Ubon bygger en farm....

Ubon

Forumveteran
Vindruva på gång...

387525114_1043141553383527_753622611817539554_n.jpg

368517835_285727021014990_3811617078251588803_n.jpg

Ubon

Forumveteran
Endast för kännedom, inget att förundras över..ZX#%X&3Zx

Samtidigt som klimatministerns utredare talade om sänkt elskatt, smög regeringen ut ett beslut om att skatten höjs med nio procent vid årsskiftet.
För en villaägare handlar det om nästan tusen kronor på ett år.​

Ubon

Forumveteran
Och häromveckan så låg det ett brev i min låda, dom ansvariga frågade och lämnade ett förslag på nytt taxeringsvärde på fastigheter, vad jag tycker? spelar ingen roll vad den enskilde tycker, taxeringsvärdet höjs med värdet av vad som står i förslaget....

Ubon

Forumveteran
Profilbild
Nyheter 24

Läser på nyheterna....​

Nödigt – SJ får betala för toabrist​

Nöden har ingen lag, sägs det. Men SJ tvingas nu betala 390 000 kronor för att toaletter och duschar på nattåget mellan Stockholm och Duved inte fungerade, vid totalt 78 tillfällen, under det andra kvartalet i år, skriver SVT Nyheter Jämtland.

Varje tillfälle kostar 5 000, enligt ett beslut från Trafikverket.

SJ ska även betala 30 000 kronor för ventilationsbrister och 87 000 för försenade tåg. I fjol fick SJ betala 600 000 för brister på sträckan.

Man får lite funderingar när man läser detta, böter som går till Trafikverket? som är ett statligt företag, och dom som betalar böterna är SJ, och även dom ett statligt företag, jag ser en viss rundgång med pengar, och dom som är skitnödiga på tåget får ingenting, en enkel lösning på detta, alla som köper biljett Stockholm-Duved får med biljetten några vuxenblöjor...inbakat i biljettpriset.

Undrar om man kan få ett guldkort på SJ, i utbyte mot förslaget?

Ubon

Forumveteran
en lek med tankar, en tankelek....
,
en hen med en väldigt bra inkomst, låt oss säga att hen skattar för en miljard per år, vi kan säga att hen lystrar till namnet "Ubon", han gillar att betala skatt, inga siffror är exakta, och det finns annat i systemet som jag inte tar med i denna fundering, Ubon börjar med att leta upp den minsta kommunen, låt oss ta Bjurfors kommun som ett exempel med 4451 innevånare, ubon flyttar till och blir skattskyldig i kommunen, ubon startar ett politiskt parti som har ett mål som att vi går till val på, inte att sänka kommunalskatten, denna ska bort helt, skattesatsen är 34.50, detta blir 345 millar, röstberättigade är Giltiga röster: 1 348 Ogiltiga röster: 28 Röstberättigade: 1 902 Valdeltagande: 72,34%, och nu gäller det att få egen majoritet, eller att det blir en samverkan, med ett eller flera partier, men egen majoritet, kommunen rullar runt på skatteintäkter om c:a 113 millar, funkar detta så finns det ingen kommunalskatt, utav den enkla anledningen att Ubon betalar 113 millar till kommunen, + några millar extra, och även Ubon slipper betala skatten, tror säker att Ni förstår vad Ubon är ute efter.....har även räknat på vad det skulle kosta att ta över Stockholm.

Ubon

Forumveteran
...när hungern sätter in, så... och alla plundrar inte för att dom är hungriga, finns en del gangsters i bland dessa.

Tusentals plundrade FN-lager i Gaza: ”Nära kollaps”​

PanPan

Forumveteran
Börjar ogilla säkerhetskontroller,
denna gång på Don Mueang BKK, inrikesflyget, här blev jag av med en tub kaviar och en flaska hårschampo....
Ja har du en tub kaviar ryker den, borde den gjort redan i Sverige om du hade den i handbagaget och antar shampot överskrev tillåtna 100ml i handbagage.
Kaviar, tandkräm etc på tub räknas som vätska.

Ubon

Forumveteran
Ja har du en tub kaviar ryker den, borde den gjort redan i Sverige om du hade den i handbagaget och antar shampot överskrev tillåtna 100ml i handbagage.
Kaviar, tandkräm etc på tub räknas som vätska.
vad är ägg utan kaviar? tycker själv att det blir lite konstigt, hade faktiskt en och en halv tub kaviar, den halva tuben gick igenom, hade ingen tanke på detta med handbagaget, schampo, men den åkte med i farten, hade faktiskt tänkt lämna flaskan på hotellet, det var så lite kvar, men nu är jag framme, och ordningen är återställd....efter en lång resa så vill man ha en välkomstdrink.
370100061_624141949674411_9173281742867334628_n.jpg

PanPan

Forumveteran
vad är ägg utan kaviar? tycker själv att det blir lite konstigt, hade faktiskt en och en halv tub kaviar, den halva tuben gick igenom, hade ingen tanke på detta med handbagaget, schampo, men den åkte med i farten, hade faktiskt tänkt lämna flaskan på hotellet, det var så lite kvar, men nu är jag framme, och ordningen är återställd....efter en lång resa så vill man ha en välkomstdrink.
370100061_624141949674411_9173281742867334628_n.jpg
Har ni inte Mills kaviar där uppe, tycker ser den i var och varannan butik nu.

Ubon

Forumveteran
Har aldrig sett någon kaviar i mina trakter, ligger väl lite utanför civilisationen, men det kommer nog så småningom, men å andra sidan så är väl kaviar inte det viktigaste...

Ubon

Forumveteran
Känns ungefär som att man prickat in alla rätt, tydligen åkte jag "rätt" dag....när man läser detta

Olycka med långtradare nära Grums i Värmland.

Olycka med långtradare nära Grums i Värmland.© Amery von Schoultz/TT

Snövädret över delar av Mellansverige tilltar och många trafikolyckor har rapporterats.
Det blir intensivare snöfall över kvällen och natten. De oranga varningarna står sig, säger Angelica Lundberg, meteorolog på SMHI.

Under dagen har varningarna uppdaterats

Ubon

Forumveteran
Dagboken

Full fart med förberedelserna, årets party, (en gång var 10-år) för åminnelsen av dom bortgångna, först var det familjen, 8 syskon med familjer och barn, några speciellt inbjudna, nu är det hela byn 250 familjer, arbetskamrater, släkt och vänner, räknar jag rätt så blir det fler än 1000 personer, själv står jag med som Host på inbjudan, frågade om även jag kunde bjuda in någon, det gick bra sa dom andra, så nu har jag bjudit in några som jag känner, 2 dagar 18-19 November, munkar ska ha sitt, pengaträd, som en liten tröst för att dom inte kan vara med på festen, dom får väl hyra sig en p-rulle och köra sitt eget i templet, och idag ska frugan iväg och beställa fisk från catering, själv följer jag med för att besöka mc-meken, ska höra när han har tid och ta sig an min sjukling till big bike, det hände något med fotstödet och växel-väljaren efter att jag la omkull biken i ett kraftigt regnoväder, själv blev jag sårad i själen och en del skrapsår....
396638816_330327659705028_8607641439736732556_n.jpg
370107495_1021216955755716_7027425838652876042_n.jpg

igår fick jag ihop listan på vad som beställdes från China, får se om allt är med denna gång, lovad leverans nästa vecka...

Ubon

Forumveteran
Söndag, på en söndag, fick min leverans från China idag, det var en snabb leverans tycker jag....någon har i verkstaden lekt med auto-säkringarna, tryckt återställningen snett, hade trikarn här idag som kopplade förbi strömmen, ska återkomma med nya säkringar/säkrings-dosa....

Ubon

Forumveteran
bekräftat, covid, så nu lär det bli isolering i hemmet 2 veckor, hur länge hon stannar på sjukhuset är det ingen som vet, dom skickade en sjuksyrra (systerdottern) hem till mig och testade mig, negativt...allt ris är inte skördat, party om en vecka, det är frugan som är navet i detta, själv har jag ingen aning om något, men får väl göra ett ryck i detta, om det drar ut på tiden...

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
bekräftat, covid, så nu lär det bli isolering i hemmet 2 veckor, hur länge hon stannar på sjukhuset är det ingen som vet, dom skickade en sjuksyrra (systerdottern) hem till mig och testade mig, negativt...allt ris är inte skördat, party om en vecka, det är frugan som är navet i detta, själv har jag ingen aning om något, men får väl göra ett ryck i detta, om det drar ut på tiden...
Covidskiten lär vi få dras med framöver. Hur är det med vaccinationer i Thailand? Själv fick jag ju uppgraderat vaccin i lördags.

Hoppas att hon kommer hem snart, frisk och kry.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Topp