Ubon bygger en farm....

Men du i underättelsetjänsten och wikipedia har väl bättre koll än oss som vart på båtarna?
Min farfar va sjöman, farsan va på fiske tills jag föddes och jag gick på trålare när jag va 16 år, tror du jag måste läsa wiki va vi trodde på?
Finns massor av gammal skrock och dessutom skiljer den sig i olika delar av världen och på olika typer av fartyg. Vissla på de gamla segelfartygen gällde främst de militära segelfartygen, En annan skrock med visselpipa är att kapten Bligh startade myteriet på Bounty med en visselsignal och därför skall man inte vissla ombord

Finns ett väldigt intressant uppslagsverk om gamla maritima traditioner och ord/uttryck som heter "The Oxford Companion to Ships and the Sea" som jag kan rekommendera att bläddra i om man är intresserad av marin historia

Finns massor av gammal skrock och dessutom skiljer den sig i olika delar av världen och på olika typer av fartyg. Vissla på de gamla segelfartygen gällde främst de militära segelfartygen, En annan skrock med visselpipa är att kapten Bligh startade myteriet på Bounty med en visselsignal och därför skall man inte vissla ombord

Finns ett väldigt intressant uppslagsverk om gamla maritima traditioner och ord/uttryck som heter "The Oxford Companion to Ships and the Sea" som jag kan rekommendera att bläddra i om man är intresserad av marin historia
Ok, den om bounty har jag inte hört gällande visslingen, läst böckerna och efterföljande.
Jag skrev ju om lokal skrock där jag bodde på Smögen.
Men självklart som du skriver skiljer den sig, skrocken jag skrev om va vad jag upplevde till vardags i nutid, alltså vad folket ombord fortsatt trodde på.
Farsan kunde bli heltokig om en kärring försökte korsa trålen när vi dratt upp den på kaj för att böda...
Pratar om livsupplevelse inte en jävla bok.

Ok, den om bounty har jag inte hört gällande visslingen, läst böckerna och efterföljande.
Jag skrev ju om lokal skrock där jag bodde på Smögen.
Men självklart som du skriver skiljer den sig, skrocken jag skrev om va vad jag upplevde till vardags i nutid, alltså vad folket ombord fortsatt trodde på.
Farsan kunde bli heltokig om en kärring försökte korsa trålen när vi dratt upp den på kaj för att böda...
Pratar om livsupplevelse inte en jävla bok.
Boken jag nämner är en gigantisk samling livsupplevelser från den marina historien, ingen skönlitteratur

Mun-mot-mun-metoden i all ära men böcker står för en stor del av vår nedskrivna historia i världen

Kommer ihåg när vi drog upp trålen flertalet gånger mitt på kajen på turiststråket mellan auktion och smögenbryggan.
När vi skulle laga trål "böda" kom en kärring nära va han där direkt, inte otrevlig men förklara för dom oturen.

Korka igen flaskan nu......
Såhär ser en båt ut, sista ja va på innan jag sa upp mig.
Jag vet inte innan farfar men vi är iaf 3 generationer sjömän och jag behöver inte läsa på wiki om skrock.

Screenshot_20210603-012727_Gallery.webp

Tänker på att man behöver nog ett safenummer.
Håller ju på med krypto men va 17 händer om jag kolarvippen nu, frugan förstår ju inte när jag försöker visa.
Hur får hon pengarna då....
Har en lösning, skall höra med @Krister om kan hjälpa mig med den...
Men ta tex när Långeman dog, han hade skrivit på ett papper, hade det inte vart för @Nam Falang och mig hade dom inte haft en aning hur dom skulle gå vidare.
Så viktigt ha ett safe number, någon, en bok kanske ni skrivit ner allt i och låst in i nåt kassaskåp men en vän som kan hjälpa och tyda det. Typ vad är bitkub, aktier, svenska ambassaden kontakt etc...

Först måste man veta vem man kan lita på, vita arkivet finns att hämta på Fonus, testamente är en sak att skriva,
och det finns även något som heter framtidsfullmakt, den som har denna fullmakt tar över vid exempelvis vid
sjukdom eller ålder när fullmaktsgivaren inte längre är kapabel att själv fatta beslut...

Nu skickar jag en tanke till Peter sfa, och hoppas på ett snart tillfrisknande....

jag har inte mer information just nu, än att han är inlagd på sjukhus.
Tack Ubon.
Det är korrekt, två ggr skjukhus och ett återkallelse för kontroll. Jag är fortfarande rejält däckar. Händer skakar nu när jag skriver.
Även Panpan hörde nog väl på min röst igår att jag är ostadig i tal och tanke. Tog hårt detta.
Riskfakorer:
Diabetes två där jag varit utan insulin en tid.
Rökare på Thai tobak.
(plusfaktor, har gått ned i vikt från 120kg till 93kg, hoppas minska mer)

Startade omärkligt,
Tappade orken, kunde bara koncentrera med några minuter. Detta under tre veckor med feber.
Som vanligt när man utsätter hjärnan för värme så jag jag lite tokig, hjärnan bröt ihop i fantasier.
Jag börade få svårt röka, vilket jag tyckte vara bra och började redan planera för sluta helt. Det droppade ned till en cigg om dagen.
Sedan kom tiden när Paracetamol och Ibuprofen inte mäktade ta ned febern.
Frugan i Panik, byns egen sjuksjötare såg bara insulinproblemet och fixade fram insulin åt mig.
Den var bra, men hjälpte inte hela vägen.

Till sjukhuset första vändan, där de också mest bara såg insulinproblemet. Fick rätt uppsättning för mig och kontroll att det tog ned de höga värdena. Det tog ingen covidtest, då de inte såg mina symptom som relaterat till det.
Väl hemma blev det ju inte bättre. fortsatt hög feber där jag tappade kraft och skakande i sängen blev mer nojjig.
Åter till sjkukhuset, där de då omedelbart förstår att fler saker ligger i det här.
Covidtest, som sedermera kom till tillbaks negativ.
Sänkan för att få vissa basvärden, lite mer blodprov.
Röntgen av överkroppen.
EKG.
Resultat: Lunginflammation.
Blev liggande i en sal för fyra sängar på vanlig dropp och en extra flaska en gång om dagen med en antibiotika lösning.

Kom hem ett antal dagar senare, utan feber.
Återbesöket visade på röntgen att mina lungor gått från nästan svarta, till normal, men ärrbildning i vänster lunga.
Läker troligen ihop-
Men nu är det en tung väg tillbaks till livet.
Just nu kan jag inte gå, bara stappla.
Svårt komma ur och även i sängen. Känns som jag helst bara vill kollapsa där jag är

Jo, ni vet förut jag sade jag inte har AC nu har jag en i sovrummet.
Jag klarade inte värmen här när jag hade feber.
Mer finns i detta, men jag har skrivit mycket ändå just nu.
Och TS vänner, det känns skönt ni uppmärksammade att något hände mig.
Tack för all omtanke i ord och i smilys symboler-

Tack Ubon.
Det är korrekt, två ggr skjukhus och ett återkallelse för kontroll. Jag är fortfarande rejält däckar. Händer skakar nu när jag skriver.
Även Panpan hörde nog väl på min röst igår att jag är ostadig i tal och tanke. Tog hårt detta.
Riskfakorer:
Rökare på Thai tobak.

Startade omärkligt,
Tappade orken, kunde bara koncentrera med några minuter. Detta under tre veckor med feber.
Som vanligt när man utsätter hjärnan för värme så jag jag lite tokig, hjärnan bröt ihop i fantasier.
Jag börade få svårt röka, vilket jag tyckte vara bra och började redan planera för sluta helt. Det droppade ned till en cigg om dagen.
Frugan i Panik, byns egen sjuksjötare såg bara insulinproblemet och fixade fram insulin åt mig.

Till sjukhuset första vändan, där de också mest bara såg insulinproblemet. Fick rätt uppsättning för mig och kontroll att det tog ned de höga värdena. Det tog ingen covidtest, då de inte såg mina symptom som relaterat till det.
Väl hemma blev det ju inte bättre. fortsatt hög feber där jag tappade kraft och skakande i sängen blev mer nojjig.
Åter till sjkukhuset, där de då omedelbart förstår att fler saker ligger i det här.
Röntgen av överkroppen.
EKG.
Blev liggande i en sal för fyra sängar på vanlig dropp och en extra flaska en gång om dagen med en antibiotika lösning.

Återbesöket visade på röntgen att mina lungor gått från nästan svarta, till normal, men ärrbildning i vänster lunga.
Läker troligen ihop-
Svårt komma ur och även i sängen. Känns som jag helst bara vill kollapsa där jag är

Jag hoppas på snar bättring @PeterSfa och på snabb installation av AC i sovrummet. Krya på dig! :wai:

Först måste man veta vem man kan lita på, vita arkivet finns att hämta på Fonus, testamente är en sak att skriva,
och det finns även något som heter framtidsfullmakt, den som har denna fullmakt tar över vid exempelvis vid
sjukdom eller ålder när fullmaktsgivaren inte längre är kapabel att själv fatta beslut...
Jag hoppas på snar bättring @PeterSfa och på snabb installation av AC i sovrummet. Krya på dig! :wai:

Berralund, redan klart...innan.

Jag testade handla på Global då de nu etablerat sig här.
Handlade kl 15 och kl 9 morgonen därpå kom de och installerade..
En inverter. 24400 BTU tyckte jag det stod på kartongen.
Jag håller den på 24c just nu.
Håller temperaturen bra.
Rummet är 7x4m och tre till tak.

Tack Ubon.
Riskfakorer:
Rökare på Thai tobak.

Startade omärkligt,

Röntgen av överkroppen.
EKG.

Läker troligen ihop-

Gott att du ar pa benen igen.
Lunginflammation skojar man inte bort.
Jag lag deckad i fjorton dar. Maten var fardig i koket om jag var hungrig. Jag markte inte ens av om nagon annan var i huset. Jag bara sov sov sov.
Har inga men.
Jobbarkompisen som akte pa det samtidigt, men hade tva sma barn som pockade pa uppmarksamhet hela tiden, hon blev aldrig bra igen.
Sa se till att du far den vilan som behovs och det lar ta ett bra tag.

Obs jag ar ingen lakare!

Sorry Ubon av stold av trad!

Gott att du ar pa benen igen.
Lunginflammation skojar man inte bort.
Jag lag deckad i fjorton dar. Maten var fardig i koket om jag var hungrig. Jag markte inte ens av om nagon annan var i huset. Jag bara sov sov sov.
Har inga men.
Jobbarkompisen som akte pa det samtidigt, men hade tva sma barn som pockade pa uppmarksamhet hela tiden, hon blev aldrig bra igen.
Sa se till att du far den vilan som behovs och det lar ta ett bra tag.

Obs jag ar ingen lakare!

Sorry Ubon av stold av trad!
Första gången jag haft lunginflammation av den här styrkan.
Som du säger, sova är det enda som hjälper.
Därav jag varit borta från här.
Jag tål inte ens att min släkt ringer. Jag orkar inte berätta om och om igen hur jag mår och prat runt det.
Vill bara sova.

Så här skriver frugan
Yes

15:01​

har skickat Idag kl. 15:02​

Cobra snake ,Tono catch

har skickat Idag kl. 15:02
And snake spray poison to his right eye

He hurt

Let see tomorrow

Det finns tydligen spottormar i Thailand av vad jag förstått, får se vad hon skriver imorgon,
jag har inte varit hemma så jag kunnat svara på denna chatt...

Så här skriver frugan
Yes

15:01​

har skickat Idag kl. 15:02​

Cobra snake ,Tono catch

And snake spray poison to his right eye

He hurt

Let see tomorrow

Det finns tydligen spottormar i Thailand av vad jag förstått, får se vad hon skriver imorgon,
jag har inte varit hemma så jag kunnat svara på denna chatt...

Tono

1622775731523.webp

Ingen rast, ingen ro, disciplinärende hos advokatsamfundet, min anmälan har lagts som ett disciplinärende, fått svar från advokaten via samfundet, mitt genmäle är satt till sista svarsdag den 10 Juni, jag hinner om jag mailar in svaret, annars så begär jag anstånd några dagar.

Tingsrätten 21 Juni, här har jag förklarat att i detta finns ingen framgång, detta pga. att det finns en väl rotad lag från 1929, klienten bestred betalningsansvar till Tingsrätten utan min vetskap, jag frågade varför? fick till svar, jag handlade väl i affekt, jag har full förståelse för klientens frustration, och här jag har även talat med motparten, som säger att vi vill ha en lagakraftvunnen dom, därefter är dom villiga att förhandla, gott så långt.

Nästa ärende är ifrån slutet av 2018, jag fick detta ärende Januari/Februari 2021, nu först börjar det hända något,
klienten har blivit avvisad gång efter annan, och även jag som ombud har blivit synnerligen dåligt bemött, här vill man inte lyssna, utan hänvisar till en förlikningsdom som finns sedan tidigare, efter att jag granskat handlingarna, och som jag påpekat, att detta berör 2 ärenden i samma sak, detta vill man inte lyssna på, och med detta så finns inget förhandlingsutrymme, nästa steg blir att skriva ett brev till styrelsen för bolaget, blir det ingen respons så finns ingen annan väg än att ta ärendet till Tingsrätten, min bedömning är, att här ser det betydligt ljusare ut.

Nästa ärende, blir att ta ut en del handlingar från Falu Tingsrätt.

Sen är det lite småsaker där emellan.

Den 22 Juni blir det stick nummer 2, själv fick jag Pfizer, en dos utan biverkningar, möjligen lite tröttare, efter den första så har jag läst på någon nyhetssite från Thailand, där dom räknade upp vilka vaccin som var godkända, på den listan fanns inte Pfizer med, men det stod att även vaccin som är godkända av WHO godtas, håller på och letar efter ett godkännande, 1 vecka på Phuket kan jag stå ut med, utan att sitta inlåst på ett hotell, men nu är man tydligen tillbaka på 2 veckor, och här föreslog min fru att hon kunde flyga ner till Phuket och hålla mig i sällskap,
tror jag avvaktar och ser hur allt utvecklar sig, kanske blir en avresa till hösten enligt min plan....

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp