ta tjejens efternamn vid giftermål?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"bson " sa:
Ser att det skrivs lite dåligt borta på din sida, har du tråkigt?
Du kan ju alltid köpa en glass och ta en promenad nere på stranden eller ta ett dopp i poolen.

Kommer strax förbi då, men ringer innan så du är hemma... Men säg inget till Phonta, han kan inte simma.... och jag vill inte rädda honom... ;D ;D ;D

"cumulus " sa:
Kommer strax förbi då, men ringer innan så du är hemma... Men säg inget till Phonta, han kan inte simma.... och jag vill inte rädda honom... ;D ;D ;D
Skulle jag inte vara hemma så kan du sätta dig på altanen så länge och hojta på grannen så kommer han med en kall, och helt ok att bada i poolen om du duschar först. Glöm inte köpa med dig bulle.

Funderar förresten på att köpa ett "sommar hus" i Khao Lak, skönt med lite omväxling ibland.

"cumulus " sa:
Utav samma anledning som en del gubbar äter thaimat, skryter om det och påstår att det var "jättegott".....
5555 ;D

finns snart fler thaimatställen i Swedala än va det finns pizzerior. Merparten av svenska folket måste vara skrytmånsar... ;D

Ja alla fyller ju inte resväskan med vaniljkräm och chokladpudding när dom åker till Thailand ;D ;D

haha, kom att tänka på farsan som tog med sig en kudde och tänkte ta med toapapper på sin första resa...

Här var det mer off topic än på flashback....

Men i alla fall, vi gifter oss nu på lördag.
Hon skrev glatt under ett äktenskapsförord idag (hon tyckte att det var en bra idé och har påmint om att vi "måste göra det"

Men så kom vi till dokumentet för efternamn, det vägrade hon skriva på, hon vill ha mitt efternamn.
Eller att jag först ber mina föräldrar om lov att byta till hennes.

Mitt namn är (liknade exempel)
"Göran Sven Svennson"

Fast mitt andranamn är ännu mer som ett efternamn än "Sven", I det militära då kallar dom mig Sven istället för Svennson (inte Sven men ett exempel)

Så vill jag någon gång vara mer "svensk" då kan jag ju använda det namnet, skriver jag hela mitt namn då tror folk att jag skrivit fel för så kan man väl inte heta?

Det finns ingen i Sverige som har hennes efternamn som är fint japanskt klingande så jag tar det gärna

Tråkigt att hon tvärvägrar, Poontus. Men grattis på förhand i alla fall till det stundande bröllopet på lördag. Det är en go känsla, jag lovar. :wai:

"Berralund " sa:
Tråkigt att hon tvärvägrar, Poontus. Men grattis på förhand i alla fall till det stundande bröllopet på lördag. Det är en go känsla, jag lovar. :wai:
Så, då var vi gifta. Det var en lite konstig känsla, allt som vanligt fram tills några sekunder innan jag skulle säga "I do" då var känslan "shit det är på riktigt det här"

Jag tog upp frågan angående att ta hennes efternamn igen kvällen innan, men nu fick jag en mer utförlig motivation till varför hon vill byta bort sitt efternamn,
Hon förknippar efternamnet med sin far som hamnade henne sin syster och mamma ensamma när hon var 12 eller om det var tidigare, sedan dess ingen kontakt med honom. Så hon hatar honom och det namnet pga detta.
Hon vill absolut inte att hennes barn ska få detta namn.

Däremot så sa hon att hennes mamma hade sagt att det är ett mycket fint ovanligt namn med Kinesiskt ursprung.
Söker man på namnet på Facebook då får man bara upp en handfull med personer som har namnet.

Lite synd men jag får respektera detta och behålla mitt -son namn

"Janne " sa:
Grattis! Var gifte ni er? Tyckte det var konstigt att man svarade I do ...
i Stadshuset (Stockholm)
Vigsel på cirka 2 minuter :p
Men allt blev mycket bra. Det var inte säkert att någon skulle komma men hela familjen kom så det blev många bra bilder

"Poontus " sa:
i Stadshuset (Stockholm)
Vigsel på cirka 2 minuter :p
Men allt blev mycket bra. Det var inte säkert att någon skulle komma men hela familjen kom så det blev många bra bilder

Vilken härlig bröllops-natt som du ger din fru!! Sitter vid datorn och skriver inlägg på internetforum kl. 03.50..... Undrar hur hon ser på det?

Dom flesta sitter väl inte vid datorn i dagens läge, dom har ju sin smartphone eller tablet, han kanske sitter på dass och skriver samtidigt ;)

"cumulus " sa:
Vilken härlig bröllops-natt som du ger din fru!! Sitter vid datorn och skriver inlägg på internetforum kl. 03.50..... Undrar hur hon ser på det?
Han har väl precis avslutat älskogen så är väl grymt bra jobbat att hålla på till 4 på natten :thumbsup:

Stort grattis, Poontus. Och glöm vad det svävande molnet skriver. Idag är det inget vanligt cumulusmoln, det är Cumulunimbus Congestus dvs åskmoln. ;D

"cumulus " sa:
jag förstår inte riktigt om du försöker göra dig lustig eller vad det är frågan om.

Men visst, vår bröllopsnatt var Antagligen lite udda, efter avslutad ceremoni med familjen hade vi grillning, sedan åkte vi ut till landstället, där tittade vi på två filmer, först en action film sedan en skräck film (zombie film som är det bästa hon vet)

Jag har redan sedan tidigare tagit hennes oskuld så det var ingen stress att hamna i sängen.
Vi tidpunkten som du anmärkte på var antagligen efter filmerna så hon var på toa och/eller duschade, att skriva det där korta inlägget tog inte många sekunder.

Därefter rakade jag hennes //// (hennes önskemål) och hon rakade mig.

Därefter började vi med 69an, jag skickade henne tills hon kom, därefter hade vi mycket bra sex, det hade blivit en till omgång om det inte hade visat sig att hon hade fått mens...

Vi är båda nöjda med gårdagen. Denna dag väcker hon mig och säger att frukosten är klar :)

Mer information än vad jag personligen tycker är nödvändigt,men vi är alla olika. Har för vana att hålla mitt och frugans 6liv lite mer privat än att skriva om det på ett forum. Av ren nyfikenhet: vad var det som fick dig att skriva om det,och vad tycker du att du fick ut av att berätta om det för oss.

Mvh

"Poontus " sa:
jag förstår inte riktigt om du försöker göra dig lustig eller vad det är frågan om.

Men visst, vår bröllopsnatt var Antagligen lite udda, efter avslutad ceremoni med familjen hade vi grillning, sedan åkte vi ut till landstället, där tittade vi på två filmer, först en action film sedan en skräck film (zombie film som är det bästa hon vet)

Jag har redan sedan tidigare tagit hennes oskuld så det var ingen stress att hamna i sängen.
Vi tidpunkten som du anmärkte på var antagligen efter filmerna så hon var på toa och/eller duschade, att skriva det där korta inlägget tog inte många sekunder.

Därefter rakade jag hennes //// (hennes önskemål) och hon rakade mig.

Därefter började vi med 69an, jag skickade henne tills hon kom, därefter hade vi mycket bra s ex_], det hade blivit en till omgång om det inte hade visat sig att hon hade fått mens...

Vi är båda nöjda med gårdagen. Denna dag väcker hon mig och säger att frukosten är klar :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A
A
Svar
2