Nu skickar jag en tanke till Peter sfa, och hoppas på ett snart tillfrisknande....
jag har inte mer information just nu, än att han är inlagd på sjukhus.
Tack Ubon.
Det är korrekt, två ggr skjukhus och ett återkallelse för kontroll. Jag är fortfarande rejält däckar. Händer skakar nu när jag skriver.
Även Panpan hörde nog väl på min röst igår att jag är ostadig i tal och tanke. Tog hårt detta.
Riskfakorer:
Diabetes två där jag varit utan insulin en tid.
Rökare på Thai tobak.
(plusfaktor, har gått ned i vikt från 120kg till 93kg, hoppas minska mer)
Startade omärkligt,
Tappade orken, kunde bara koncentrera med några minuter. Detta under tre veckor med feber.
Som vanligt när man utsätter hjärnan för värme så jag jag lite tokig, hjärnan bröt ihop i fantasier.
Jag börade få svårt röka, vilket jag tyckte vara bra och började redan planera för sluta helt. Det droppade ned till en cigg om dagen.
Sedan kom tiden när Paracetamol och Ibuprofen inte mäktade ta ned febern.
Frugan i Panik, byns egen sjuksjötare såg bara insulinproblemet och fixade fram insulin åt mig.
Den var bra, men hjälpte inte hela vägen.
Till sjukhuset första vändan, där de också mest bara såg insulinproblemet. Fick rätt uppsättning för mig och kontroll att det tog ned de höga värdena. Det tog ingen covidtest, då de inte såg mina symptom som relaterat till det.
Väl hemma blev det ju inte bättre. fortsatt hög feber där jag tappade kraft och skakande i sängen blev mer nojjig.
Åter till sjkukhuset, där de då omedelbart förstår att fler saker ligger i det här.
Covidtest, som sedermera kom till tillbaks negativ.
Sänkan för att få vissa basvärden, lite mer blodprov.
Röntgen av överkroppen.
EKG.
Resultat: Lunginflammation.
Blev liggande i en sal för fyra sängar på vanlig dropp och en extra flaska en gång om dagen med en antibiotika lösning.
Kom hem ett antal dagar senare, utan feber.
Återbesöket visade på röntgen att mina lungor gått från nästan svarta, till normal, men ärrbildning i vänster lunga.
Läker troligen ihop-
Men nu är det en tung väg tillbaks till livet.
Just nu kan jag inte gå, bara stappla.
Svårt komma ur och även i sängen. Känns som jag helst bara vill kollapsa där jag är
Jo, ni vet förut jag sade jag inte har AC nu har jag en i sovrummet.
Jag klarade inte värmen här när jag hade feber.
Mer finns i detta, men jag har skrivit mycket ändå just nu.
Och TS vänner, det känns skönt ni uppmärksammade att något hände mig.
Tack för all omtanke i ord och i smilys symboler-