Ubon bygger en farm....

5555 du kommer aldrig va tyst 1 månad, vet inte hur många gånger du skrivit det och nej kallar dig inte kärring mer surig unge ;)
55555 vi får nog njuta av dina skriverier framöver med ;)

Till han som alltid ropar på hjälp, Pan Pan kallar han sig, 31 Januari var mitt föregående inlägg, och idag har vi 4 Mars, lite drygt 1 månad i min avstängning, till skillnad från dig som skrev att Du skulle sluta skriva, och Du återkom samma dag med ett antal inlägg, det är väl det som kallas en stark karaktär, snyggt, men nu ska man inte bryta ett vinnande koncept, så jag tar en vecka till i min avstängning...tyst en månad?, och inte fick Du rätt på den punkten heller.:reta:

Jag beställde en elektrisk hårtrimmer från Wish, och dom djävxxxxx, skickar mig denna, en kam med rakblad,
men för i helxxxxx, vem vill ha en färg som rosa? kanske Pan Pan tycker färgen passar en kärring som Ubon?,
det har jag aldrig kallat dig, kärring, säger Pan Pan, låt oss då reda ut detta, Du skrev Queen, vilket då blir
Drottning, vilket då kan översättas till tant, och tant kan i sin tur översättas till? just det, en kärring....;)

P1030428.JPG

Men bara lugn, dom har redan fått ett mail innehållande min ilska i lagom dos, fick svar ganska omgående, kan Du skicka
en bild på förpackningen, och jag svarade, om Ni tittar lite närmare på den bild som Ni fick med första mailet, så ligger
kammen på förpackningen, och nu väntar jag på retursvaret....

Senast ändrad:
Jag beställde en elektrisk hårtrimmer från Wish, och dom djävxxxxx, skickar mig denna, en kam med rakblad,
men för i helxxxxx, vem vill ha en färg som rosa? kanske Pan Pan tycker färgen passar en kärring som Ubon?,
det har jag aldrig kallat dig, kärring, säger Pan Pan, låt oss då reda ut detta, Du skrev Queen, vilket då blir
Drottning, vilket då kan översättas till tant, och tant kan i sin tur översättas till? just det, en kärring....;)

P1030428.JPG

Men bara lugn, dom har redan fått ett mail innehållande min ilska i lagom dos, fick svar ganska omgående, kan Du skicka
en bild på förpackningen, och jag svarade, om Ni tittar lite närmare på den bild som Ni fick med första mailet, så ligger
kammen på förpackningen, och nu väntar jag på retursvaret....
Va i he..ete är det där? Färgen är väl skit samma;)
Förmodligen kostar det mer att returnera än vad du betalat för eländet:rolleyes:

Va i he..ete är det där? Färgen är väl skit samma;)
Förmodligen kostar det mer att returnera än vad du betalat för eländet:rolleyes:
När en vara inte överensstämmer med beskrivningen brukar frakten vara fri. I vart fall är det så på både Shopee och Lazada oavsett vart paketet skickats från.
Har min vara t.ex. kommit genom Kerry går jag in på Lazada och klickar på retur. Jag får en streckkod till min mobil.
Jag går till Kerry och visar streckkoden. Datorn spottar ur sig adresslappar och de packar om när det behövs.
Pengarna åter på banken inom en vecka. Ingen kostnad för frakten.
Wish har jag inte provat, det borde vara liknande där.

Fick ett mail från en person,

Hej, kan Du hjälpa mig att göra en arvinge arvlös, jag kan betala för dina tjänster.....

Och Ubon svarade, ja, det kan jag, hur mycket pengar har Du?

Det gjorde jag inte alls, jag bad vederbörande att noga tänka över sitt beslut, innan...

Jag hade ett reklamationsärende med Wish för ett par månader sedan. Jag hade beställt ett parti munskydd och klagade på att 10% var felaktiga (typ ena snöret saknades), ombads skicka bildbevis och när det var gjort tog det bara några dagar innan hela beställningen krediterades och jag fick alla pengar tillbaka + att jag hade 90% av munskydden kvar. Kunde inte fungerat bättre.

Jag hade ett reklamationsärende med Wish för ett par månader sedan. Jag hade beställt ett parti munskydd och klagade på att 10% var felaktiga (typ ena snöret saknades), ombads skicka bildbevis och när det var gjort tog det bara några dagar innan hela beställningen krediterades och jag fick alla pengar tillbaka + att jag hade 90% av munskydden kvar. Kunde inte fungerat bättre.
Det liknar min erfarenhet från Shopee och Lazada.
Jag känner mig rätt trygg när jag handlar där. Funkar det inte så får jag alltid pengarna tillbaka.

Ett brev till Advokatsamfundet, med min anmälan.

Fick svar tillbaka, en handläggare är tillsatt i ditt ärende, var vänlig att komplettera din skrivelse, senast datum xx/x,
alldeles för få dagar att hinna kopiera detta, och dessutom så ska jag kommentera varje inlägg, i en chatthistorik
som sträcker sig tillbaka till år 2018, skickade tillbaka ett svar om detta, och samtidigt tog jag med en punkt som
bör ses som en del av anmälan, efter detta har jag inget hört, så nu är det dags att köpa in sig på en hink bläck till
skrivaren, för detta och andra nytillkomna ärenden...

Jag kommer att anmäla, men samtidigt så känns det lite meningslöst att anmäla en advokat till advokatsamfundet
där andra advokater ska döma, känns lite som en jävsituation, men för några år sedan så fick, advokatsamfundet
igenom att det skulle tillsättas en konsumenttvistenämnd, om jag minns rätt, ska bestå av en lagfaren domare, två
advokater och ett par från någon konsumentorganisation, varför detta, min tolkning är att, att få bort ärenden från
domstolar och även anmälningar till samfundet, vilket gör att samfundet får en bättre statistik, en minskning av
inkomna anmälningar, i tvistenämnden så är det tystnadsplikt av vad jag förstår, domen är bindande för advokaten,
och här har man satt en låg anmälningsavgift om hundra kronor, men problemet för min del är att jag kan inte i mitt
ena fall i samma ärende, kan jag inte använda mig av tvistenämnden, denna gäller, endast för fysiska personer, och
inte för juridiska personer, och i mitt fall så gäller det två anmälningar mot samma advokat, en från en juridisk och en
från en fysisk person.

Sture Bergwall och GW är rätt nöjda nu kan man tro.

Om någon är glad idag, så torde det vara den här killen, Billy Butt, dömdes mot sitt nekande för våldtäkt,

och den som stoppat resningsansökningarna från Billy är just samma toppjurist som tidigare var justitieråd

i Högsta Domstolen, och nu själv är anklagad för våldtäkt....jag har pratat med Billy för ett antal år sedan, och

visst är det något konstigt med hans fall, men vad någon tycker, räcker inte för resning.

1615857911081.png

Nu är det tveksamt om det blir någon fällande dom, efter att nya uppgifter kommit i dager...

Göran Lambertz Foto: Claudio Bresciani / TT
Göran Lambertz, 71 år, är den i media kallade toppjuristen som sitter häktad, på sannolika skäl, misstänkt för att ha våldtagit en kvinnlig student i sitt hem på julafton förra året.
Nu meddelar hans advokat, via Aftonbladet, att han vill bli namngiven i media.
– Han tycker inte det finns någon anledning att kalla honom ”toppjuristen” när han har ett namn, säger Ola Salomonsson till tidningen.

Göran Lambertz är 71 år och en av Sveriges mest uppmärksammade jurister under de senaste 20 åren. Han har, bland annat, varit justitieråd i Högsta domstolen och Justitiekansler.
Mest uppmärksammad de senaste åren har han dock blivit för sina uttalanden kring Thomas Quick-ärendet.

Nu sitter han häktad, på sannolika skäl, misstänkt för våldtäkt på en kvinnlig student under julafton förra året. Enligt kvinnans målsägandebiträde, Clea Sangborn, har kvinnan och Göran Lambertz haft kontakt en tid. Hon kontaktade honom för hjälp med en studieuppgift, och de messade, pratade i telefon och har också träffats på ”lokal” vid ett par tillfällen.

”Vaknade av övergreppet”​

Clea Sangborn har, till Dagens Juridik, sagt att Göran Lambertz själv gett sig epitetet ”bonuspappa” eller ”extrapappa” till kvinnan och på julafton bjöd han hem den unga kvinnan till sin bostad.
– De åt och drack. Ganska mycket. Kvinnan beskriver det som att hon ”däckade”. Sedan vaknar hon av att han förgriper sig på henne. Hon försökte freda sig, men han bara fortsatte.

”Inget brottsligt”​

Torsdagens häktningsförhandling pågick i nästan fyra timmar och Göran Lambertz nekar till de anklagelser som riktas mot honom. Hans advokat, Ola Salomonsson, har till Dagens Juridik sagt att Lambertz ”lämnat en berättelse om vad som hänt, och den innefattar inget brott”.

Salomonsson säger vidare att Göran Lambertz mår bra, under omständigheterna.
– Det är rätt okej med honom. Det är inte så att han sitter där och gråter, utan han kan hantera situationen.

Har varit i kontakt med tillväxtverket, och därifrån fått en kontakt, har skickat ett mail idag så får
vi se vad detta kan utmynna i, tänkte mig närmast någon form av bidrag av något slag...

Detta gäller endast företag, inga problem sa jag, då startar jag väl ett företag...det finns tydligen
lån och en bidragsdel, om detta är 50-50 så ber jag om det dubbla, återbetalar lånet, saken är löst,
fast så enkelt är det nog inte, men värt att kolla upp...

Du får ta fram ditt engelska lexikon och kolla upp ordet Wish......

Önskar dig god lycka med din reklamation.

Tror nog inte att jag behöver slå upp ordet Whish i något lexikon...:cool: och varan får jag behålla, vad jag nu ska med den till?

Hej xxxxxxxx, Jag förstår att det är frustrerande. På grund av denna olägenhet så har jag utfärdat en återbetalning på den här varan för dig. Vänligen räkna med 14 dagar för återbetalningen att bearbetas tillbaka till din ursprungliga betalningsform. Vi hoppas det här hjälper, men tveka inte att kontakta oss igen om du har några andra frågor. Martina Wish Team

Kanske solceller på taket? får se vad dom har att erbjuda....

Hej och tack för ditt intresse för våra solpaneler!

Du har bett om ett detaljerat erbjudande för solpaneler på Xxxxxxxx 8, xxxxx Xxxxxxxxxx. Det här händer nu:

1. Om några dagar kommer en av våra tekniska konsulter att kontakta dig per telefon för att gå igenom detaljerna i installationen.
2. Efter det får du ett erbjudande som är skräddarsytt efter dina behov via mejl.
3. Om du är nöjd med erbjudandet kan du underteckna det digitalt.
4. Vi går alltid igenom datumen för installationen tillsammans med installatörerna utifrån dina önskemål.

Vi hörs snart igen!

Soliga hälsningar från Otovo-gänget

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp