skottlossning bangkok, 2 turister döda, 5 turister skadade.

 
Är för ung för det, eller för dum, jag vet inte riktigt :)

Hade väl precis klarat av att köra 6/6 månader men då blir det inte några större utsvävningar här i Sverige. Jag vill gärna spendera pengar på onödiga saker som datorer, spel, alldeles för mycket mat och ta taxi istället för buss vid behov.
Taxi var nog 5 år sen jag åkte , spelar gör jag ALDRIG , äter gör vi , så bra det går och helst nyttigt , datorer har jag två (laptop ) en skall jag laga i Pattis tänkte jag , en Vaio som kostade 22.000 sek för fem år sen , kabeln mellan bordet och skärmen glappar , annars en grymt fin dator , undrar om de fixar det ??
 
Sant , gillar jag inte Thailand så kan jag ju välja bort det , skulle det ge mig en fristad samt försörjning så skulle jag älska det av hela mitt hjärta , nu har det bara halva , det andra finns kvar hos Moder Svea :) Nu åker vi om tre dagar , YES!!!
Jag tror att de flesta skulle inte gilla Thailand om de fick bidrag som i Sverige. Tänk vilken invasion av bidragstörstande individer som skulle komma och med krav på mer bidrag.

Idag är det upp till var och en att klara sin försörjning i Thailand och det sållar bort en hel del. Blir en utmaning att försörja sig om man vill bo i det "förlovade landet" och det ska vi vara glada för.
 
Va fan inga snutar som hängde runt slutet av 5:an, 2:an,eller mot lokal bussarna mot Ale på 80 talet, det var fan inte bättre då, kom du vid fel tidpunkt så var du körd.
Skit samma var folk kom ifrån, kom du utanför så var du osäker. löjligt att påstå att det är något nytt för det är det inte.
Låtsas som Frölunda torg är något jävla helgontorg secka krig vi haft mot Frölunda packet, skillnade som har blivit är att en oskyldig alkoholist blev knackad för par månader sen men annars ser det precis ut som det gjorde för 20 år sen, var där för 2 månader sen.
 

Så jävla illa var det inte förr..........
Man kan ta det som kul @Phonta men jag föddes här, låten handlar till en stor del om Hisingen.
Morsan berätta när hon levde att dom tog sig till Nödinge för att bli av med pundarna, satt du på mormor och morfars balkon såg du på den tiden hur folket satt bakom sina cadilacs på eketrägatan med tinnertrasan över näsan, min moster var en av dom och dog även i lungcancer.
 
Jag tar det som kul Pan Pan , ,men alla har ju inte en massa humor , en del är skit tråkiga gamla griniga gubbar :):):)555
 
Va fan inga snutar som hängde runt slutet av 5:an, 2:an,eller mot lokal bussarna mot Ale på 80 talet, det var fan inte bättre då, kom du vid fel tidpunkt så var du körd.
Skit samma var folk kom ifrån, kom du utanför så var du osäker. löjligt att påstå att det är något nytt för det är det inte.
Låtsas som Frölunda torg är något jävla helgontorg secka krig vi haft mot Frölunda packet, skillnade som har blivit är att en oskyldig alkoholist blev knackad för par månader sen men annars ser det precis ut som det gjorde för 20 år sen, var där för 2 månader sen.

Nja, Frölunda Torg har allt ändrats lite på 20 år :)

Men annars håller jag med om att det var stökigt även förr. Var mycket i Frölunda när jag var yngre. Även om det var oroligt och stökigt så var det inte riktigt lika vanligt med skjutvapen, blodshämd, klankrig, knivhuggningar (även om det hände). Men sen var det fortfarande skit, ambulans som blockerades så en liten flicka inte kunde få vård direkt då hon hade "fel" etnicitet, tror det är 22 år sedan det hände när jag var där...
 
Vi får inte diskutera detta , men du bor ju även här , då vet du vad som händer om man kritiserar etablissemanget ;) Finns några åensionärer som har skrivit sanning i media , en vet jag sitter av tre månader :rolleyes:en 70 årig tant som blev sur på hur landet fungerar
Den tanten har inte alla hästar hemma. Åkt dit för förskingring, olaga hot mm. och nu tigger pengar för att "betala räkningar" under tiden hon ska sitta inne.
 
Skottlossning i 12 miljon staden Bangkok:eek:
Vardagsmat på Hisingen, Frölunda och Angered:rolleyes:

där 2 turister och 3 andra turister skadas, det händer ju varje dag i sverige eller hur? ,

så länge jag minns har inte nån turist blivit mördad i sverige och garanterat inte av skottlossning. hur ofta blir oskyldiga skottskadade eller dödad i sverige?

det roliga är ni tror skottlossningar och sånt är ovanligt i thailand och bangkok, om inte det var några turister skjutna och det var bara thais som blev skjutna så skulle med stor sannolikhet det aldrig komma ut på engelska nyheter bara thai, samma som när polisen blir skjutna
eller när ett gäng i Ang thong (en by/stad med 13,000 invånare) sköt och högg varenda man/tonåring dem såg, 5 blev skjutna och huggna på samma kväll, alla separata attacker. sånt där händer överallt i thailand till och med chiang mai, hände nyligen.

sverige antal mord med skjutvapen 40 = 0.4 per 100,000 invånare
Thailand antal mord med skjutvapen 3.000+ = 4.45 per 100,000 invånare (högre än USA)

1 av 15 mord,skjutningar,våld,rån hamnar i engelska nyheter.

innan alla hatar och skit, jag säger inte att thailand är super farligt land men det är bra mycket mer mord,skottlossningar, våldsbrott här än i Europa.

folk här anmäler inte brott, brotts anmälningen är väldigt låg, som när ett tonårsgäng som attackerade folk med yxa och råna dem blev tagna av polis då uppmana dem folk som blivit rånade och attackerade att anmäla, som när min systers kille blev skjuten 2 gånger i pattaya några år sen, han åkte till sjukhuset dem frågade om polis behövde tillkallas han sa nej inget mer hände gällande den skjutningen.
 
där 2 turister och 3 andra turister skadas, det händer ju varje dag i sverige eller hur? ,

så länge jag minns har inte nån turist blivit mördad i sverige och garanterat inte av skottlossning. hur ofta blir oskyldiga skottskadade eller dödad i sverige?

det roliga är ni tror skottlossningar och sånt är ovanligt i thailand och bangkok, om inte det var några turister skjutna och det var bara thais som blev skjutna så skulle med stor sannolikhet det aldrig komma ut på engelska nyheter bara thai, samma som när polisen blir skjutna
eller när ett gäng i Ang thong (en by/stad med 13,000 invånare) sköt och högg varenda man/tonåring dem såg, 5 blev skjutna och huggna på samma kväll, alla separata attacker. sånt där händer överallt i thailand till och med chiang mai, hände nyligen.

sverige antal mord med skjutvapen 40 = 0.4 per 100,000 invånare
Thailand antal mord med skjutvapen 3.000+ = 4.45 per 100,000 invånare (högre än USA)

1 av 15 mord,skjutningar,våld,rån hamnar i engelska nyheter.

innan alla hatar och skit, jag säger inte att thailand är super farligt land men det är bra mycket mer mord,skottlossningar, våldsbrott här än i Europa.

folk här anmäler inte brott, brotts anmälningen är väldigt låg, som när ett tonårsgäng som attackerade folk med yxa och råna dem blev tagna av polis då uppmana dem folk som blivit rånade och attackerade att anmäla, som när min systers kille blev skjuten 2 gånger i pattaya några år sen, han åkte till sjukhuset dem frågade om polis behövde tillkallas han sa nej inget mer hände gällande den skjutningen.
Håller i stort med om det du skriver, va egentligen inte det med turister jag reagerade på, utan just "Skottlossning" för går ju inte en dag utan dessa rubriker i Sverige.

Du har rätt i att det inte skjuts så ofta på turister i Sverige. Men va väl inte så längesedan en australiensisk turist blev mördad i Göteborg.
 
Håller i stort med om det du skriver, va egentligen inte det med turister jag reagerade på, utan just "Skottlossning" för går ju inte en dag utan dessa rubriker i Sverige.

Du har rätt i att det inte skjuts så ofta på turister i Sverige. Men va väl inte så längesedan en australiensisk turist blev mördad i Göteborg.
Drottninggatan i Sthlm. Iofs en lastbil, men det är inte trevligare det.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp