Ubon bygger en farm....

Jaha, nu vet vi detta, dom jobbar på en Söndag, att arbetstiden startar 08.00, efter att maskinen städat undan skräp och rötter, så ska den flyttas till något fält här i närheten, där någon beställt ett gräv-jobb för en fiskdamm, därifrån ska 100 lastbilar med fyll, fyllas på här, och något bygge lär väl inte startas förrän efter regnsäsongen, låta marken sätta sig...eller? det finns byggen där man startat att bygga direkt.
1676167804315.png

1676168051505.png

Då behöver du inte var nervös inför så enkla frågor.
Hoppas frun vet om det som söker.

De e ganska lugnt, ska använda mitt kontokort för att köpa biljett, i frugans namn...Thai Air, efter resan till Bangkok och ansökan om visum, nu är det bara intyg från 3 banker och ett från frugans fackförening, så torde handlingarna ligga på plats...

Senast ändrad:
Roligt att det går bra för någon, fick ett kontrakt/avtal skickat till mig av min systerson, ang. hans lilla pojk, kontraktet kommer ifrån en italiensk fotbollsklubb, med frågan om att provspela i 2 år, frågan till mig var, hur jag såg på detta....och nu när jag läst kontraktet så tycker jag nog att....väldigt viktigt att det framkommer att agenten/advokaten ska ha 10 % när ett kontrakt undertecknas, men inte ett ord om försäkring för pojken, eller vem som betalar vad.... sen måste man nog ta med i det hela, grabben har inte fyllt 15 år, född 2008...

Tommy​

Tommy Karlsson

Jag fick det här av ett Italienskt agentföretag dom lovade provspel i Italien för min lilla Emil jag har tänkt och tänkt men jag ska bara vänta tills han är 15 år och hoppas han får fler erbjudande annars är han låst i 2 år till dom.Så jag tänkte säga till dom att jag gärna diskuterar det igen när han fylt 15år.Vad tycker du om det Christer?

Du har skickat​

återkommer när jag läst, men att vänta är nog inte fel...

Du har skickat
Detta säger väl egentligen ingenting, förutom att man vill låsa upp Emil på 2 år, att advokaten vill ha 10%, att Emil ska företrädas av en italiensk advokat, att eventuella tvister ska avgöras i italiensk domstol, jag råder inte till någonting, men skulle jag varit pappa i samma läge, så skulle jag nog ha avvaktat...

han har inte fyllt 15, så det finns bra med tid att fundera, och vid 18 är han myndig, och tar egna beslut...

Tommy​

Tommy Karlsson

Jag tycker han ska vänta hans dröm är att åka efter grundskolan !

Öppna

Du har skickat​

håller med, skolan är viktigast

Öppna

Tommy​

Hör av mig ikväll med en fråga om det som stog ska åka till jobbet. Tack Christer

ok, höres...

Tänkte kommentera denna artikel, men gjorde valet att avstå...flytta på grodor och sländor???

Volvo beviljas tillstånd att flytta på fridlysta djur för att kunna bygga en ny batterifabrik i Korstorp utanför Mariestad.​

TT/Ny Teknik
PUBLICERAD 7 FEB 2023 KL 11.26

Det är fridlysta groddjur och den fridlysta citronfläckade kärrtrollsländan som nu lever på området som behöver flyttas, och det är länsstyrelsen i Västra Götaland som ligger bakom beslutet.
"Vi har vägt samhällsintresset av investeringen mot skyddet av arter. Vi landade då i en dispens", säger Eva Olsen, chef på länsstyrelsens enhet för naturärenden i ett pressmeddelande.
"Vi tillåter att Volvo samlar in och flyttar groddjuren och trollsländorna till ett närliggande område där bolaget skapar fyra nya dammar för djuren."
Förra året fick Volvo Cars och Northvolt dispens för att flytta fridlysta grod- och kräldjur när de planerade för att bygga sin batterifabrik i Göteborg.

LÄS MER​

Duktig, javisst, men tycker nog att pojkarna borde få varsin boll, så slipper dom springa och jaga efter en och samma boll...tycker det känns lite meningslöst, fast vad vet jag om fotboll, intet.

Ja stämmer men pratade med en kille som jobbade för Seg fotboll i söndags som är stora och kommer från Holland dom följer honom (Emil) sa han .Och att fixa provspel skulle inte vara något problem för dom sa han .Så tror det är värt att vänta tills 15 och bara träna på och klara sig från skador.

Har sett detta tempel under byggnad, under alla år jag varit här, syns från motorvägen, har haft en tanke, att någon dag så ska jag besöka detta tempel, och nu kom möjligheten, första försöket så hamnade jag på baksidan, en skogsstig som leder mot templet, inget bra alternativ för en bike, så jag gav upp denna dag, nästa gång så tog jag av en avfart senare, och efter att letat mig fram genom byn så hittade jag templet, även fast templet ståtar med sin höjd och storlek, så var det inte lätt att hitta fram.
1676406503778.png
1676406562792.png

Gentlemens Club, äsh, det har bara blivit så, hemma hos Printman, klockan 16.00, stänger när solen går ner, man hinner mycket på några timmar, någon bira, dom andra delar på en Lao Khao, lite tilltugg, så nu är alla Fredagar bokade, och heliga, och här delar vi med oss av kunskaper, nu sist var det här med en stor-bonde, och jag blev förärad 2 plantor av en växt, nyfiken blir man, på vilken färg blommorna får....
1676659133039.png

Gentlemens Club, äsh, det har bara blivit så, hemma hos Printman, klockan 16.00, stänger när solen går ner, man hinner mycket på några timmar, någon bira, dom andra delar på en Lao Khao, lite tilltugg, så nu är alla Fredagar bokade, och heliga, och här delar vi med oss av kunskaper, nu sist var det här med en stor-bonde, och jag blev förärad 2 plantor av en växt, nyfiken blir man, på vilken färg blommorna får....
1676659133039.png
Dom ser ut som SD blommor så dom blir nog blå-bruna :)

1676659133039.png
Det har lite betydelse vilket användningsområden han har tänkt dig ;)
Vill han ha lite krut i växten ska ska den inte blomma als.
Den ska bara sätta obefruktade fröämnen.
Hanblomman ser inte mycket ut för världen.
Ska han inte ha dom för dekoration så kan du kasta dom ;)
1676680733977.png

Det har lite betydelse vilket användningsområden han har tänkt dig ;)
Vill han ha lite krut i växten ska ska den inte blomma als.
Den ska bara sätta obefruktade fröämnen.
Hanblomman ser inte mycket ut för världen.
Ska han inte ha dom för dekoration så kan du kasta dom ;)
1676680733977.png
Hade väl inte tänkt mig något användningsområde alls, men tyckte det skulle vara oartigt att tacka nej, när man får en present, men nu har frugan gett lillasyster plantorna, så saken är löst med automatik, både frugan och systern har provat att sätta dylika tidigare, men överlever inte, fel jord? fel skötsel? bryr mig inte, men sagt är att ett besök hos storbonden ska det bli, han berättade att han har 5 fullvuxna av denna sort, blir 1 1/2-2 meter höga, kor, bufflar, han kunde inte komma på det engelska ordet för majs, så han sa att han odlade pop-corn, ....

I bland blir det fel men ändå rätt i språket.
Jag hade en chief på en båt där hade vi problem med bränslet, det var besparing tider. Det led till vi skulle blanda bränslen. Lite enkelt kan vi säga diesel och tjock olja (billigare) till egen sk IFO ( intermediate fuel oil). Detta bränsle skulle vi bruka till dieslarna för generatorerna.
Det gick inte nåt vidare med den europiska dieseln som ej var kompatibel med den Tunga oljan HFO.
Berodde troligtvis på raps inblandning i dieseln.
Var på hjälpmaskiner rusade upp och ned och löste ut .
Chiefen skrevet ett brev till Kineserna i Singapore som hade management båten.
Som gick ut på att det var omöjlig att köra fartygets GEN SET´s på europeisk RAPE OIL.
Seed skulle nog in där i mellan hur som helst skrotades detta och vi gick över till diesel ,så slutet gott allting gott speciellt för mig som var 2 e mask och hade ansvar för hjm.

I bland blir det fel men ändå rätt i språket.
Jag hade en chief på en båt där hade vi problem med bränslet, det var besparing tider. Det led till vi skulle blanda bränslen. Lite enkelt kan vi säga diesel och tjock olja (billigare) till egen sk IFO ( intermediate fuel oil). Detta bränsle skulle vi bruka till dieslarna för generatorerna.
Det gick inte nåt vidare med den europiska dieseln som ej var kompatibel med den Tunga oljan HFO.
Berodde troligtvis på raps inblandning i dieseln.
Var på hjälpmaskiner rusade upp och ned och löste ut .
Chiefen skrevet ett brev till Kineserna i Singapore som hade management båten.
Som gick ut på att det var omöjlig att köra fartygets GEN SET´s på europeisk RAPE OIL.
Seed skulle nog in där i mellan hur som helst skrotades detta och vi gick över till diesel ,så slutet gott allting gott speciellt för mig som var 2 e mask och hade ansvar för hjm.
Låter som en jobbig olja Rape Oil :) Jo mycket kan gå snett, en arbets kollega var över till USA & skulle hyra en bil. Han sa att han skulle ha en Cab, personalen tittade mycket konstigt och frågade om det var en taxi han sökte :laugh: Men sen fick han hyra sin convertible...

Idioter till folk har man hört talas om, men denna står i en egen klass av dumhet....
detta kan kosta mer än vad han begärt, eget erkännande....köp av sex.

En man som köpt sex av en kvinna stämde henne och ville ha pengarna tillbaka.
Efter huvudförhandlingen ångrade han sig och återkallade sin talan, men tingsrätten har ändå prövat målet eftersom kvinnan har begärt det.
Mannens talan ogillas nu med motiveringen att avtalet mellan parterna inte förtjänar rättsordningens skydd.

1676659133039.png
Du kommer inte att få se någon färg på 'blommorna' om du inte flyttar ut plantorna utomhus var det finns sol. Fast detta känner du säkert till.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp