Ubon bygger en farm....

Jodå, inbjudan ifylld, det som är kvar är ett intyg från frugans fackförening ang. hennes pension, och ett intyg från min bank om vad som finns på mitt bankkonto, agenten översätter dessa till engelska, sen ska det väl bara vara att vänta på take off....och fundera om så blir, överklaga ett avslag, plan B.
Ja har du fyllt i en ansökan att bjuda in din fru till Sverige åker du på att redovisa vissa saker.

Har ni intyg om giftermål blir det inte något avslag om ni inte skrivit att frun ska jobba eller bosätta sig i Sverige.
Då blir det avslag.

Hon har tillräcklig koppling till Thailand för att återvända.

Ja har du fyllt i en ansökan att bjuda in din fru till Sverige åker du på att redovisa vissa saker.

Har ni intyg om giftermål blir det inte något avslag om ni inte skrivit att frun ska jobba eller bosätta sig i Sverige.
Då blir det avslag.

Hon har tillräcklig koppling till Thailand för att återvända.

Jodå, detta har jag sett sen tidigare, och här är alla krav uppfyllda med råge för att ett visum ska beviljas...sitter nu och småkollar på biljetter, Suwan-Stockholm, hittat för c:a 10.000:- t&R, bäst att sikta på ett flyg som går direkt...så att hon inte kliver av på fel station.

Jodå, detta har jag sett sen tidigare, och här är alla krav uppfyllda med råge för att ett visum ska beviljas...sitter nu och småkollar på biljetter, Suwan-Stockholm, hittat för c:a 10.000:- t&R, bäst att sikta på ett flyg som går direkt...så att hon inte kliver av på fel station.
Åker ni inte samtidigt?

Samma blankett som vi använt, kan och har skrivit att hon står för sin egen försörjning, jag står för boendet, hon klarar även egen försörjning med boende, 90*450=45.000:-, så varför behöva blanda in mig? fråga inte mig, fråga min fru...fråga agenten.
Och fråga kurant 555

Min hustru hade problem att bli insläppt i Sverige förra sommaren när hon kom ensam. Detta TROTS att hon hade giltigt visum i passet samt intyg på att vi varit gifta i mer än 10 år och dessutom besökt mig 6-7 ggr tidigare men det kanske är skillnad på folk och folk ;) Passkontrollanten frågade massor och krävde att hon skulle kunna skriva Glommersträsk ( min hemby) på ett papper. Frugan kan ju inte skriva med våra bokstäver så när hon i stället skulle säga vad min hemby heter så svarade hon Glommers, vilket är vad den kallas och det namnet hon vet. Nåja, efter många om och men släpptes hon in i Sverige till slut men kom långt efter den som kom näst sist. Nu nästa visumansökan ska jag se till att hon tar med sig några foton av oss tagna i hennes hemby för gudarna ska veta att även hennes visumansökningar hos VFS Global inte flutit på som man tycker att det borde göra när man har alla papper som krävs. Frågor frågor och åter frågor.....

Min hustru hade problem att bli insläppt i Sverige förra sommaren när hon kom ensam. Detta TROTS att hon hade giltigt visum i passet samt intyg på att vi varit gifta i mer än 10 år och dessutom besökt mig 6-7 ggr tidigare men det kanske är skillnad på folk och folk ;) Passkontrollanten frågade massor och krävde att hon skulle kunna skriva Glommersträsk ( min hemby) på ett papper. Frugan kan ju inte skriva med våra bokstäver så när hon i stället skulle säga vad min hemby heter så svarade hon Glommers, vilket är vad den kallas och det namnet hon vet. Nåja, efter många om och men släpptes hon in i Sverige till slut men kom långt efter den som kom näst sist. Nu nästa visumansökan ska jag se till att hon tar med sig några foton av oss tagna i hennes hemby för gudarna ska veta att även hennes visumansökningar hos VFS Global inte flutit på som man tycker att det borde göra när man har alla papper som krävs. Frågor frågor och åter frågor.....
Använd en agent nästa gång.

Kanske det men dig kommer jag aldrig att anlita trots att du ser dig själv som en visaexpert vilket du är så långt ifrån man kan komma. Synd att du helt saknar insikt.
Vi har aldrig råkat ut för det du beskriver som svårt när ni söker visum.
Enkel process.

Det är samma ambassad i Bangkok som granskar ansökan och vi följer bara checklistan.
Frågorna är samma utgår jag ifrån, samma instruktioner från och samma regler som är gemensamt för Schengen.
Frugan blev också utfrågad på Arlanda och det fixade hon lätt.

Wow, ska Ubon bli orolig nu; frågor, frågor till frugan, svara rätt, annars så blir det slasken som gäller, slabben tar jag hand om, det är jag som kommer att möta upp frugan, och känner mig inte ett dugg orolig för detta, mera orolig för att frugan ska försöka öppna fönstret på flygplanet för att få in lite frisk luft...

Wow, ska Ubon bli orolig nu; frågor, frågor till frugan, svara rätt, annars så blir det slasken som gäller, slabben tar jag hand om, det är jag som kommer att möta upp frugan, och känner mig inte ett dugg orolig för detta, mera orolig för att frugan ska försöka öppna fönstret på flygplanet för att få in lite frisk luft...
Ja, frågorna måste stämma med vad man skriver i ansökan.
Innan frågorna kommer har dom gått i genom ansökan och bilagor.

Frun hade skrivit att besöka min familj i Sverige.
Första frågan var namnet på mina barn och nästa min systers namn och ålder.
Även var dom bodde.

En bekant bjöd in sin gf och när hon fick frågan om varför hon sökte visum till Sverige.
Hon svarade att flytta till Sverige och arbeta.
I ansökan stod att besöka samt turista med sin bf.
Avslag.

Jaha, Nu blir man riktigt bullshit orolig, faktiskt så vet jag inte adressen till min syster, dom bodde på Västmannagatan, sålde sin bostadsrätt, köpte en ny bostadsrätt på Ringvägen i Stockholm, detta ska inte min fru behöva bekymra sig i att veta, vad min fru vet om min släkt, är vad jag berättat, och det stannar där, detta är en mörk historia i denna släkt, vem är ansvarig för att min son idag finns på andra sidan...? någon i denna släkt bär ansvaret...

Jaha, Nu blir man riktigt bullshit orolig, faktiskt så vet jag inte adressen till min syster, dom bodde på Västmannagatan, sålde sin bostadsrätt, köpte en ny bostadsrätt på Ringvägen i Stockholm, detta ska inte min fru behöva bekymra sig i att veta, vad min fru vet om min släkt, är vad jag berättat, och det stannar där, detta är en mörk historia i denna släkt, vem är ansvarig för att min son idag finns på andra sidan...? någon i denna släkt bär ansvaret...
Be frun och agenten att syftet med att besöka Sverige är inte att besöka dina syskon och släkt.

Bättre att hon ska vistas med sin make och bo tillsammans med honom.

Då slipper hon en viss typ av frågor.
Bra om hon kan svara på frågan om var du bor.
Även minnas det om frågan dyker upp på Arlanda.

Be frun och agenten att syftet med att besöka Sverige är inte att besöka dina syskon och släkt.

Bättre att hon ska vistas med sin make och bo tillsammans med honom.

Då slipper hon en viss typ av frågor.
Bra om hon kan svara på frågan om var du bor.
Även minnas det om frågan dyker upp på Arlanda.

Bara ta det lugnt, softa ner, chilla med Gunilla i soffan, jag har läget under kontroll...

Det här med att uttala eller skriva svenska ortnamn är nog inte så lätt för en thailändare om man inte behärskar det latinska alfabetet.

Jag satt och pratade med en dam i en bar en gång.
Och när hon fick reda på att jag var svensk så sa hon att hon hade varit i Sverige.
När jag frågade var i Sverige..så svarade hon Alebo.
Det är inget ställe jag känner till så det måste vara en liten by.
Nej sa hon det är en stor stad.
Jag sa till henne att det finns igen stad som heter så i Sverige…du menar möjligtvis inte Örebro?
Jo det var ju det jag sa.:laugh2:

Nu ska vi tydligen få nya grannar, kanske, det har varit mycket fram och tillbaka att bygga eller inte bygga, men så idag kom det maskiner på plats, och nu har man börjat att städa upp tomten, så vi får väl se vad som händer....bara dom gillar att chilla och ta sig en bira så ska vi nog komma överens...
1676112987636.png

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp