattis , samma i Issan när jag laddade ett kort för en månad på True

Ok så d

å var det legitimt. Kändes att de försökte scamma. Min bekant. Thai. Påstod det skulle vara max 500.
Det beror också på hastigheten och när installationer gjordes. 3BB hade internet för 599 men långsammare än det True jag skaffade. mitt var på 749 men skatter och Vat tillkom så räkningen var på 850

Det ligger nog i den häraden om du skall ha lite fart , 800-1200 thbt
;)

Finns inget bredband eller om det är ohemult dyrt så har AIS kontantkort med, riktig, obegränsad surf för 450 baht per månad. Det är cap på hastighet då med 4MB/S men det räcker gott för att streama.

Tror ni att en uthyrare kommer att missa dessa pengar man kan få extra på strömmen.
NEJ, man höjer naturligt vis hyran.

Vilka är det som tar extra betalt för strömmen, jag har ju hyrt en hel del olika bostäder men aldrig varit med om det att man betalar strömmen till ägaren?
Är det privatpersoner som hyr ut så och i både hus och condon eller?

Vilka är det som tar extra betalt för strömmen, jag har ju hyrt en hel del olika bostäder men aldrig varit med om det att man betalar strömmen till ägaren?
Är det privatpersoner som hyr ut så och i både hus och condon eller?
När jag har långtidshyrt ett rum på ett hotell var det i kontraktet att betala 8b/kwh.
Det har ju också krävt separat mätare per rum som kanske påverkat priset?
Annars när jag hyrt hus har jag fått räkningen i brevlådan och betalat direkt till elverket till ordinarie pris.

Liknande trådar

A
Svar
39
Visningar
3 K
Sir One
S

Tillbaka
Topp