SV: Vad är det som gör våra thai-fruar/flickvänner så mycket bättre än vi trodde

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"mackes " sa:
Det var inte det jag talade om ledaren, jag talar om att göra avkall för att uppnå andra fördelar, t ex ett varaktigt förhållande.

Jag antar att du talar om kollegor eller vänner, what's in it for them? Förändringar är svårt för alla, men det är ju en helt annan fråga.

Man behöver inte alltid göra avkall.
Det finns kompromisser, och att försöka förvandla två individer till en och samma person känns dumt.

Jag kan gärna delta i min frus intressen, jag ber henne inte sluta med det för att jag egentligen inte her intresse för det.
Det samma gäller min fru. Hon kan delta i mina intressen och tvingar inte mig att sluta med det jag håller på med.

Siktar man på att bli "en och samma person" som sin respektive så kommer det nog att gå åt [¤#@@¤%].

Men vad vet jag?

EDIT:
Självklart får man ge avkall på vissa saker. Man kan inte försaka familjen för sitt egna intresse. Att stå och svinga golfklubba 7dagar i veckan för eget nöjes skull är väl en av sakerna som man får skippa.

"ledarn " sa:
Har du också läst det.... :nod: :nod:

Man ska ju visa respekt för de äldre och lämna sin plats på bussen till dem med trötta ben och hålla mössan i hand och snällt lyssna på visdomsorden som delas ut.
Tack för kakan tant..

"mackes " sa:
Jag tror att fokuset på egot avtar med åren, man inser att allt har ett pris och gör andra val. Dessutom har jag gjort alla de där grejorna som en gång var viktiga för mitt ego.

Så ja, det är stor skillnad på oss, vad jag efterlyser är lite förståelse för en äldre persons situation och att slippa höra förenklade förklaringar om varför jag har den situation jag har. Livet är inte enkelt om man skall leva det hela vägen och det avser jag att göra.

Respekt får ni båda för ett bra debattklimat.

Klart att det skiljer på oss mackes av naturliga skäl, men det innebär inte att nån av oss är dum i huvet :D
Jag tror att dom flesta av oss här har en rätt sund syn på det här med relationer och det är givande att höra andras syn på saken, även om det inte förändrar min egen.
Att man ändrar sig med åren stämmer ju väldigt bra så inte omöjligt att jag ser det som dig om en 20-30 år ;D
Men jag är tillräckligt gammal för att låta dig stå en stund innan jag erbjuder dig min plats på bussen ;)

"andrejsdenruskige " sa:
Det finns kompromisser, och att försöka förvandla två individer till en och samma person känns dumt.

Jag kan gärna delta i min frus intressen, jag ber henne inte sluta med det för att jag egentligen inte her intresse för det.
Det samma gäller min fru. Hon kan delta i mina intressen och tvingar inte mig att sluta med det jag håller på med.

Siktar man på att bli "en och samma person" som sin respektive så kommer det nog att gå åt [¤#@@¤%].

Men vad vet jag?

EDIT:
Självklart får man ge avkall på vissa saker. Man kan inte försaka familjen för sitt egna intresse. Att stå och svinga golfklubba 7dagar i veckan för eget nöjes skull är väl en av sakerna som man får skippa.

Att låta sin partners önskan gå före ens egen kan kännas helt underbart, självklart vill man göra henne lycklig och det som får en att känna sig som en man är när man tillfredställer sin kvinna.
Låt tjejen bestämma färgen på gardinerna ;D

PS!
Vem fn vill ha med sig tanten överallt hela tiden ;)

"andrejsdenruskige " sa:

Siktar man på att bli "en och samma person" som sin respektive så kommer det nog att gå åt...

Jag är den förste att skriva under på att två inte kan eller skall bli ett. Det var inte det jag menade.

Jag menar inre heller att du skall hänga i stallet med din tjej eller att hon skall spela golf med dig, man skall värna om sina egenarter och sina egna intressen,

Vad jag menar är att man skall försöka ta del av varandras intressen och hjälpas åt i den mån det går och även om möjligt försöka hitta gemensamma intressen som man kan utveckla tillsammans och ännu hellre tillsammans med barnen om man nu har sådana, T ex fotboll, segling eller ideellt arbete i varandras organisationer, något som alla kan göra,

Men jag tror inte vi tycker så olika här, dock alltid kul att utveckla sina egna tankar, I min förra familj hade vi faktiskt fallskärm som gemensamt intresse, det som sket sig var att det fanns hästar med i bilden också, det blev lite för mycket och för lite tid för varandra.

"mackes " sa:
Jag är den förste att skriva under på att två inte kan eller skall bli ett. Det var inte det jag menade.

Jag menar inre heller att du skall hänga i stallet med din tjej eller att hon skall spela golf med dig, man skall värna om sina egenarter och sina egna intressen,

Vad jag menar är att man skall försöka ta del av varandras intressen och hjälpas åt i den mån det går och även om möjligt försöka hitta gemensamma intressen som man kan utveckla tillsammans och ännu hellre tillsammans med barnen om man nu har sådana, T ex fotboll, segling eller ideellt arbete i varandras organisationer, något som alla kan göra,

Men jag tror inte vi tycker så olika här, dock alltid kul att utveckla sina egna tankar, I min förra familj hade vi faktiskt fallskärm som gemensamt intresse, det som sket sig var att det fanns hästar med i bilden också, det blev lite för mycket och för lite tid för varandra.

Men du menar väl inte att du har haft en relation innan som du lät gå i stöpet?
Har tolkat dig som att du anser att man kan rädda alla relationer bara man tror och jobbar på det.
Vad hände, växte ni isär, lät egna intressen gå före relationen?

"mackes " sa:

Ja, det var ju inte direkt något uppseendeväckande relationspsykologi som du kom med. Snarare självklarheter.

Från att du tidigare nämnt, "Jag tror att fokuset på egot avtar med åren, man inser att allt har ett pris och gör andra val. Dessutom har jag gjort alla de där grejorna som en gång var viktiga för mitt ego. , så verkar det som att du "redan" idag har upptäckt att man inte kan vara ego.

Vi andra, som lärde sig som barn att vara flexibla, har sedan länge levt efter ditt nyupptäckta förhållningssätt till andra.

Att du då känner andra genom dig själv och försöker att fostra oss blir bara fel.

"andrejsdenruskige " sa:
Ja, det var ju inte direkt något uppseendeväckande relationspsykologi som du kom med. Snarare självklarheter.

Från att du tidigare nämnt, "Jag tror att fokuset på egot avtar med åren, man inser att allt har ett pris och gör andra val. Dessutom har jag gjort alla de där grejorna som en gång var viktiga för mitt ego. , så verkar det som att du "redan" idag har upptäckt att man inte kan vara ego.

Vi andra, som lärde sig som barn att vara flexibla, har sedan länge levt efter ditt nyupptäckta förhållningssätt till andra.

Att du då känner andra genom dig själv och försöker att fostra oss blir bara fel.

Ja, alla får väl inte den perfekta starten i livet, dock en lärorik resa.
Kan bara hoppas du blir lika nöjd som mig den dag du drar dig tillbaka.

"mackes " sa:
Ja, alla får väl inte den perfekta starten i livet, dock en lärorik resa.
Kan bara hoppas du blir lika nöjd som mig den dag du drar dig tillbaka.

En får tacka.
Jag kommer säkert att bli nöjd som det flesta brukar vara.

Jag är nöjd redan nu och försöker hålla det där.

"andrejsdenruskige " sa:
En får tacka.
Jag kommer säkert att bli nöjd som det flesta brukar vara.

Jag är nöjd redan nu och försöker hålla det där.

Det kan alltid bli bättre sa flickan och fortsatte rota bland gurkorna.

Ingen som tänkt på att ni upprepat er nu i dem senaste 100 inläggen börjar bli helt ointressant tråden handlade om vad gjorde thai kvinnor bättre, inte denna diskussion som ni redan dragit genom ett par andra tråda. So DILLIGAF gå vidare vi har olika värderingar och tankesätt men ni ser alla ut att vara glada med vad ni har varför tjöta sönder en tråd med skit ja har det bättre, frugan från det landet är bättre, jag är gammal tror jag vet bättre etc. Enda jag kan hålla med om är att erfarehet har inget med ålder att göra utan livsupplevelse, kan va 70 och inte upplevt ett skit men 25 och upplevt mer än nån gör under en livstid, skillnad kan vara mognad och den borde vi alla ha nåt som hänger här.

Och för egen del ser jag inte dom som bättre eller sämre älskar kvinnor inte så intresserad av nationalitet

En kvinnas bästa smink och klädsel är ett leende som gör en glad :)
Och då spelar nationaliteten ingen roll. ;)

Ibland känner jag mig som värsta tråddödare, skriver något sen blir det tyst, o den tråkige killen igen kom igen grabbar vi drar vidare tjötar på en annan tråd eller forum :police:

"Gazton " sa:
En kvinnas bästa smink och klädsel är ett leende som gör en glad :)
Och då spelar nationaliteten ingen roll. ;)

Angående smink har thailändskorna med sin hy det så bra så dom slipper lägga ut pengar på smink (blir whitening cream istället) vet bara när man såg frugan på morgonen lika vacker som när hon la sig och aldrig en kosmetisk produkt.

"Jonas " sa:
Ingen som tänkt på att ni upprepat er nu i dem senaste 100 inläggen börjar bli helt ointressant tråden handlade om vad gjorde thai kvinnor bättre, inte denna diskussion som ni redan dragit genom ett par andra tråda. So DILLIGAF gå vidare vi har olika värderingar och tankesätt men ni ser alla ut att vara glada med vad ni har varför tjöta sönder en tråd med skit ja har det bättre, frugan från det landet är bättre, jag är gammal tror jag vet bättre etc. Enda jag kan hålla med om är att erfarehet har inget med ålder att göra utan livsupplevelse, kan va 70 och inte upplevt ett skit men 25 och upplevt mer än nån gör under en livstid, skillnad kan vara mognad och den borde vi alla ha nåt som hänger här.

Den reflektionen skall Du ha karma för! Jag tänkte det samma vid trettio och har inte behövt ändra uppfattning sen dess.

"areeya " sa:
Men Birger!! Du hade ju rätt in din förra "ironiska" och lätt tillspetsade beskrivning! Den Thailändska kvinnans kvinnlighet är outstanding!! :) Finns inte en chans att hitta motsvarande kvinnlighet i Sverige!!......Och nylonstrumpor.. ;D ;D ;D

Areeya

Njae, i fråga om nylonstrumpor var jag väl ändå ute och seglade lite -jag tänkte nog på dom thailändskor jag känner i Sverige. Kan jag inte få lite mer mothugg? Varför ger sig alla på den stackars Lego och är sedan så snälla mot mig, som gärna tar en verbal propp för ett bra gräl ?

Och FA jag håller med i mycket av det du skriver men du använder ord som fostra, anpassa sig till, lära sig, inget illa ment men tror du damen använder samma ord gentimot dig? Tycker själv det är rent ut sagt förjävliga ord att använda mot blivande livspartner. Du om någon visar ju verkligen att du vill ha en yngre kvinna som anpassar sig till dig, inte att ni anpassar er till varandra. Men jag förstår dig varför nöja sig med den första när man kan finna den rätta. Men annars har du bra åsikt och mycket i det du skriver stämmer.

"Jonas " sa:
Ibland känner jag mig som värsta tråddödare, skriver något sen blir det tyst, o den tråkige killen igen kom igen grabbar vi drar vidare tjötar på en annan tråd eller forum :police:
Haha du är ju riktigt rolig ibland :) Karma får du!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp