Ubon bygger en farm....

Fick tips från en tipsare, om en firma i Rumänien som ska vara väldigt prisvärd, värt att kolla upp.

Kontaktade Sida, men den jag talade med verkade ha en hiss som inte gick ända upp, jag får prova med ett mail...

CAD DESIGN SERVICE

CAD design service professionals offer CAD design services for a wide range of industries. The CAD design team of TDS consists of surveyours, CAD technicians, engineers. Our CAD design team offers you customized solution for your exact needs.

Our speciality lies in delivering quick turnarounds to support your critical deadlines. Our CAD design service professionals can design for tooling or design for manufacturing.

Fick svar från Sida....

Tack för ditt mejl.

På följande länk kan du läsa mer om Svenska Partnerskapsprogrammet och se om det passar dina projekt Svenska partnerskapsprogrammet | ForumCiv .

Om du önskar få rådgivning kan du mejla dina frågor till denna mejl eller ringa vår rådgivningstelefon(nummer: 08-506 371 50) som har öppet tisdagar, kl.13.00-16.00 och fredagar, kl. 09.00-12.00.

Hoppas du får en trevlig dag!

Allt gott,
ForumCiv

Börjar väl med att ringa och informerar mig, så får jag väl skicka ett utförligare mail efter detta...

Från Ny Teknik.

Hur svårt ska det vara att komma förbi detta? munskydd, solglasögon och neddragen keps...
och när pandemin är över så får det bli till att odla helskägg, och skäggiga damen ligger bra till.

I april ska svensk polis börja använda teknik för ansiktsigenkänning i sitt arbete. Samtliga sju regioner inom polismyndigheten får så småningom tillgång till tekniken. “Det som tidigare kan ha tagit oss månader kan nu ske på några dagar”, säger Niclas Appleby.

Sitter och läser på lite om Sida-stöd, bidrag, Föreningen finns i Sverige etablerad sedan 2002, en systerorganisation,
finns i Thailand, sedan hösten 2009, består av en familj som jag har mycket god och väl kunskap om, gästvänliga, blir alltid
inbjuden att tillbringa min tid i deras hem när jag befinner mig i Thailand, och på samma fastighet finns en liten verkstad,
som jag/vi får nyttja för projekten som vi har, ett eventuellt sökt bidrag ska hanteras omsorgsfullt, att användas till inköp av
maskiner och material, och kringkostnader som exempelvis resor mellan länderna, detta för att stärka banden mellan
organisationerna samt informationsutbyte, skulle kunna tänka mig ett bidrag om 300" över tre år, inte för att detta räcker,
men en behövlig hjälp på vägen, det som kommer att saknas i ekonomi, fortsätter jag att finansiera privat ...:wai:

En eventuell ansökan kommer att att tid, och här behöver man vara väl påläst, innan man söker.

För att lättare kunna säkerställa att ForumCiv betalar ut medel till behörig organisation kommer vi enbart att göra utbetalningar till Bankgiro- eller Plusgirokonton som är registrerade i organisationens namn. I och med övergången till Bankgiro/Plusgiro tar vi bort kravet på att organisationer måste ha ett separat konto för ForumCiv-medel.

Det finns ingen fastställd tid för anmälan, c:a ett år säger man,
ingen åtgärd för anmälan äldre än tre år...ligger gott och väl inom tiden.

Sveriges advokatsamfund bekräftar att ditt e-postmeddelande har mottagits. Du kan inte svara på detta automatiska meddelande.

Inget mer köp av land, här har jag satt ner foten, fast nu kom det upp till salu, 1 rai direkt vid kanalen,
lover land, som dom säger, och här måste man fylla upp med mud, blir väl ett antal 100 lastbilar, nu dammar vi av en gammal ide`,
husbåt....

Här blev jag intresserad, och kan tänka mig att sponsra köpet av land och en flotte/husbåt...

1616468666229.png

Land som är blå äger en fästmö, rött äger 5-6 syskon, den gula var det meningen att en systerdotter skulle köpa, men avbokade köpet,
istället så tog en fästmö tillsammans med lillasyster över, och gjorde klart köpet, nu är det planerat att en mindre stuga ska byggas,
och här har jag fått hjälp av en medlem på forumet, när det gällde ritningar..... Tack för detta.

Sist och minst, den gröna, Ubon Iland, kuststaden som växer, alla piraters tillhåll....några 100 meter åt vänster så är man ute på sjön...

Inget mer köp av land, här har jag satt ner foten, fast nu kom det upp till salu, 1 rai direkt vid kanalen,
lover land, som dom säger, och här måste man fylla upp med mud, blir väl ett antal 100 lastbilar, nu dammar vi av en gammal ide`,
husbåt....

Här blev jag intresserad, och kan tänka mig att sponsra köpet av land och en flotte/husbåt...

1616468666229.png

Land som är blå äger en fästmö, rött äger 5-6 syskon, den gula var det meningen att en systerdotter skulle köpa, men avbokade köpet,
istället så tog en fästmö tillsammans med lillasyster över, och gjorde klart köpet, nu är det planerat att en mindre stuga ska byggas,
och här har jag fått hjälp av en medlem på forumet, när det gällde ritningar..... Tack för detta.

Sist och minst, den gröna, Ubon Iland, kuststaden som växer, alla piraters tillhåll....några 100 meter åt vänster så är man ute på sjön...
Land mot vatten är det i mina tankar en självklarhet att man skall försöka få kontrollen på.
Det är riktiga smultronställen man kan skapa på sådant land.

Ser ut som att jag blir en båt fattigare,...mycket båt för pengarna.

Tradera
Objektnr
453600662
Hej

Jag tackar för bilderna och bekräftar att jag vill fullfölja.
100% säkert.
Mitt jobb har precis fått ett nytt kundavtal och det är väldigt hög belastning. Ska skicka avtal till dig så går vi vidare och gör klart affären. Ska boka datum att hämta båten.

Jag hör av mig till dig.
Andreas

Och med facit i hand så hade jag kunnat fått ett högre bud, potentiella köpare som hört av sig efter att budtiden gått ut...

1616686252161.png

Sagt är att under 40" går den inte iväg....

Ser ut som att jag blir en båt fattigare,...mycket båt för pengarna.

Tradera
Objektnr
453600662
Hej

Jag tackar för bilderna och bekräftar att jag vill fullfölja.
100% säkert.
Mitt jobb har precis fått ett nytt kundavtal och det är väldigt hög belastning. Ska skicka avtal till dig så går vi vidare och gör klart affären. Ska boka datum att hämta båten.

Jag hör av mig till dig.
Andreas

Och med facit i hand så hade jag kunnat fått ett högre bud, potentiella köpare som hört av sig efter att budtiden gått ut...

1616686252161.png

Sagt är att under 40" går den inte iväg....
Jösses! Någon som går igång på mätare som ägt den båten :)

Funderar på, om en l*dyboy, katöj, som blir dömd till ett fängelsestraff, får dom välja fängelse, sitta med männen, eller i ett kvinnofängelse?
eller kanske dom delar tiden på båda fängelserna? i USA så finns det möjligheten för fångar som känner sig som feminister, att välja om dom ska tillbringa tiden hos pojkarna med hår på bröstet, dom som rakar pungen med en slipmaskin, eller tillbringa tiden på fjollavdelningen...

Hur tänker någon här? det startades en tråd, billiga hotellrum...

Och mitt förslag var Polis-stationen

I alla positiva emoij, så finns det en negativ, från en riktigt arg liten Bålgeting, Pfefe var namnet...

I nästa inlägg så är den lilla Bålgetingen framme igen, samma arga emoij...

Därefter så stängdes tråden för vidare inlägg, och då funderar man på, varför stängdes tråden?

Om Ni inte känner till detta, så låt mig upplysa om att vilsegångna turister har fått sova över på
polis-stationer, och även tempel står öppna för nattgäster, men endast för det manliga könet...
så nog var det ett korrekt svar från mig, att andra (Pfefe) misstolkar, kan knappast jag belastas för.

Hösten 2020 köpte jag en MMA-svets, med tillbehör för TIG-svets, för övrigt, en exakt likadan som jag tidigare köpt till min workshop i Thailand,
när paketet anländer så var det bara slangpaketet, efter några dagar kommer nästa paket innehållande svetsen, och det är nu det uppstår ett problem, tillbehören saknas, och med detta är TIG-svetsning en omöjlighet, detta reklameras, och nu börjar cirkus, kan Du skicka bilder? ok, skickar bilder, och nu kommer nästa handläggare, och frågar vad som är problemet, för varje gång som ärendet fortsätter man att fråga, problemet?, skicka bilder, och byter handläggare, nu har det gått ett antal veckor, månader med en total tystnad, tänkte jag skulle lyfta frågan och få ett avslut, skriver i ett mail till företaget, (för övrigt samma företag med maskiner, som annonserar här på TS) och frågar efter deras organisationsnummer, och var dom har sitt säte, det visar sig att sätet är i Berlin, Tyskland, och här förklarar jag att min avsikt är att lyfta frågan till en högre nivå, i Domstol som ett civilmål, fick ett svar ganska omgående med vändande växelriktning, nu var det inga problem att ordna till saker, och en massa ursäkta.....skräms Ubon? eller hade han för avsikt att ta detta till domstol?

Hej xxxxxxxx

Tack för meddelandet. Jag tar över detta nu. Bedrövligt hanterat det här av oss, jag förstår inte hur det kunnat dra ut på tiden på det här viset. Att skicka saker som saknas är vanligtvis inga problem, vi gör det hela tiden. Jag är jätteledsen för detta. Om du vill så gör jag ett försök att ta hand om det här med en gång. Om inte så finner du en länk till vår företagsinformation längst ner i mailet.

Att vi har för vana skicka bilder är bara för att det gör det vanligtvis enklare, det finns så mycket olika begrepp för samma sak och när man blandar in olika språk så blir det etter värre. Det jag vill göra nu är alltså förljande:

Detta set med hylsor och kappa plus en gasslang kan jag beställa direkt, vi har sakerna tillgängliga. Jag vill också sätta ner priset och återbetala 600 kr. Är det acceptabelt för dig?

1617046803749.png

Återigen, jag är ledsen för detta oerhörda strul.

https://wwwxxxxxxxxxxxxx/foeretagsinformation/
Med vänliga hälsningar
Cxxxxxxx Xxxxxxx

Hej

Visst kan jag godta en ursäkt, men det ändrar inte min uppfattning om hur dåligt detta har skötts, på en bild hos Er, på slangpaketet så finns det tillbehör, den här, är likvärdig den som jag köpt till min workshop i Asien, den innehöll, gasslang och klammer, 3 av varje i olika dimensioner, volframtråd, keramiska skyddshylsor, insatser till capen, trådhållare, en cap, instruktion, något jag glömt? får se vad Ni plockar ihop till mig, så kanske vi kan få igång TIG-svetsen.

Vid en återbetalning/kompensation så är min bank, personkonto på Nordea xxxxxxx-xxxx

mv h

Xxxxxx Xxxxxx

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp