Thailands kung är död

Det skall vara landssorg i ett år , det är vad som är sagt av Prayut , Däremot ställs alla festligheter in i en månad från i morgon , Alkoholförbud lär ju då råda under denna månad . Samtliga AGOGO samt barer kommer att stängas ner .
En hemsk tanke för de flesta baraägare , hur skall de klara detta ekonomiskt , om de inte har tänkt till lite , men det gör inte Thai , de tänker möjligtvis en dag i taget

Det skall vara landssorg i ett år , det är vad som är sagt av Prayut , Däremot ställs alla festligheter in i en månad från i morgon , Alkoholförbud lär ju då råda under denna månad . Samtliga AGOGO samt barer kommer att stängas ner .
En hemsk tanke för de flesta baraägare , hur skall de klara detta ekonomiskt , om de inte har tänkt till lite , men det gör inte Thai , de tänker möjligtvis en dag i taget

Sprit går alltid att få tag i i alla fall, vet jag t ex på kungens födelsedag mm, vill man ha finns det och säljs det. Kanske man är försiktigare nu med Prutten.

4878.jpg

T31.jpg

:'( :'( :'(

4880.jpg

Senast ändrad:
En stor man har lämnat jordelivet. Han kommer dock alltid finnas i våra hjärtan. Mig veterligen så finns ingen annan regent som varit så älskad av folket. Han har under sina 70 år som kung alltid bundit samman människor vid olika kriser. Han behövde ingen officiell makt, hans ord lyssnade folket till av kärlek.
Mina tankar går till familjen och det thailändska folket.
Vila i frid, du är saknad.

Vill oxå lägga till vad våra offentliga personer har för condelenser.
Efter lång tids letande så hittade jag ett uttalande från stefan löven i NY-times.
"My condolences to the royal family but also to the whole Thai people. King Bhumibol has meant a lot to the Thai people. That one can notice when in Thailand."
Vilket jag skäms över. Seriöst, fanns det ingen som kunde skriva texten?

Har även sökt efter vårt kungahus condelanser men kan inte finna några.

En stor man har lämnat jordelivet. Han kommer dock alltid finnas i våra hjärtan. Mig veterligen så finns ingen annan regent som varit så älskad av folket. Han har under sina 70 år som kung alltid bundit samman människor vid olika kriser. Han behövde ingen officiell makt, hans ord lyssnade folket till av kärlek.

Efter lång tids letande så hittade jag ett uttalande från stefan löven i NY-times.
"My condolences to the royal family but also to the whole Thai people. King Bhumibol has meant a lot to the Thai people. That one can notice when in Thailand."

Jag har hittat lite uttalanden som du kanske uppskattar att se. :)

Här har du några tidningar som publicerar statsministerns uttalanden:
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/stefan-lofven-kungen-har-betytt-oerhort-mycket
http://www.expressen.se/nyheter/thailands-kung-bhumibol-adulyadej-ar-dod/
http://www.sydsvenskan.se/2016-10-13/thailand-i-historiskt-maktskifte
https://www.gp.se/nyheter/världen/thailand-i-historiskt-maktskifte-1.3865732

Här har du kungahusets uttalande:
http://www.kungahuset.se/press/pres...ottningsirikit.5.164e81b015607465dc126f6.html
http://www.kungahuset.se/press/pres...ottningsirikit.5.164e81b015607465dc126f6.html

Inte för att jag är fan av Pajasen Lövén, men han framförde faktiskt precis det samma som du refererar till i Rapport! Så man behöver inte gå ända till NT;)

Frugan och jag har precis varit ute på middag i Bangkok, jag kunde få en öl till maten. Och på vägen hem passerade vi 7/11 och inhandlade någraöl. så än så länge är det inga restriktioner på alkoholen vad det verkar...

Frugan och jag har precis varit ute på middag i Bangkok, jag kunde få en öl till maten. Och på vägen hem passerade vi 7/11 och inhandlade någraöl. så än så länge är det inga restriktioner på alkoholen vad det verkar...

Kommer inte att bli några direkta restriktioner vad jag hörde på nyheterna, men att nöjesindustrin uppmanas att tona ned sig lite, vad det nu innebär. Att stänga stora delar av Thailand skulle få alltför allvarliga ekonomiska konsekvenser heter det.

citat:
Kondoleanser till Drottning Sirikit
Med anledning av H.M. Kung Bhumibol Adulyadejs bortgång har H.M. Konungen skickat följande kondoleanstelegram till H.M. Drottning Sirikit.

Her Majesty Queen Sirikit
BANGKOK

The Queen and I have learned with profound regret and sadness of the demise of His Majesty King Bhumibol Adulyadej.

We extend our sincere condolences to you and your family, and to the people of the Kingdom of Thailand.

CARL GUSTAF R
Royal Palace, Stockholm
13 October 2016

slut citat:

Så här ska det se ut när man skickar kondoleanser, inte som den j-kla tomten Lövén. Han är och förblir ett j-kla "stolpskott"( :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:)..

Kommer inte att bli några direkta restriktioner vad jag hörde på nyheterna, men att nöjesindustrin uppmanas att tona ned sig lite, vad det nu innebär. Att stänga stora delar av Thailand skulle få alltför allvarliga ekonomiska konsekvenser heter det.
Vad jag läst i media med nu på dom sista uppdateringarna och vad det kändes som när man var i Centrum. På central 60% Thai turister och märkte inget mer än att Tops sålde inte alkohol och ända stället jag såg det på. Känns som 2 olika världar det man läser i media här och det man såg nere på stan.

Mycket mindre trafik från Bangkok dock, brukar vara lång kö på motorvägen in från Bangkok till Sukhumvit på Fredagar och den var inte lång idag.

kör, men motionslopp och BKK Maraton ställer man in. TIT!

Senast redigerad av en moderator:
Märker ingen stor skillnad ännu allt fungerar som vanligt. Jag och frugan har varit ute idag ingen överdriven sorg. På alla större företag var klädseln svart och personalen verkade frånvarande och nervösa men kunder var kläda som vanligt. De verkar som de inte har fått reda på hur de skall hantera sorgen ännu. Det känns så här långt som att ingen skall vara tvingade att sörja men man skall respektera dem som sörjer. Ingen allmän musik alkohål går bra men diskretare så att ingen skall känna sig kränkt verkade det som så här långt. Sedan blir det ganska naturligt att allt och alla som har med Kungen att göra har sorg. Men som sagt vanliga människor på marknaden och hemma ingen skillnad.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
A

Tillbaka
Topp