Thailändsk kvinna och körkort i Sverige

Fasta avgiften kommer du inte ifrån, men så är det inte så hög. Men du har ingen förbrukning/produktion så kostnaden bör vara låg.
Nja, vi har en fast avgift på sopor och avfall.
Inte någon rörlig avgift som förekommer i andra kommundelar.
Den ingår om du är folkbokförd på en adress.
Endast på vatten är det en fast och rörlig avgift..

Nu är det dags att radera i tråden igen.
Många inlägg på slutet som inte har med tråden att göra alls ...
Sorselestugan ut och elräkning in. :cool::p
Ja denna tråd verkar vara utom all räddning när det gäller :offtopic:

Så för att komma in på rätt spår, kan jag stolt säga att jag å frugan kommer ta upp körkortsplanerna igen:)
Har så att säga legat på is ett tag.
Tror frugan fick kalla fötter när det gick upp för henne att inte jag kunde göra teoriprovet för henne:p
Köra bil kan hon, så nu blir det hårdpluggning i teori:)

Ja denna tråd verkar vara utom all räddning när det gäller :offtopic:

Så för att komma in på rätt spår, kan jag stolt säga att jag å frugan kommer ta upp körkortsplanerna igen:)
Har så att säga legat på is ett tag.
Tror frugan fick kalla fötter när det gick upp för henne att inte jag kunde göra teoriprovet för henne:p
Köra bil kan hon, så nu blir det hårdpluggning i teori:)
Som komplement till riktiga körkortsboken läste min fru en körortsbok som en thaikvinna vid namn magod säljer (googla) finas enl min fru på Youtube också

Som komplement till riktiga körkortsboken läste min fru en körortsbok som en thaikvinna vid namn magod säljer (googla) finas enl min fru på Youtube också

Den avråds det tydligt från i de flesta Thaigrupper på Facebook. Då den är både felaktigt översatt och ca 10år gammal nu, så den stämmer inte med dagens teoriböcker.

Därtill kan man nu göra teoriprovet på thailänska och frågeställningarna på provet och övningarna i den boken stämmer inte överens alls.

Rekommendationen som vi fick av de allra flesta var att läsa teorin på engelska samt skriva provet på engelska, så man känner igen frågeställningen.

Den avråds det tydligt från i de flesta Thaigrupper på Facebook. Då den är både felaktigt översatt och ca 10år gammal nu, så den stämmer inte med dagens teoriböcker.

Därtill kan man nu göra teoriprovet på thailänska och frågeställningarna på provet och övningarna i den boken stämmer inte överens alls.

Rekommendationen som vi fick av de allra flesta var att läsa teorin på engelska samt skriva provet på engelska, så man känner igen frågeställningen.
oj hur många thai kan engelska så bra 555 (jag "pratade" med en engelsklärare i byn förstod ingenting 555) 10 år? finns det ingen senare?
min fru tyckte den va bra som komplement till dom riktiga hon har tagit 2 körkort först moppe sen bil

lätt att säga 555 tx vad är skillnaden på cirkulationplats å rondell inte lätt när det står det ena i boken å det andra i frågorna vid uppskrivningen
finns fler exempel, tyckte synd om min fru men till slut så
Sen ändras ju vad som gäller i rondell tiit som tätt, när jag skulle ta Epatraktor kort gällde blinka när man körde in sen efter några år när man växt till bilålder så va det inte blinka in utan först blinka när man skulle ur.
Idag när jag kör i Sverige vet jag inte vad som gäller, vissa blinkar in, vissa blinkar ut, vissa gör både och.

Tror det är Danmark men inte säker, nåt närliggande land iaf som har att dom i rondellen har väjningsplikt, helt sjukt.
Men det är ju 20 år sen så kanske inte samma idag.

Sen ändras ju vad som gäller i rondell tiit som tätt, när jag skulle ta Epatraktor kort gällde blinka när man körde in sen efter några år när man växt till bilålder så va det inte blinka in utan först blinka när man skulle ur.
Idag när jag kör i Sverige vet jag inte vad som gäller, vissa blinkar in, vissa blinkar ut, vissa gör både och.
Jag tycker både och är en självklarhet, men är blinka ur som gäller.

lätt att säga 555 tx vad är skillnaden på cirkulationplats å rondell inte lätt när det står det ena i boken å det andra i frågorna vid uppskrivningen
finns fler exempel, tyckte synd om min fru men till slut så
Jag förstår, men det är där mannen kommer in i bilden och får hjälpa till.

Jag tycker både och är en självklarhet, men är blinka ur som gäller.
När jag tog körkort så ändrades det precis från blinka in till ut, och då sa dom att det är inte längre tillåtet att blinka in för det kan få andra förare att tro att du skall ta av vid första.
Lärarna poängtera detta extra då det var en ny regel.

i thailand råkade jag köra mot körriktningen ute på vischan nån stans det stod en polis vid utfarten jag stannade å frågade efter vägen, han sa inget om min miss 555

När jag tog körkort så ändrades det precis från blinka in till ut, och då sa dom att det är inte längre tillåtet att blinka in för det kan få andra förare att tro att du skall ta av vid första.
Lärarna poängtera detta extra då det var en ny regel.
Och logiskt alla vet väl att du skall in i rondellen, onödigt att blinka, är väl ingen som skall svänga vänster?

Kan ju tom bli väldigt fel att blinka in, kommer man tex på en dubbelfilig rondell typ som vid Sisjön han framför dig blinkar höger, du tror då han skall ta första höger, du tar då vänsterfilen, sen visar det sig att han skall ut på 3:dje och du skulle ut på 2:dre men han är ivägen, jag har fått göra extra varv där.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp