Skottlossning 1 död.

Många åker fast tack vare alla kameror i thailand både privat ägda och stat ägda, men i vissa fall som just denna så gör polisen inget, nu när detta fall blir viralt på Facebook så kommer polisen vara tvungna att agera.

Så är det med massa liknande mord och andra brott, när polisen inte bryr sig eller tar fast mördare osv tar folk det till Facebook, börjar även synas i Sverige mer och mer.
Om ni hade en susning om hur många brott som läggs ner eller hur många våldtäkter som de inte lyfter ett finger för att utreda i vårt land , förmodligen samma i Thailand

Om ni hade en susning om hur många brott som läggs ner eller hur många våldtäkter som de inte lyfter ett finger för att utreda i vårt land , förmodligen samma i Thailand

I thailand anmäls omkring 4,000 våldtäkter (väldigt lite) Men polisen beräknar att omkring 30,000 våldtäkter begås i thailand.

Tyvär så är det ett problem dem flesta länder runt om i världen, men skillnaden är Sverige anses och ska vara ett land som är utvecklat nog att vara kapabel till att utreda och döma våldtäkts män... mer budget till poliserna, polisens budget har inte ökat i takt med den ökade brotten som våldtäkt och skjutningar, dock så är våldtäkts definitionen i Sverige väldigt annorlunda till andra länder.

jag tror om polis fick mer resurser och mer tillstånd så skulle det blir bättre, titta på södertälje, förr lätt den värsta staden i Sverige, efter "special poliser" blev dit skickade och andra metoder användes, nu är södertälje så mycket mycket bättre.

Finns redan statistik över det i Sverige. Sen kan man alltid börja uppskatta mörkertal men då får du också allt från att 99% av alla män i Sverige våldtar någon gång under sitt liv till att nästan ingen gör det.

Uppskattningar går an men bör tas med en nypa salt.

inte relaterat till nåt här men såg precis att en man från Finland blivit kniv huggen i halsen av 3 män i sitt hem, södra thailand

Finns redan statistik över det i Sverige. Sen kan man alltid börja uppskatta mörkertal men då får du också allt från att 99% av alla män i Sverige våldtar någon gång under sitt liv till att nästan ingen gör det.

Uppskattningar går an men bör tas med en nypa salt.
99% av alla män i Sverige våldtar någon gång under sitt liv till att nästan ingen gör det.

Alla vita män är våldtäktsmän , vet du inte det :rolleyes:

inte relaterat till nåt här men såg precis att en man från Finland blivit kniv huggen i halsen av 3 män i sitt hem, södra thailand

Sköj för han.

99% av alla män i Sverige våldtar någon gång under sitt liv till att nästan ingen gör det.

Jo vita män från Europa reser till kam

Mannen ska ha kommit till thailand och hans hus han haft tillsammans med sin fru/flickvän hade till salu skylt, och låst mannen ringde lås smed, väl inne i huset är allt borta, frugan svara ej i telefon.

Även bilen och motorcykeln var borta, han anmälde detta och sa han är säker på att frun är bakom detta.

Polis kom på plats och ringde att hans fru skulle komma på plats men frun skickade hennes yngre bror istället och gav finländaren 250,000 för bilen framför polisen
Senare på kvällen återvände finländaren till huset då kom 3 män och trängde sig in i huset och hotade finländaren med kniv och bad han ta fram dem 250,000 för bilen som han fått tidigare, men finländaren gjorde motstånd och knivhöggs 2 gånger i halsen.

Polisen ska samkalla frugan, hennes släktingar, men också misstanke om folk som bor i närheten

Nu väljer man ju själv om man vill tro på "feminister" som uttryckligen hatar män eller om man väljer att fokusera på alla andra som inte är totalt dumma i huvudet. Det är liksom en liten men högljudd grupp precis som i många andra fall.

Jo vita män från Europa reser till kam

Mannen ska ha kommit till thailand och hans hus han haft tillsammans med sin fru/flickvän hade till salu skylt, och låst mannen ringde lås smed, väl inne i huset är allt borta, frugan svara ej i telefon.

Även bilen och motorcykeln var borta, han anmälde detta och sa han är säker på att frun är bakom detta.

Polis kom på plats och ringde att hans fru skulle komma på plats men frun skickade hennes yngre bror istället och gav finländaren 250,000 för bilen framför polisen
Senare på kvällen återvände finländaren till huset då kom 3 män och trängde sig in i huset och hotade finländaren med kniv och bad han ta fram dem 250,000 för bilen som han fått tidigare, men finländaren gjorde motstånd och knivhöggs 2 gånger i halsen.

Polisen ska samkalla frugan, hennes släktingar, men också misstanke om folk som bor i närheten
Hjälpte en Norrman med kontakt till Turistpolisen , Turistpolisens dåvarande mellanchef (Sompop ) som jag är god vän med kontaktade mig om ett problem . Norrbaggen hade blivit fetlurad av sin Thaifru , Låst hus när han kom från Norge till Rayong ,samt hustrun naturligtvis oanträffbar,
Hon hade sålt huset , inte en gång , utan två ggr till olika faranger :):)

Allt medans Norrbaggen var hemma i Norge och jobbade . Han fick aldrig ordning på detta , Hon ägde ju huset som han visserligen hade betalt , men han var helt rökt på allt Haha :p Sorgligt med korkade faranger som inte ser om sitt hus

Nu väljer man ju själv om man vill tro på "feminister" som uttryckligen hatar män eller om man väljer att fokusera på alla andra som inte är totalt dumma i huvudet. Det är liksom en liten men högljudd grupp precis som i många andra fall.
Finns tyvärr för många som tror på dem :rolleyes:

Hjälpte en Norrman med kontakt till Turistpolisen , Turistpolisens dåvarande mellanchef (Sompop ) som jag är god vän med kontaktade mig om ett problem . Norrbaggen hade blivit fetlurad av sin Thaifru , Låst hus när han kom från Norge till Rayong ,samt hustrun naturligtvis oanträffbar,
Hon hade sålt huset , inte en gång , utan två ggr till olika faranger :):)

Allt medans Norrbaggen var hemma i Norge och jobbade . Han fick aldrig ordning på detta , Hon ägde ju huset som han visserligen hade betalt , men han var helt rökt på allt Haha :p Sorgligt med korkade faranger som inte ser om sitt hus
Ja det där e vanligare än man tror, tyvärr, men läropengen skall betalas!

Ja det där e vanligare än man tror, tyvärr, men läropengen skall betalas!

Säg det land du inte riskerar att bli blåst på allt du äger och har om du träffar på fel psykopat... Vi har en del varje år i Sverige som tar livet av sig pga att de blivit blåsta på hem, barn och allt de äger och har.

Norskar vet väl med sig av erfarenhet från Norge hur dyrt det är att träffa på fel fru? ;)

Säg det land du inte riskerar att bli blåst på allt du äger och har om du träffar på fel psykopat... Vi har en del varje år i Sverige som tar livet av sig pga att de blivit blåsta på hem, barn och allt de äger och har.

Norskar vet väl med sig av erfarenhet från Norge hur dyrt det är att träffa på fel fru? ;)
Eller ännu värre USA, där blir du ju försörjningspliktig och måste försörja exet i vissa delstater efter skiljsmässa.

Men driftig kvinna måste jag säga som lyckas sälja samma hus 2 gånger till farang på en som samma säger marknad där hus är näst intill osäljbara och att hon lyckas hålla alla 3 ute ur huset och bo kvar.
Rätt imponerande, och väldigt imponerande vilka lättlurade faranger det måste finnas som bara slänger fram pengar sådär och att inte bara 1 men 2 stycken på samma hus plus den 3:dje då (maken) 55555.
Norrmänn alltså, ännu en Norge historia eller 555555.

Men driftig kvinna måste jag säga som lyckas sälja samma hus 2 gånger till farang på en som samma säger marknad där hus är näst intill osäljbara och att hon lyckas hålla alla 3 ute ur huset och bo kvar.
Rätt imponerande, och väldigt imponerande vilka lättlurade faranger det måste finnas som bara slänger fram pengar sådär och att inte bara 1 men 2 stycken på samma hus plus den 3:dje då (maken) 55555.
Norrmänn alltså, ännu en Norge historia eller 555555.
Javisst är det en Norgehistoria Pan Pan , Du har aldrig blivit bedragen eller blåst i Thailand ?? Måste ju vara så eftersom du inte vet ett skit om dessa problem i just Thailand , märkligt måste jag säga, lever du i en skyddad bubbla ?Jag var ju för helv. med och snackade med snuten och Norrmannen , eller påstår du att jag ljuger ? Ibland är du en märklig figur måste jag säga , jag vet att du vet vad som kan hända i Thailand vad gäller Thaikvinnor , inte alltid kul saker , många har ingen moral alls, och detta vet du mycket väl vill jag påstå

Bara för att jag klarat mig så finns det dem som gör en helv. massa misstag , inte kollar upp saker innan man betalar tillex ett hus , alla tänker inte först och betalar sen , Godtrogna stackare finns jorden runt tyvärr . Detta borde fler än jag känna till ,eller så förnekar man sina egna misstag kanske :rolleyes:

Javisst är det en Norgehistoria Pan Pan , Du har aldrig blivit bedragen eller blåst i Thailand ?? Måste ju vara så eftersom du inte vet ett skit om dessa problem i just Thailand , märkligt måste jag säga, lever du i en skyddad bubbla ?Jag var ju för helv. med och snackade med snuten och Norrmannen , eller påstår du att jag ljuger ? Ibland är du en märklig figur måste jag säga , jag vet att du vet vad som kan hända i Thailand vad gäller Thaikvinnor , inte alltid kul saker , många har ingen moral alls, och detta vet du mycket väl vill jag påstå

Hej

Själv känner jag till både Norrmän, Danskar och Engelsmän som har drabbats av precis det samma, kom till ”sitt” hus och upptäckte att en Thaiman numera bodde där med utlänningens fru, dom blev av med hus, fordon, värdesaker och en av dom t.o.m sina kläder.

Själv tror jag att detta är betydligt vanligare än många tycks tro.

Mvh isan lover

Jag tror inte ett skit på dina historier då jag vet av egen erfarenhet hur du ljuger.
Trots alla dessa historier du drar upp allt från män som blir mördade till fruar som säljer husen till flera offer, så är historien om mig och min skiljsmässa den värsta du hört.
Så nä i mina ögon är du en märklig människa och dina historier om alla du känner som råkat ut för allt i hästväg ger jag inget för, att jag skulle läsa det som du skriver som sanning är brännt för längesen.
Undrar bara hur historien om mig låter när du drar den på girlie barerna ;)

Hej

Själv känner jag till både Norrmän, Danskar och Engelsmän som har drabbats av precis det samma, kom till ”sitt” hus och upptäckte att en Thaiman numera bodde där med utlänningens fru, dom blev av med hus, fordon, värdesaker och en av dom t.o.m sina kläder.

Mvh isan lover
Exakt detsamma, hur får du det till exakt samma att hon skulle lyckas sälja huset till 2 olika utlänningar under tiden Norrmannen är i Norge.
Och samtidigt bo kvar i huset.
Hur blir det exakt samma som att en Thaigubbe har flyttat in ;)

Hej

Mvh isan lover
Tack IL, bra att du inte förnekar att det i Thailand händer mycket märkliga saker , Folk kommer ner efter en arbetstripp eller jobbat ett år i hemlandet , sitter en Thaiman med en gravid hustru i huset , kul ,skulle fan bli vansinnig . Detta har hänt och händer även idag , tyvärr så är det inga Norgehistorier , inte heller att Hus säljs både en och två ggr av samma ägare som sedan bara försvinner , ibland även med goda poliskontakter så förblir ärendet olöst och farangen är blåst . Jag har kontakt på Fejan med en Farang som bodde i Sverige med sin Thaitjej ,hon drog till Thailand med dottern , sen håller hon undan dottern och snuten är på hennes sida , rena kidnappningen , Barnet är Svensk medborgare , ingen hjälp från Svenska myndigheter

Liknande trådar

A
Svar
8
Visningar
1 K
G
A
Svar
0
Visningar
3 K