Skottlossning i 12 miljon staden Bangkok
Vardagsmat på Hisingen, Frölunda och Angered
där 2 turister och 3 andra turister skadas, det händer ju varje dag i sverige eller hur? ,
så länge jag minns har inte nån turist blivit mördad i sverige och garanterat inte av skottlossning. hur ofta blir oskyldiga skottskadade eller dödad i sverige?
det roliga är ni tror skottlossningar och sånt är ovanligt i thailand och bangkok, om inte det var några turister skjutna och det var bara thais som blev skjutna så skulle med stor sannolikhet det aldrig komma ut på engelska nyheter bara thai, samma som när polisen blir skjutna
eller när ett gäng i Ang thong (en by/stad med 13,000 invånare) sköt och högg varenda man/tonåring dem såg, 5 blev skjutna och huggna på samma kväll, alla separata attacker. sånt där händer överallt i thailand till och med chiang mai, hände nyligen.
sverige antal mord med skjutvapen 40 = 0.4 per 100,000 invånare
Thailand antal mord med skjutvapen 3.000+ = 4.45 per 100,000 invånare (högre än USA)
1 av 15 mord,skjutningar,våld,rån hamnar i engelska nyheter.
innan alla hatar och skit, jag säger inte att thailand är super farligt land men det är bra mycket mer mord,skottlossningar, våldsbrott här än i Europa.
folk här anmäler inte brott, brotts anmälningen är väldigt låg, som när ett tonårsgäng som attackerade folk med yxa och råna dem blev tagna av polis då uppmana dem folk som blivit rånade och attackerade att anmäla, som när min systers kille blev skjuten 2 gånger i pattaya några år sen, han åkte till sjukhuset dem frågade om polis behövde tillkallas han sa nej inget mer hände gällande den skjutningen.