ta tjejens efternamn vid giftermål?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Janne " sa:
Grattis i förskott ... ska ni ha fest också eller blir det bara paprena på Ampore?

Inga pengar till det och alla tror vi redan e gifta haha...
Papper på amphue och sedan försöka ändra alla namn, hennes dotter och sonen. Får väl se hur det går. Sedan skaffa pass och ett turistvisum, jag vill hon ska få ta del lite av svenska sommaren innan det e försent... (och så slipper ja åka fram och tillbaka som en vettvilling...)
Det blir väl en vanlig korean bbq hemma som vanligt.

"krister " sa:
Inga pengar till det och alla tror vi redan e gifta haha...
Papper på amphue och sedan försöka ändra alla namn, hennes dotter och sonen. Får väl se hur det går. Sedan skaffa pass och ett turistvisum, jag vill hon ska få ta del lite av svenska sommaren innan det e försent... (och så slipper ja åka fram och tillbaka som en vettvilling...)
Det blir väl en vanlig korean bbq hemma som vanligt.
grattis.

jag har också märkt av det där med att det blir bara fler och fler som tror att vi redan är gifta. 29 dagar kvar tills hon kommer till Sverige för första gången nu :)

"Poontus " sa:
grattis.

jag har också märkt av det där med att det blir bara fler och fler som tror att vi redan är gifta. 29 dagar kvar tills hon kommer till Sverige för första gången nu :)

WOW Pontus, grattis till dig med. Ja jag längtar jag med till hon kommer hit. Det e ju inte somma som när jag kommer dit...
Att gå med henne i Gbg och hon tittar på alla rödvitmålade hus och skrattar för att det ser ut som leksakshus... eller när hon letar igenom hela ICA Kvantum utan att hitta något "ätbart"... ja det ger en minnen för livet haha!

Ha det gott/ Krister

Jag glömmer aldrig när frugan upplevde ett snöfall för första gången, det var en obetalbar syn. Ögonen var stora som tefat. Men att handla på ICA var självfallet också en stor grej.

Lycka till än en gång Poontus.

"Berralund " sa:
Jag glömmer aldrig när frugan upplevde ett snöfall för första gången, det var en obetalbar syn. Ögonen var stora som tefat. Men att handla på ICA var självfallet också en stor grej.

Lycka till än en gång Poontus.
jag förstår inte riktigt grejen med ICA / ICA Maxi
skillnaden mellan Tesco Lotus och ICA Maxi är inte stor alls, mycket av varorna är "samma" med viss variation.
min tjej reagerade inte på något sätt alls i någon butik.

enda var att hon ville gå ett varv och se vad som finns först innan .

då har himlens färger varit mer fascinerande, eller sträcket/"molnen" som blir efter ett flygplan (det blir visst inte så i Thailand?)

--

vi ha gjort hindersprövningen på skv, dock 4 veckors handläggningstid.
men vi får se hur det blir med det, hon var precis sur i 36 timmar och knappt pratade med mig.
"problemet" var att jag hade köpt för mycket grejer, hon spårade ur efter att vi varit på auktion och fyndat lite möbler till vrakpriser,
Huset jag har är nyköpt, jag saknade soffa i vardagsrummet, köksmöblerna var lånade möbler som jag inte gillade och ett rangligt bord.
Men i samband med köpet på auktionen så rann det över för henne, jag har ju behövt köpa mycket verktyg också då fönsterna måste målas och vi ska tilläggsisolera vinden samt inreda vinden.
Men hon anmärkte även på att jag la ner för mycket mat utan att tänka efter i kundvagnen. Återigen nytt hus, tomt skafferi, tomt kylskåp och tom frys.

Det var så att min farsa frågade om förhållandet var i fara och min morsa grät efter att hon pratat med henne.

Hon är på bättre humör nu men vi får se hur det går

Jag hoppas verkligen att ni kan försonas, det är ju härligt att din blivande fru är ekonomisk av sig. Självfallet måste man investera om man har köpt ett hus, det vet jag nog sjutton.

All lycka!
emoji4.png

Jasså! inte streck efter flygplan i thailand? Jag fick frågan av frugan om det va avgaser... nu fattar jag varför den frågan kom

"Poontus " sa:
jo det är ju ungefär det som jag tänker, jag undrar dock hur vanligt eller ovanligt det är, jag har aldrig hört om någon annan Svensk man som tagit sin Thailändskas efternamn?

och så ifall någon hade någon bestämd avrådan, typ ifall det skulle ge mig problem, eller om det skulle kanske göra det betydligt mycket svårare för min blivande fru att få jobb ifall hon har sitt Thailändska namn istället för ett svensk efternamn?
En svensk polare till mig som bor i Sverige har tagit sin thaifrus efternamn.
Han hade redan ett ganska ovanligt efternamn så vet egentligen inte varför han tog det.

"BaBoo " sa:
En svensk polare till mig som bor i Sverige har tagit sin thaifrus efternamn.
Han hade redan ett ganska ovanligt efternamn så vet egentligen inte varför han tog det.

Utav samma anledning som en del gubbar äter thaimat, skryter om det och påstår att det var "jättegott".....

"gunnarg " sa:
Är du på rymmen nu igen från "familjen" eller har dom också tröttnat på dina inlägg?

Jag tycker att vi människors starka sida är våra sociala sidor. Vi tar hand om vår avkomma hur den än är funtad.

Jag tycker att det är fantastiskt att du kan hålla till på ett forum utan att någonsin ha en endaste djupsinnig tanke, eller ens kunna hålla dig till de trådar du skriver i...

Jag är glad för din skull...

"cumulus " sa:
Utav samma anledning som en del gubbar äter thaimat, skryter om det och påstår att det var "jättegott".....
Jag påstår inte att jag tycker att det är jättegott, jag tycker verkligen så. Med en del undantag förstås men det gäller svensk mat också.

Varför skall man ljuga både för sig själv och sin omgivning?
emoji13.png

"cumulus " sa:

Är din favoritmat plockad ur det engelska köket?

Själv föredrar jag thaimat men även västerländsk mat går fint.
Enda nackdelen met thaimat är att man kan känna sig tom i kroppen efter några veckor, men då fixar man till någon rejäl köttbit på grillen, vilket iofs kan ha thaistuk.
Eller så kan man gå på närmaste hak och ta sig en t-bone steak.

"cumulus " sa:
Jag tycker att vi människors starka sida är våra sociala sidor. Vi tar hand om vår avkomma hur den än är funtad.

Jag tycker att det är fantastiskt att du kan hålla till på ett forum utan att någonsin ha en endaste djupsinnig tanke, eller ens kunna hålla dig till de trådar du skriver i...

Jag är glad för din skull...
Ser att det skrivs lite dåligt borta på din sida, har du tråkigt?
Du kan ju alltid köpa en glass och ta en promenad nere på stranden eller ta ett dopp i poolen.

Berra frågar Legolas

Anmäl till

Jo , därför det är ju det Legolas gör hela tiden ;D ;D och alla skall ju göra som hästen , dvs trava efter i dennes spår ;)

Fö, hur och var skall han köpa en glass och vilken strand ;D ;D

"Phonta " sa:
Berra frågar Legolas

Anmäl till

Jo , därför det är ju det Legolas gör hela tiden ;D ;D och alla skall ju göra som hästen , dvs trava efter i dennes spår ;)

Fö, hur och var skall han köpa en glass och vilken strand ;D ;D
Såg att han åkte bil 3 tim häromdagen för att bada pool och så var det stängt när dom kom fram och 3 tim tillbaka igen, en toppenutflykt tydligen :thumbsup:

"bson " sa:
Ser att det skrivs lite dåligt borta på din sida, har du tråkigt?
Du kan ju alltid köpa en glass och ta en promenad nere på stranden eller ta ett dopp i poolen.
Han saknar ju dig ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A
A
Svar