Roligt att det går bra för någon, fick ett kontrakt/avtal skickat till mig av min systerson, ang. hans lilla pojk, kontraktet kommer ifrån en italiensk fotbollsklubb, med frågan om att provspela i 2 år, frågan till mig var, hur jag såg på detta....och nu när jag läst kontraktet så tycker jag nog att....väldigt viktigt att det framkommer att agenten/advokaten ska ha 10 % när ett kontrakt undertecknas, men inte ett ord om försäkring för pojken, eller vem som betalar vad.... sen måste man nog ta med i det hela, grabben har inte fyllt 15 år, född 2008...
Tommy
Jag fick det här av ett Italienskt agentföretag dom lovade provspel i Italien för min lilla Emil jag har tänkt och tänkt men jag ska bara vänta tills han är 15 år och hoppas han får fler erbjudande annars är han låst i 2 år till dom.Så jag tänkte säga till dom att jag gärna diskuterar det igen när han fylt 15år.Vad tycker du om det Christer?
Du har skickat
återkommer när jag läst, men att vänta är nog inte fel...
Du har skickat
Detta säger väl egentligen ingenting, förutom att man vill låsa upp Emil på 2 år, att advokaten vill ha 10%, att Emil ska företrädas av en italiensk advokat, att eventuella tvister ska avgöras i italiensk domstol, jag råder inte till någonting, men skulle jag varit pappa i samma läge, så skulle jag nog ha avvaktat...
han har inte fyllt 15, så det finns bra med tid att fundera, och vid 18 är han myndig, och tar egna beslut...
Tommy
Jag tycker han ska vänta hans dröm är att åka efter grundskolan !
Öppna
Du har skickat
håller med, skolan är viktigast
Öppna
Tommy
Hör av mig ikväll med en fråga om det som stog ska åka till jobbet. Tack Christer
ok, höres...