Ubon bygger en farm....

Ubon

Forumveteran
Ja jag har ju redan omvärderat och skrev 2,5 i annan tråd tidigare idag.
Ok, den har jag inte sett, och med detta så delar Du min uppfattning att så kan ske, att en katastrof kan komma i ekonomin....om och när det vänder så kommer det att ta ytterligare tid, innan ekonomin har stabiliserat sig, som att vända en supertanker, det tar tid....

Ubon

Forumveteran
Important information about your account

If the United Kingdom leaves the European Union on 31 October 2019 without any withdrawal agreement in place, it is expected that CB Payments, Ltd. will no longer be able to provide you with E-Money Services, such as your Euro wallet.

In light of this, we plan to transfer your current relationship with CB Payments, Ltd. to another licensed Coinbase entity within the EU. The Coinbase Services you receive will not be affected by any transfer.

Due to the ongoing uncertainty around Brexit, the timing of any transfer is still to be finalised and we will be in touch closer to the time with further information

Tack. det var trevligt att Ni informerar mig.

Ubon

Forumveteran
Och Bath fortsätter nedåt, 3.09968, var inte så negativa, se det positiva, nästan 3.10....

och ska man skoja till det lite, så är Iraqi Dinar 0.00820 all time high, vilket egentligen säger ingenting, bör kunna träffa 0.01 på denna sida nyåret...:xmas_smiley:

Ubon

Forumveteran
Inte så många dagar kvar innan det är dags att sätta mig på flyget, med destination Bangkok, funderar på om jag ska packa ner simfötter? det var några dagar sedan via chatt, frugan var orolig för det myckna regnandet, och pratade om att evakuera hemmet, jag frågade, vad har Du tänkt att ta med dig? hon svarade, jag lastar hundarna i bilen, och kör över till min bror, och lämnar bilen där, inte en tanke på Ubon:s Mia Noi, fast jag är väl inte så orolig för min bike, står i garaget, och från vägen och upp dit så torde det vara kanske 1 1/2 meter, fast man vet ju inte, hon berättade att för ungefär 40 år sedan så var det ett liknande regnade och då var man tvingade att öppna dammportarna i en damm som höll på att spricka, uppe i Khonken, och då fick dom här 1-1 1/2 meter, kanske detta som hon har i minnet? idag har hon flyttat bilen till förhoppningsvis bättre ställe/högre.

Enligt frugan ska nu huvud-väg 23 mellan Yhosathon och Ubon Rhatchatani vara avstängd, samma väg som jag tänkte åka...

1567519306219.png

foto: polisen

Skulle vattnet inte runnit undan innan jag anländer så får jag förklara katastroftillstånd till frugan, rädda sig den som kan, tar in på hotell, och botaniserar i baren med alla dess ädla drycker...

1567519306219.png

1567519306219.png

Audirs2

Aktiv medlem
Inte så många dagar kvar innan det är dags att sätta mig på flyget, med destination Bangkok, funderar på om jag ska packa ner simfötter? det var några dagar sedan via chatt, frugan var orolig för det myckna regnandet, och pratade om att evakuera hemmet, jag frågade, vad har Du tänkt att ta med dig? hon svarade, jag lastar hundarna i bilen, och kör över till min bror, och lämnar bilen där, inte en tanke på Ubon:s Mia Noi, fast jag är väl inte så orolig för min bike, står i garaget, och från vägen och upp dit så torde det vara kanske 1 1/2 meter, fast man vet ju inte, hon berättade att för ungefär 40 år sedan så var det ett liknande regnade och då var man tvingade att öppna dammportarna i en damm som höll på att spricka, uppe i Khonken, och då fick dom här 1-1 1/2 meter, kanske detta som hon har i minnet? idag har hon flyttat bilen till förhoppningsvis bättre ställe/högre.

Enligt frugan ska nu huvud-väg 23 mellan Yhosathon och Ubon Rhatchatani vara avstängd, samma väg som jag tänkte åka...

Visa bilaga 81548

foto: polisen

Skulle vattnet inte runnit undan innan jag anländer så får jag förklara katastroftillstånd till frugan, rädda sig den som kan, tar in på hotell, och botaniserar i baren med alla dess ädla drycker...

Visa bilaga 81548

Visa bilaga 81548
Herrn får åka gummibåt vetja! ;) :cool:

PanPan

Forumveteran
Frugan körde igår Mahasarakham-Korat-Pattaya och var inga problem med vatten på vägarna den sträckan.
Yasothon ligger ju öst om Mahasarakham med Roi Et imellan.

Ubon

Forumveteran
Thai Air har tagit ett beslut att inte låta Ubon få gå ombord på sitt bokade flyg...inställt.

If the new schedule is not suitable for you a full refund of the ticket is also possible (less credit card or internet bank fee).

Could you please reply to this e-mail within 6 days, are these flights suitable for you so that we can update your ticket accordingly? If you do not confirm we will NOT update your ticket and we cannot guarantee you can do check-in smoothly.

We cannot guarantee or confirm any seats until the tickets are reissued as availability on the flights can change rapidly.

Remember to ensure that any visa and your passport is valid for your entire stay.

We apologise for the inconvenience this may cause you.

Med vänlig hälsning,
Meenakshi M, Customer Service
Travelpartner

Ubon

Forumveteran
Inte ska man vara ledsen för ett inställt flyg, regnar på bra idag, så inte heller behöver man hjälpa till med några tårar...

Sitter just nu och tittar igenom regelverket om kompensation och ersättning, ser ganska lovande ut, om man säger:cool:
och inte får jag glömma inrikesflyget som är bokat och som jag missar....

.
Kompensation

Ersättningen är mellan 250-600 euro per passagerare. Beloppet bestäms av hur långt du flyger och hur länge du är försenad. Du kan ha rätt till:
  • 250 Euro - Om du är över 3 timmar sen på ett flyg på 1.500 km. eller nedan
  • 400 Euro - Om du är över 3 timmar försenad på ett flyg på 1.500-3.500 km. eller inom EU
  • 600 Euro - Om du är över 4 timmar sent på ett flyg på mer än 3.500 km. utanför EU.
I vissa fall kan flygbolaget halvera ersättningen. Detta gäller om du till exempel har meddelats om ändringen i god tid och förseningen inte överskrider 4 timmar.
Som regel har flygpassagerare rätt till en måltid och två gratis telefonsamtal eller e-post efter två timmars förseningar. Detta gäller oavsett orsaken till förseningen. Om din försening drar ut, måste flygbolaget erbjuda dig ett hotell under väntetiden och betala transport till och från flygplatsen.
Det är inte alltid flygbolagen meddelar dig om att du också har rätt till hjälp under väntetiden. Var därför noga med att spara kvitton på de extra utgifter du har haft under förseningen.

Samet

Forumräv
Inte ska man vara ledsen för ett inställt flyg, regnar på bra idag, så inte heller behöver man hjälpa till med några tårar...

Sitter just nu och tittar igenom regelverket om kompensation och ersättning, ser ganska lovande ut, om man säger:cool:
och inte får jag glömma inrikesflyget som är bokat och som jag missar....

.
Kompensation

Ersättningen är mellan 250-600 euro per passagerare. Beloppet bestäms av hur långt du flyger och hur länge du är försenad. Du kan ha rätt till:
  • 250 Euro - Om du är över 3 timmar sen på ett flyg på 1.500 km. eller nedan
  • 400 Euro - Om du är över 3 timmar försenad på ett flyg på 1.500-3.500 km. eller inom EU
  • 600 Euro - Om du är över 4 timmar sent på ett flyg på mer än 3.500 km. utanför EU.
I vissa fall kan flygbolaget halvera ersättningen. Detta gäller om du till exempel har meddelats om ändringen i god tid och förseningen inte överskrider 4 timmar.
Som regel har flygpassagerare rätt till en måltid och två gratis telefonsamtal eller e-post efter två timmars förseningar. Detta gäller oavsett orsaken till förseningen. Om din försening drar ut, måste flygbolaget erbjuda dig ett hotell under väntetiden och betala transport till och från flygplatsen.
Det är inte alltid flygbolagen meddelar dig om att du också har rätt till hjälp under väntetiden. Var därför noga med att spara kvitton på de extra utgifter du har haft under förseningen.
Sorry Ubon. Du får inte en spänn.
Reglerna du tittar på är EU-261 direktivet. De gäller bara för europeiska bolag eller på flighter från europeiska flygplatser.

Därtill så finns det force majour i direktivet om extraordinära händelser, vilket kraftiga skyfall är. Så hade ändå inte blivit något. Sorry för de dåliga nyheterna.

Eller är du kanske i Sverige?
Kolla då noga upp varför du nekas boarding. Kan vara bra att ha skriftlig anledning.

Tyvärr är inte Thai kända för att sköta sig med utbetalningar av ersättningar.

Ubon

Forumveteran
Sorry Ubon. Du får inte en spänn.
Reglerna du tittar på är EU-261 direktivet. De gäller bara för europeiska bolag eller på flighter från europeiska flygplatser.

Därtill så finns det force majour i direktivet om extraordinära händelser, vilket kraftiga skyfall är. Så hade ändå inte blivit något. Sorry för de dåliga nyheterna.

Eller är du kanske i Sverige?
Kolla då noga upp varför du nekas boarding. Kan vara bra att ha skriftlig anledning.

Tyvärr är inte Thai kända för att sköta sig med utbetalningar av ersättningar.

Ubon

Forumveteran
@Samet

Nu känner jag att Du känns väldigt väldigt negativ,;) vi får väl se när Ubon läst klart...

Nekas boarding? jag skrev att flyget vart inställt, cancelled, och jag skulle flugit från Arlanda, Stockholm...har blivit erbjuden en avgång dagen efter.

"Därtill så finns det force majour i direktivet om extraordinära händelser, vilket kraftiga skyfall är"

Knappast att man kan skylla på kraftiga skyfall, när det är X dagar kvar till avfärd.

Missköter utbetalningar av ersättningar? den dagen den sorgen, och jag är övertygad att om vi kommer så långt, så kommer dom att betala.

Samet

Forumräv
@Samet

Nu känner jag att Du känns väldigt väldigt negativ,;) vi får väl se när Ubon läst klart...

Nekas boarding? jag skrev att flyget vart inställt, cancelled, och jag skulle flugit från Arlanda, Stockholm...har blivit erbjuden en avgång dagen efter.

"Därtill så finns det force majour i direktivet om extraordinära händelser, vilket kraftiga skyfall är"

Knappast att man kan skylla på kraftiga skyfall, när det är X dagar kvar till avfärd.

Missköter utbetalningar av ersättningar? den dagen den sorgen, och jag är övertygad att om vi kommer så långt, så kommer dom att betala.
Jag läste slarvigt. Var massa om regn i Thailand och sedan detta. Så gjorde en felaktig parallell att ditt flyg var i Thailand och att det berodde på regnet.

När jag läste bättre insåg jag att det inte var så. Men såg också att det verkar som en ombokning i god tid... mer än 14 dagar?

Du har ju såklart vid detta laget läst direktivet EU261 från pärm till pärm och vet varför 14 dagar är viktigt... samt känner då till att Ubons börs förblir tom...

Ditt inrikesflyg i Thailand är väl bokat på en separat bokning? Så den är det bara att glömma. Är det inte en genomgående bokning hela vägen så bryr de sig inte ett dugg om den bokningen.

Ubon

Forumveteran
Jag läste slarvigt. Var massa om regn i Thailand och sedan detta. Så gjorde en felaktig parallell att ditt flyg var i Thailand och att det berodde på regnet.

När jag läste bättre insåg jag att det inte var så. Men såg också att det verkar som en ombokning i god tid... mer än 14 dagar?

Du har ju såklart vid detta laget läst direktivet EU261 från pärm till pärm och vet varför 14 dagar är viktigt... samt känner då till att Ubons börs förblir tom...

Ditt inrikesflyg i Thailand är väl bokat på en separat bokning? Så den är det bara att glömma. Är det inte en genomgående bokning hela vägen så bryr de sig inte ett dugg om den bokningen.
@Samet, lika negativ som vanligt, skjuter ner den uppåtgående solen...:wai: :xmas_smiley:

Senast ändrad:

Ubon

Forumveteran
Boskiftet efter min son, fick ett brev från advokaten, att det ska tydligen vara klart för boskifte efter år och månader, svarade omgående till advokaten, frys utbetalningarna.

För att få till ett avslut i bodelningen så skickade jag ett mail till mitt X för ett tag sedan, ingen respons, och nu kommer hon att få ett nytt mail, och innan ett svar kommer så händer ingenting, kan bli så tokigt att jag kommer att begära kvarstad på hennes del av arvet, och ta hennes och mitt ärende till domstol, som en liten del, hon har lämnat nycklarna till en annan person, huset är plundrat, köparen har fått byta lås i fastigheten, totalt blir det 5 lås, 2 fas och 3 Assa, detta med annat anser jag att mitt X ska ersätta, eller menar någon att jag ska stå för den kostnaden?

Kanske det underlättar, nu när huset är sålt, och nya ägarna fått lagfart (5/9 19), känns lite mera fritt att agera.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Topp