Ubon bygger en farm....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ubon

Forumveteran
Svenskar hindras aldrig att komma hem, det är i så fall brist på flyg som kan sätta käppar i hjulet. Finns bara flygstol kan @Ubon vara lugn och njuta av flygresan. Och det sägs att våren skall anlända på allvar kommande veckor. :)
Som jag skrivit tidigare, visst är det så, en svensk medborgare kan aldrig nekas inträde till sitt eget land, oavsett smitta eller ej,
men sen har vi detta med tvångsåtgärder, karantän och isolering, samhällets intressen går före den enskildas, sen var det detta
med en flygstol, jag har en biljett, men känner av rent spontant att resan till Sverige i slutet på April, kommer nog att skita sig,
detta med tanke på att fler och fler transportmöjligheter stänger ner, just nu planerar jag för en längre ofrivillig vistelse i landet.

Holmen

Forumräv
Som jag skrivit tidigare, visst är det så, en svensk medborgare kan aldrig nekas inträde till sitt eget land, oavsett smitta eller ej,
men sen har vi detta med tvångsåtgärder, karantän och isolering, samhällets intressen går före den enskildas, sen var det detta
med en flygstol, jag har en biljett, men känner av rent spontant att resan till Sverige i slutet på April, kommer nog att skita sig,
detta med tanke på att fler och fler transportmöjligheter stänger ner, just nu planerar jag för en längre ofrivillig vistelse i landet.
Men det blir ju bra då hinner du ju att bygga färdig farmen, så kan du ju st¨ng denna tråd och öppna en ny tråd Ubons liv på farmen.

Ubon

Forumveteran
Nu kom det som jag befarat, en by ett par kilometer utanför den lilla staden 5 kilometer bort har fått in smittan, vad man misstänker är att den personen som smittats har tagit med sig smittan från Bangkok där ett besök gjorts, och hur många har nu smittats under tiden?
detta enligt IB=informationsbyrån=frugans äldre syster, samma IB informerade att fredagsmarknaden som finns varje fredag inne i lilla staden, är inställda på obestämd tid, och när jag tänker tillbaka, frugans farbror med familj, bor tvärs över gatan, för ett par veckor sedan så var dom bortresta, och vi fick reda på när dom kom tillbaka, att dom varit på en resa till Bangkok, här säger jag att, då blir det karantän för dom, först sa jag 2 veckor men ändrade mig till 3 veckor, och hit är dom inte välkomna, ja, sa frugan, och jag sa, jag menar vad jag säger, det gör även jag sa frugan, efter ett par dagar så öppnade han grinden kommer in och börjar gå mot baksidan av huset, skulle tydligen säga något till frugan, han ropade frugans namn, och frugan svarade, och ut på gatan försvann han som en ny-skållad råtta, tydligen när dom kom tillbaka så hade frugan sagt till dom, att hit in var dom inte välkomna, samma med frugans äldre syster, IB, (hon åker på marknader och säljer, och var är smittrisken störst, om inte i folksamlingar) hon brukar springa här både 1 och flera gånger per dag, tror nog jag sett henne utanför grinden ett par gånger under dessa 2 veckor, kanske att frugan sagt till henne också att hålla sig borta, att frugan gjort hus, tomten med farm till en "no go zone"? men nog är det oansvarigt att under dessa omständigheter att ta med familjen till en smittzon som Bangkok, jag kan inte se att det skulle finnas något så viktigt möte för dom, som inte kunnat avhandlats på annat sätt, och om detta har inte frugan sagt något till mig, nu vet jag mera.

Khuntan

Forumräv
Nu kom det som jag befarat, en by ett par kilometer utanför den lilla staden 5 kilometer bort har fått in smittan, vad man misstänker är att den personen som smittats har tagit med sig smittan från Bangkok där ett besök gjorts, och hur många har nu smittats under tiden?
detta enligt IB=informationsbyrån=frugans äldre syster, samma IB informerade att fredagsmarknaden som finns varje fredag inne i lilla staden, är inställda på obestämd tid, och när jag tänker tillbaka, frugans farbror med familj, bor tvärs över gatan, för ett par veckor sedan så var dom bortresta, och vi fick reda på när dom kom tillbaka, att dom varit på en resa till Bangkok, här säger jag att, då blir det karantän för dom, först sa jag 2 veckor men ändrade mig till 3 veckor, och hit är dom inte välkomna, ja, sa frugan, och jag sa, jag menar vad jag säger, det gör även jag sa frugan, efter ett par dagar så öppnade han grinden kommer in och börjar gå mot baksidan av huset, skulle tydligen säga något till frugan, han ropade frugans namn, och frugan svarade, och ut på gatan försvann han som en ny-skållad råtta, tydligen när dom kom tillbaka så hade frugan sagt till dom, att hit in var dom inte välkomna, samma med frugans äldre syster, IB, (hon åker på marknader och säljer, och var är smittrisken störst, om inte i folksamlingar) hon brukar springa här både 1 och flera gånger per dag, tror nog jag sett henne utanför grinden ett par gånger under dessa 2 veckor, kanske att frugan sagt till henne också att hålla sig borta, att frugan gjort hus, tomten med farm till en "no go zone"? men nog är det oansvarigt att under dessa omständigheter att ta med familjen till en smittzon som Bangkok, jag kan inte se att det skulle finnas något så viktigt möte för dom, som inte kunnat avhandlats på annat sätt, och om detta har inte frugan sagt något till mig, nu vet jag mera.
Med största sannolikhet har du redan haft Corona. Jag tycker du och frugan gör rätt att ta lättvindigt på detta skall straff dem. Vatten och bröd några veckor så de lyssnar.

brt666

Forumräv
Jag gissar att Ubon ser andra fördelar med denna isolering såsom att mat/verktyg/etc. även "isoleras" kvar på tomten/farmen?

Ubon

Forumveteran
Nja, tror nog att @Ubon s vidareutbyggnad av farmen är en never ending story. Uppfinningsrikedomen och företagsamheten känner inga gränser, vi får nog glädjas åt denna tråd länge till. :)
denna tråd

Nja, tror nog jag får komma in med en liten rättelse här, jag har skrivit tidigare att jag lämnat över skötseln av farmen till min fru,
och för övrigt så står det en djefla ko i vägen, och jag har även skrivit tidigare, att visst kan jag ge frugan ett handtag om det är något s om ska byggas eller repareras, men skötseln av farmen har jag tagit min hand ifrån, det som gäller för min del just nu är, verkstad/garage och mina projekt.

Det finns många saker man funderar på, varför finns det alltid mer groggvirke kvar när spriten är slut? varför slutar vattnet att fungera när man står intvålad i duschen? varför blir någon utslängd från en bar, bara för att dom beställde en öl, en corona?

Allt har sin tid, det finns alltid ett bäst före datum, straxt innan så var det 160.000 tryck på denna tråd, och nu har vi 166.000 tryck, och jag sitter och räknar på detta, så tycker jag nog att tråden "dör" vid en miljon tryck, och med detta så har tråden gjort sitt...

Senast ändrad:

Ubon

Forumveteran
Det är fritt att tycka och tro vad man vill, men när en läkare går ut och förespråkar något, så blir i vart fall jag konfundersam,
när läkarkollegor säger emot....kan vara rent ut sagt, livsfarligt.

Den legitimerade läkaren Annika Dahlqvist, känd för att förespråka LCHF-kost, rekommenderar på sin blogg personer som smittats av det nya coronaviruset höga doser av C-vitamin intravenöst.

När Expressens reporter ringer upp henne, och utger sig för att vara en orolig bloggläsare, kan hon inte förklara på vilket sätt C-vitamin hjälper.

– Det vet man inte, eller i vart fall vet inte jag det. Jag är mest intresserad av att det fungerar.

Annika Dahlqvist, som har bolaget Dr Dahlqvist AB och skrivit böcker om och föreläser om LCHF, rekommenderar även strikt LCHF, D-vitamin och kolloidalt silver. Silvervattnet är förbjudet som kosttillskott, men säljs som en vattenreningsprodukt. Enligt Livsmedelsverket kan det ha skadliga hälsoeffekter, som sjukdomen argyria - då huden, ögonvitorna och de inre organen ändrar färg och blir skiffergrå/gråblå.

– Man ska dricka det outspätt som det är. Förebyggande kan man ta 15 milliliter två gånger om dagen. Blir man sjuk kan man ta det fem till sex gånger dagligen, säger Annika Dahlqvist.

Annika Dahlqvists råd på sin blogg för att förebygga coronavirusinfektion.”Som att spruta syra in i blodet”
Enligt professor Björn Olsen är hennes råd rent farliga.

– Ska hon ta livet av folk? Intravenöst C-vitamin är som att spruta syra in i blodet, det kan bli våldsamma skador.

Det finns inget stöd för att vare sig LCHF och kolloidalt silver hjälper mot coronaviruset.

Det är snarare så att det här kolloidala silvret hon stoppar i folk, det kan trigga i gång antibiotikaresistens. Det vet vi, det har vi gjort studier på.

Legitimerade läkare ska utföra sitt arbete i enlighet med vetenskap och beprövad erfarenhet, enligt patientsäkerhetslagen. Annars kan de få legitimationen indragen.

– Det skulle kunna handla om att man varit grovt oskicklig i utövandet av sitt yrke eller på annat sätt visat sig uppenbart olämplig, säger Anders Kring, jurist på Socialstyrelsen.

Khuntan

Forumräv
Det är fritt att tycka och tro vad man vill, men när en läkare går ut och förespråkar något, så blir i vart fall jag konfundersam,
när läkarkollegor säger emot....kan vara rent ut sagt, livsfarligt.

Den legitimerade läkaren Annika Dahlqvist, känd för att förespråka LCHF-kost, rekommenderar på sin blogg personer som smittats av det nya coronaviruset höga doser av C-vitamin intravenöst.

När Expressens reporter ringer upp henne, och utger sig för att vara en orolig bloggläsare, kan hon inte förklara på vilket sätt C-vitamin hjälper.

– Det vet man inte, eller i vart fall vet inte jag det. Jag är mest intresserad av att det fungerar.

Annika Dahlqvist, som har bolaget Dr Dahlqvist AB och skrivit böcker om och föreläser om LCHF, rekommenderar även strikt LCHF, D-vitamin och kolloidalt silver. Silvervattnet är förbjudet som kosttillskott, men säljs som en vattenreningsprodukt. Enligt Livsmedelsverket kan det ha skadliga hälsoeffekter, som sjukdomen argyria - då huden, ögonvitorna och de inre organen ändrar färg och blir skiffergrå/gråblå.

– Man ska dricka det outspätt som det är. Förebyggande kan man ta 15 milliliter två gånger om dagen. Blir man sjuk kan man ta det fem till sex gånger dagligen, säger Annika Dahlqvist.

Annika Dahlqvists råd på sin blogg för att förebygga coronavirusinfektion.”Som att spruta syra in i blodet”
Enligt professor Björn Olsen är hennes råd rent farliga.

– Ska hon ta livet av folk? Intravenöst C-vitamin är som att spruta syra in i blodet, det kan bli våldsamma skador.

Det finns inget stöd för att vare sig LCHF och kolloidalt silver hjälper mot coronaviruset.

Det är snarare så att det här kolloidala silvret hon stoppar i folk, det kan trigga i gång antibiotikaresistens. Det vet vi, det har vi gjort studier på.

Legitimerade läkare ska utföra sitt arbete i enlighet med vetenskap och beprövad erfarenhet, enligt patientsäkerhetslagen. Annars kan de få legitimationen indragen.

– Det skulle kunna handla om att man varit grovt oskicklig i utövandet av sitt yrke eller på annat sätt visat sig uppenbart olämplig, säger Anders Kring, jurist på Socialstyrelsen.
Det skrämmande i detta är att Annika har rätt.

Ubon

Forumveteran
Publicerad i Populär Historia 1/2006

Fakta: De värsta pandemierna
En pandemi är en infektionssjukdom som sprider sig över flera världsdelar. De värsta pandemierna som drabbat mänskligheten är:

• Digerdöden. Härjade på 1300-talet och tros ha krävt 30–40 miljoner liv i Europa, det vill säga 30–40 procent av befolkningen.
  • Spanska sjukan. Enligt nya rön dog mellan 50 och 100 miljoner människor i spanskan 1918–20.
  • Asiaten. Totalt fyra miljoner döda under 1950-talet.
  • Ryska snuvan. Härjade 1889–92. Omkring två procent av de drabbade dog, totalt cirka två miljoner människor.
  • Hongkonginfluensan. En miljon döda 1968–69.

Khuntan

Forumräv

Khuntan

Forumräv
Dubbel Nobels pristagare. Säger inte mycket idag. Men då var det på riktigt.

På äldre dagar propagerade han starkt för nyttan av att intaga C-vitamin (askorbinsyra) i stora mängder. Han fick dock utstå en hel del kritik för detta sitt engagemang, då hans påståenden ansågs vetenskapligt dåligt underbyggda.

Ubon

Forumveteran
Visst avlider folk pga. Corona, själv funderar jag på hur många dödsfall kommer att kunna kopplas indirekt till viruset, tänker närmast på självmord, depression, panik, ogenomtänkta handlingar...

Khuntan

Forumräv
Om det finns 2 olika uppfattningar i en sak, så bör antingen den ena eller den andra vara rätt, detta innebär att 1 av uppfattningarna, är fel,
vilken som är felaktig har jag ingen kunskap om, och med det så har jag ingen uppfattning i frågan.
Tråkigt det kanske inte var så intressant tidigare. Men i dag är det en fråga om live eller död för många. En hel värld är i dag drabbad pga big pharma. Tycker det är fruktansvärt att en sådan som Björn Olsen kan sedan säga jag arbetar bar efter vetenskapligt beprövat. Hela sjukvården Läkemedelsverket Livsmedelsverket är korrumperat. Skulle någon som liv när sig inom dess vägar för detta på tal förlora de jobbet då de inte följer vetenskap. Ingen kan göra något. Vet många som jobbar inom sjukvården som själv följer Annikas rekommendation men kan inget säga.

Ubon

Forumveteran
brt666 var det inte Du som har en container som stuga? lyssna nu på Onkel Ubon, Du måste ordna så att en god ventilation fungerar,
såga upp en 1/2 m2 i någon vägg så är ventilationen ordnad, vadå? frysa? Du kommer inte att frysa, inte efter att Du tagit in på hotell.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Topp