Vill minnas att det inte alls var lika många handgranater, militära vapen, skjutningar och annat i Göteborg för 20 år sedan. Bilbränderna och skolbränderna var väl dessutom sällsynta om jag inte har förträngt detta helt. Förr vågade folk säga ifrån på biografen, det är idag förenat med direkt fara för din hälsa. Se hur det gick för polisen på badhuset som hjälpte personalen som bad om hjälp, misshandlad.
Även Malmö kändes inte direkt osäkert, i alla fall för mig, för 15-20 år sedan. Idag hade jag nog inte knallat runt i vissa områden på egen hand.
Visst fanns det problem med skinheads, lite stök runt 5ans biljardcafé nån gång och lite bråk i Frölunda men inte alls i samma omfattning.
Har för mig att man kunde gå med en Svensk landslagströja på stan utan att bli påhoppad, jag är rätt så säker på att jag hade det förr i tiden både hockey och fotbollströja. Igår blev jag själv påhoppad mitt på dagen bara för att jag hade en blågul Sverigetröja när jag kom ut från pizzerian. Det har aldrig hänt mig innan.