semester

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phirawan " sa:
Jordbävning 6,7 mellan Burma och Thailand bara 56 km.fran thailand.
Jag har aldrig upplevt sa kraftig skakning i jordytan.Igar var jag i Nigth Plaza.. alla skrek och sprang ut fran huset..och manga efterskalvet.. .
Fran kl.21.00 tors till morgon fredag.. efterskalvet...ca:5 ggr.
Dorren och allt i hotellrum var skakade.. chocktillstand forfarande,,,
Och manga sprang ut fran huset och stod ute ..nar vi kom tillbaka i rummet.. kom efterskalvet om och om igen ...just nu det regnar och jag ar i Chiang Rai City.. ..jag kan saga att mitt hjärtat dunkar !!!!pang pang pang .. Lordag morgon ska vi aka hem till Tha ton..
De sager att om 2 dagar kommer igen
OMG..Gud välsigne mig!!!!!!! :wai:

Har varit lite orolig för dig, OM 2 DAGAR IGEN, hoppas att de går
bra, pratat i Ubon där har de varit ok, inget dom har känt av
ska tänka på dig så han hör dig
:wai:

Underbart Phirawan att hör från dig, var försiktig och ta väl hand om dig. I Sverige har det varit förvånansvärt lite info hitintills om denna jordbävning, skandal tycker jag.

Vad jag hört kan det komma fler efterskalv, man får hoppas att det lugnar ner sig. Sköt om dig Phirwan, håll regelbunden kontakt med oss!

Mvh Peter :wai:

Ligger Ubon långt ifrån Chaing mai/ Chaing rai? I Bangkok hade dom haft känningar av skakningarna.

Usch vilken (bokstavligt talat) omskakande upplevelse, Phirawan. Men nu går det säkert bättre, hoppas att ni får en lugnare fortsättning på semestern. :nod:

En man dog i Mae sai gransen mellan Thai- Burma .Vaggen fallade ner han hann inte ut.
Vägar , hus och temple trasiga. Och det kommer vatten upp fran spricka mark och i risfält

I Burma ..omradet heter Chaing tong ..56 fran Mae sai ..(thai)
Dog 79 pers och fortfarande mer siffor som stiga upp.och 111 pers som saknar..14 tempel skada. 390 hus ramla, störta . 9 regeringar hus skadas.
( kalla:Radio Burma)

Det förskräckt, man vet aldrig om natur. Min syster var med i Chiang rai och låg I sangen och det skakade som f### I huset ..hon visste inte var ska hon ta vagen! Men jag var pa mark I stan..men jag var inter radd som min syster...hon blev chockad,,.dagen efter hade hon feber och sjuk..en och halva dag.. Vi var I CR 4 pers(jag ,min man ,syster.och henne barn)..min mamma och pappa hemma i Tha ton ..vi kunde inte kontakta med nan for att mobil fungera inte.. jag ringde till syster men det gick ej
..Hon var orolig för vad som kommer att hända med oss

Just nu regnar mycket jag maste sluta man vet aldrig om elektricitet !!!
Sa vi hors imorgon nu kl.00.01
God natt

Ja Phirawan, naturen kan vi inte rå oss på, kan tänka mig att det är en uppskakande upplevelse, skönt att det har gått bra och ta väl hand om dig och trots allt försök att ha en bra semester!

"Phirawan " sa:
En man dog i Mae sai gransen mellan Thai- Burma .Vaggen fallade ner han hann inte ut.
Vägar , hus och temple trasiga. Och det kommer vatten upp fran spricka mark och i risfält

I Burma ..omradet heter Chaing tong ..56 fran Mae sai ..(thai)
Dog 79 pers och fortfarande mer siffor som stiga upp.och 111 pers som saknar..14 tempel skada. 390 hus ramla, störta . 9 regeringar hus skadas.
( kalla:Radio Burma)

Det förskräckt, man vet aldrig om natur. Min syster var med i Chiang rai och låg I sangen och det skakade som f### I huset ..hon visste inte var ska hon ta vagen! Men jag var pa mark I stan..men jag var inter radd som min syster...hon blev chockad,,.dagen efter hade hon feber och sjuk..en och halva dag.. Vi var I CR 4 pers(jag ,min man ,syster.och henne barn)..min mamma och pappa hemma i Tha ton ..vi kunde inte kontakta med nan for att mobil fungera inte.. jag ringde till syster men det gick ej
..Hon var orolig för vad som kommer att hända med oss

Just nu regnar mycket jag maste sluta man vet aldrig om elektricitet !!!
Sa vi hors imorgon nu kl.00.01
God natt

Tack igen Phirawan, för att du tar dej tid att skriver och ger oss rätt information.
Usch, det känns inte bra det här, det är så svårt att föreställa sej vad du och din familj och alla andra går igenom just nu.
Jag tänker på er och jag hoppas verkligen att det bara kan bli bättre. Kram

Tack alla som har skrivit!

Min famij mar bra nu..och det har gangen ar semester traffar vi ovanligt vader;; vamrt , regnat, kallt ..kyligt och jordbavning!!! Otrolig upplevelse!!!

Jag ska aka hem till Sverige imorgon Onsdag kl.20.20 fran Chiang rai och Kl.01.00 fran BKK.

Vi hors nar jag kommer tillbaka mina vanner.
Hoppa ni ha det trevliga dag!!!
MVH
Phirawan

"Phirawan " sa:

Min famij mar bra nu..och det har gangen ar semester traffar vi ovanligt vader;; vamrt , regnat, kallt ..kyligt och jordbavning!!! Otrolig upplevelse!!!

Jag ska aka hem till Sverige imorgon Onsdag kl.20.20 fran Chiang rai och Kl.01.00 fran BKK.

MVH
Phirawan

Vi ser fram emot att du kommer hem, så att det blir någon ordning på alla thai-ord ;D ;D ;D

"Phirawan " sa:

MVH
Phirawan

Välkommen hem Phirawan

VÄLKOMMEN Hem Pirre!!

Fast erkänn att vara i Thailand och hembyn gör livet gott, se familj och allt annat!?!

"Jo-Be " sa:
VÄLKOMMEN Hem Pirre!!

Fast erkänn att vara i Thailand och hembyn gör livet gott, se familj och allt annat!?!
Tackar !

Nu är jag hemma i Sverige..Resa gick bra men för sen ca: 40 min. De sa att det blåsigt. Jag är så trött fortfarande. vet inte var jag är när jag vaknar .. :-\
jag har tid att vila upp mig i helgen och på måndag ska jobba-.Vi hörs om några timmar..

Hej Phirren, välkommen hem igen. Skönt att allt har gått bra, 40 minuters flygförsening är ju inte hela världen. :wai:

Chiang Rai

semester 2-31 mars 2011 125.jpg

semester 2-31 mars 2011 125.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp