Ubon bygger en farm....

Audirs2

Forumräv
Och vattnet fortsätter att stiga sedan sista inlägget, men nu ser det ut att ha stoppat upp, kommer det mer regn så blir det värre för många, och jag har aldrig varit med om dessa mängder under mina år i Th.

Än finns det torra platser till fåglarna, frugans plan B, bygga en flotte till fåglarna som är utan simfötter...jag tror inte detta kommer att stiga mer.

Visa bilaga 81678

Visa bilaga 81679
Visa bilaga 81681

Visa bilaga 81678

Visa bilaga 81679

Visa bilaga 81681
E det inte farligt med alla ormar och krokodiler som far omkring?o_O

Samet

Forumräv
Om man nu vill bygga på en viss mark, med risk för översvämningar, funderar på om man inte skulle bygga huset på pontoner? vattnet stiger, pontonerna lyfter huset? vattnet sjunker, styrningar ser till att huset hamnar på samma plats....bara Ubon:s egna funderingar...
Det är redan en beprövad teknik i t.ex. Holland där hela villaområden byggs så att de kan flytta upp vid översvämningar.

Finns en 1 timmes dokumentär också om bygget av ett av dessa hus.

Här är ett klipp som visar hur det är konstruerat.

Ubon

Forumveteran
24 timmars-regeln. det gick bra att rapportera, tog väl ungefär 45-50 minuter, skulle nog gått på kortare tid om dom var lite varmare i kläderna, kanske dom inte gjort detta så många gånger, det finns dom här som sagt att man inte behöver rapportera om man bara blir borta ett fåtal dagar, jag tog upp frågeställningen om detta, polisen säger samma sak, har man en permanent adress och blir borta några dagar så behöver man inte rapportera, min fråga blir då, om jag bor några dagar på ett annat ställe än hemma, jag blir stoppad och det frågas efter pass, visa, rapportering, var går då gränsen på antal dagar?, och nästa fråga, känner alla poliser till detta, eller blir antal dagar godtyckliga?

Kostnaden blev noll spänn....och inga böter för ackumulerade ickerapporteringar, det var bara frugan som fick ett papper där det framgår att hon hyser en falang i hemmet, jag fick ingenting, och min husbok var dom inte intresserade av.

Ubon

Forumveteran
Stopp I produktionen, kopte en ny dator straxt in an a resa till det oversvammade landet, skiten holl inte ens 2 mander, tvarstopp I Datorn, last, en prick over a, Lana frugans pekplatta, Inget jag kommer att skriva pa, nogon som kanner till nagon datakunnig I omgivningen?

Sicken djefla text och se ut...

brt666

Aktiv medlem
Stopp I produktionen, kopte en ny dator straxt in an a resa till det oversvammade landet, skiten holl inte ens 2 mander, tvarstopp I Datorn, last, en prick over a, Lana frugans pekplatta, Inget jag kommer att skriva pa, nogon som kanner till nagon datakunnig I omgivningen?

Sicken djefla text och se ut...
Den kanske inte tål vatten? :angel:

Ubon

Forumveteran
Hur gick det med ditt bygge av el-fordon?
Jag hittade denna på blocket:
Tack for info, just nu inget for mig, ska forsoka halla mig till 12-24 volt, vid behov sa far jag tanka om nar det galler volt, el-bike-bygge? inte hant mer an att motor 500 w koptes in, drevade om, enligt min berakning sa ska toppfarten vara 24 km? tog med mig denna till Swe, bestallde aven speedcontroll, gashandtag som skulle med till Swe, leveransen uteblev, fick bestalla om fran Sve. tillkom avgift och moms, irriterande, bestallde ytterligare 1 motor till Th, den fanns har nar jag aterkom, hittade i gommorna en trampmoped i Sve, namnet var Fram, kanske kan anvanda denna vid bikebygge? jag far prova mig fram...

StefanXErixon

Forumräv
Tack for info, just nu inget for mig, ska forsoka halla mig till 12-24 volt, vid behov sa far jag tanka om nar det galler volt, el-bike-bygge? inte hant mer an att motor 500 w koptes in, drevade om, enligt min berakning sa ska toppfarten vara 24 km? tog med mig denna till Swe, bestallde aven speedcontroll, gashandtag som skulle med till Swe, leveransen uteblev, fick bestalla om fran Sve. tillkom avgift och moms, irriterande, bestallde ytterligare 1 motor till Th, den fanns har nar jag aterkom, hittade i gommorna en trampmoped i Sve, namnet var Fram, kanske kan anvanda denna vid bikebygge? jag far prova mig fram...
Ok, kul projekt!

Johan78

Medlem
Jag gillar verkligen Ubons trådar.

Ett stort tack till dom och att vi får följa allt på landet. Personligen för mig låter mycket som det liv jag en dag vill leva.
Fortsätt gärna skriva om allt även om jag är dålig på att logga in och gilla alla inlägg så följer jag dom här.

Liknande trådar

Topp