semester

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phirawan " sa:
1 Från hotell och restarung vid floden
2 Rätt

I Chiang Rai bodde vi på Jansom house bara 500 meter till torget

Vad glad jag blir som kommer ihåg lite ändå. :) Har du varit i Phayao någon gång? Min ena svägerska kommer därifrån. Jag har aldrig varit där.

Nej kycklingen!

Jag har aldrig varit i Phayao .
nästa gång kanske :wai:

Grannars son blir munk

semester 2-31 mars 2011 333.jpg

semester 2-31 mars 2011 340.jpg

De kommer från del av Burma (Shanfolket)

De talar taispråket shan, som är ömsesidigt begripligt med thai och lao.

Lagar mat .väntar till folk kommer att fira..
Deras kläder (kvinna)

semester 2-31 mars 2011 334.jpg

semester 2-31 mars 2011 341.jpg

Hej Phirawan kul att se att du fick komma på lite party :beer: också och inte bara uppleva jordbävningar och annat skit. :mad:
En liten tillbaks till vardagen karma är du allt värd ;)

Tack Rolf!

Jag försökte ro mig mycket jag kan.

Den här gången var mycket att göra första veckan min syster mådde inte bra måste köra henne till sjukhus.
Andra vecken var vi i Chiang rai checkade bilen. och sen kom hem igen . Dagen efter hälsade vi kompis i Mea tang Chiang mai(CM:are) som jag känner här.
Veckan tre var vi I Chiang Rai igen när jordbävningar kom.
Synd att jag inte hade kamera med mig,när det hänt,,.Annas har ni sett hur folk blev förskräcka...

"Phirawan " sa:
Tack Rolf!

Jag försökte ro mig mycket jag kan.

Den här gången var mycket att göra första veckan min syster mådde inte bra måste köra henne till sjukhus.
Andra vecken var vi i Chiang rai checkade bilen. och sen kom hem igen . Dagen efter hälsade vi kompis i Mea tang Chiang mai(CM:are) som jag känner här.
Veckan tre var vi I Chiang Rai igen när jordbävningar kom.
Synd att jag inte hade kamera med mig,när det hänt,,.Annas har ni sett hur folk blev förskräcka...
Skönt att du kom hem utan några större missöden. Men när du tänker tillbaks på din semester om nåt år, så var den ju rätt spännande eller hur.

Jag ska åka igen nu i sista juni Rolf!
Vi har en ärende att fixa.

Ja ! vill ni veta ?

"Kycklingen " sa:
Tack för fina bilder Phirawan.
Hmm ska du åka nu igen se jag. Ska du gifta dej? :)

Nej Kycklingen!

2005 gifte jag.. ;D
Nu Dags att köpa hus... ;D
Vi ska skriva på papperet och fixa lite till.

:wai:

"Phirawan " sa:
Nej Kycklingen!

2005 gifte jag.. ;D
Nu Dags att köpa hus... ;D
Vi ska skriva på papperet och fixa lite till.

:wai:

Vad roligt. :) Blir det hus i Chiang rai eller Tha ton? Är huset färdigt så du har foon att visa eller är det mark ni ska köpa och bygga huset själva? Det blev många frågor nu så här på söndagsmorgonen. :)

Mitt hus.

3 rum och kök.
1/4 rai

I Chiang rai ..det är mycket lättare att bo där än i Tha ton. Det ligger nära flygplats och centrum .det tar ca: 20 min. till Chiang rai city.
Det ligger i området som farang bor ;D med säkerhet.
Det var kompis sa att de vill sälja ..huset 6 år gamla.

semester 2-31 mars 2011 258.jpg

Vad spännande och roligt. Det är nog rätt att köpa i C/R, min bror sa detsamma. Han vill inte bo i Phayao, han bor hellre i C/R. Lättare för en farang att leva och må bra där.
Ska ni flytta dit eller ha huset när ni kommer dit på semester?

"Phirawan " sa:
Mitt hus.

3 rum och kök.
1/4 rai

I Chiang rai ..det är mycket lättare att bo där än i Tha ton. Det ligger nära flygplats och centrum .det tar ca: 20 min. till Chiang rai city.
Det ligger i området som farang bor ;D med säkerhet.
Det var kompis sa att de vill sälja ..huset 6 år gamla.

Grattis till huset Phirawan

Härliga bilder Phirawan. Tror nog att ingen tröttnar på att se bilder så fortsätt du :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp