Thailändsk kvinna och körkort i Sverige

Ganska intressant fenomen hur en tråd kan spåra ur så kapitalt. Från att handla om körkort för en thailändska till att glida in på okontrollerat piss och kaskadspyor. Får väl gratulera @finnen till denna bravad. :rolleyes:
Ja det är för långt mellan övningstillfällena;)så ut å kör med frugan så kommer vi snart på rätt spår:p:offtopic:
@Krille nu har du möjlighet att öva på att radera svammel;):)

Jag måste sätta tanten på övningskörning.
Jag har bara inte fått ut fingrarna till att fixa handledarutbildning och det var inte det lättaste i dessa tider.

Nu ska vi dessutom gå lite offtopic.
Frun tycker att bilen är lite för bred...stor...ja, hon har lust att köpa en bil åt henne själv.

Själv anser jag att vi inte har plats till en till bil, en till försäkring, mer service, mer skatt. Ja, mer av allt.
Frun verkar gilla Mini (ja, thailändarna gillar ju dessa bilar)
Duger inte dagens bil så säljer jag den och köper en Toyota, Mini, VW eller annat.
Jag ser inte riktigt poängen med två bilar i vårat hushåll.

Jag har bara inte fått ut fingrarna till att fixa handledarutbildning och det var inte det lättaste i dessa tider.

Frun tycker att bilen är lite för bred...stor...ja, hon har lust att köpa en bil åt henne själv.

Själv anser jag att vi inte har plats till en till bil, en till försäkring, mer service, mer skatt. Ja, mer av allt.
Duger inte dagens bil så säljer jag den och köper en Toyota, Mini, VW eller annat.

Frugan har en Mini och den har funkat finfint.

8C05532D-3AE6-4A69-9A1B-D45255238F64.jpeg

Jag var tvungen att glo på dessa.
För min del så skulle nog en Clubman JCW all4 vara rätt ok faktiskt. Långt namn betyder per automatik att det är en bra bil
Kanske inte någon ultimat långfärdsbil, men sådant sker ju typ en gång per år på sin höjd.
Det får räcka med en bil i vårt hushåll tills vidare. Skall hon ha en egen får hon allt spara ihop pengar själv, en pankis har inte råd med 2 bilar.

Mini är häftiga bilar men svindyra här nere, runt 3 miljoner baht och upp.
Själv velat ha en Mini men fick bli en Juke den gången vi gick för den storleken mer prisvänlig här nere och en bra bil för pengarna.

Gå i pension som en sjökapten kan inte vara ett fattigdomsindex.
Flera av mina kompisar från tiden i hamnen som gått i pension från sjöfart. Befäl mm. har verkligen inte illa ställt.
Hade man varit singel - ja! Men jag har ingen glädje av en massa pengar på banken så jag satsade på familj istället relativt sent i livet. Man kan som bekant inte ta med sig lovorna i graven, åtminstone inte vad jag vet.

Hade man varit singel - ja! Men jag har ingen glädje av en massa pengar på banken så jag satsade på familj istället relativt sent i livet. Man kan som bekant inte ta med sig lovorna i graven, åtminstone inte vad jag vet.
Är övertygad att din pension räcker med råge för din familj och sponsring av föräldrarna till frun.
Min lilla pension räcker i alla fall... och jag blir inte den rikaste på gravplatsen.

Är övertygad att din pension räcker med råge för din familj och sponsring av föräldrarna till frun.
Min lilla pension räcker i alla fall... och jag blir inte den rikaste på gravplatsen.
Det låter på något sätt som att du är avundsjuk. Men jag bor i Sverige och du på Filippinerna, en viss skillnad vad gäller omkostnader kanske.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp