ta tjejens efternamn vid giftermål?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har ni gift er i Sverige så är hon reggad på din folkbokföring som din fru fast på ett fiktivt personnummer. När hon får svenskt personnummer uppdateras din folkbokföring till att det är det personnummer du är gift med.

"Janne " sa:
Har ni gift er i Sverige så är hon reggad på din folkbokföring som din fru fast på ett fiktivt personnummer. När hon får svenskt personnummer uppdateras din folkbokföring till att det är det personnummer du är gift med.
Tack. Och då bör nämner uppdateras automatiskt i samma veva som som lägger in det. Men det återstår att se.

Hon trodde att hon kunde ha ett nytt pass andra veckan i oktober. Det är nog bäst att vänta med att söka tills dess.

Vi sökte PUT innan vi var gifta och skrev att vi planerat att gifta osd. Hon bytte5 namn under processen men inget problem då hennes thai "personnummer" ju är ssmma.

Så kör på ...

"glimten66 " sa:
Tror.inte det hade haft någon betydelse pelle min kompis heter per-åke o på hans biljetter står.det alltid per-ake

Glimten , du är en smart kille , precis så är det , det finns inga ÅÅÅÅÅ i Engelska alfabetet !!!
Därför AAAA , precis så ser jag det , INTE ALLS FELSTAVAT ..... Många Germanska språk där ÅÄÖ EJ existerar ...................

"Phonta " sa:
Glimten , du är en smart kille , precis så är det , det finns inga ÅÅÅÅÅ i Engelska alfabetet !!!
Därför AAAA , precis så ser jag det , INTE ALLS FELSTAVAT ..... Många Germanska språk där ÅÄÖ EJ existerar ...................
Mja, men ett Å blir AA, så frågan är då också om man bokar i Åkesson och det då blir på biljetten AAKESSON om dom då vill neka och hävdar att biljetten är felstavad.
Det var en Göran som blev nekad att flyga hem ifrån England då idioterna vid incheckningen inte gillade att det stod Goeran på biljetten trots att det även stod så längst ner i passet.

Nu får vi väl antagligen avsiktligt "stava fel" på biljetten för att undvika problem

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A
A
Svar
2