14årig thai på semester i Thailand med moster

hapa38

Nykomling
Jag har en fundering kring min dotter som ska åka ner till mormor i Thailand med sin moster. Vi stannar mao hemma i Sverige och hon åker själv med sin moster ToR.

Hon har thaipass och PUT. Min fråga gäller främst utresa från Thailand, om hon behöver några mer papper i passkontrollen i Thailand än sitt pass, PUToch depaturecard. Typ någon form av dokument/bevis från mamma att hon får resa ut ur Thailand med sin moster?

Eller är det något annat som någon känner till i forumet som kan strula när minderårig åker med släktning?
Hon åker nonstop med norwegian air.
Tacksam för alla svar.
Håkan

Jag har en fundering kring min dotter som ska åka ner till mormor i Thailand med sin moster. Vi stannar mao hemma i Sverige och hon åker själv med sin moster ToR.

Hon har thaipass och PUT. Min fråga gäller främst utresa från Thailand, om hon behöver några mer papper i passkontrollen i Thailand än sitt pass, PUToch depaturecard. Typ någon form av dokument/bevis från mamma att hon får resa ut ur Thailand med sin moster?

Eller är det något annat som någon känner till i forumet som kan strula när minderårig åker med släktning?
Hon åker nonstop med norwegian air.
Tacksam för alla svar.
Håkan

Hejsan! Jag tror hon behöver ID-kort permanent uppehållstillstånd från Invandrarverket, borde vara nytt från maj detta året. För på passet gäller det inte längre

Min son åkte när han var 14 år.Han hade Thai pass o PUT kort han åkte med väninna till frugan o hennes familj, det blev inga konstigheder på Bkk flygplats när dom åkte hem igen , dom frågade efter pass o PUT kortet

ID-kort är säkert aldrig fel.

Giltigt visa eller PUT / UT kontrolleras redan vid incheckningen på Suvarnabhumi, detta eftersom flygbolagen är ansvariga för den kontrollen och måste stå för ev returresa. Men för våra barn räckte det med UT och thaipassen när vi reste hit innan dom fick svenskt medborgarskap. Men det är förvisso några år sedan och regler kan ändras.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp