Ubon bygger en farm....

Ubon

Forumveteran
Covidskiten lär vi få dras med framöver. Hur är det med vaccinationer i Thailand? Själv fick jag ju uppgraderat vaccin i lördags.

Hoppas att hon kommer hem snart, frisk och kry.

Jodå, frugan är vaccinerad, likaså jag med 5 gånger, fick erbjudande om en till, som dom skulle börja med på en måndag, jag flög ut på söndag, dagen innan, så detta får jag titta på när jag är åter....

Ubon

Forumveteran
Idag har vi möjligheten att stoppa kommande dumheter, om vi inte agerar nu, död och förintelse, oetiskt att inte begrava dom avlidna, min fundering blir nu, vem begraver den som avlider sist?...

Ubon

Forumveteran
Vadå, jag får in ett samtal från Sverige, vi går över på messenger, det var ett snack om att "klippa folk", känns obehagligt, vadå? är det jag som ska klippas? han namngav 3 personer med namn, när jag frågade, ska ni klippa mig också? ,nej för fan, inte du, men dom, tydligen några droppar innanför västen, eller annat från gatans apotek,, men nog fan lät han förbannad, klart jag vet vem detta är, en person som jag tidigare försvarat i juridiken, hans kärlek har jag en gång lyckats med att häva en häktning på, motorburen ungdom på 2 hjul, misslyckade aborter.....17 år på kåken i olika volter, och inte lärt sig hur man håller sig borta från en inlåsning, bedrövligt...

Ubon

Forumveteran
efter detta samtal kunde jag inte låta bli att ge honom en gliring, han sa att han skulle komma över någon dag och hälsa på, jag sa att då får han köpa en biljett till Asien, sen var frågan, har ni mycket snö? he he he,

Här kör vi tung-hoj, vad kör ni med? käpp, rullator och färdtjänst? hang-around till HA....russinligan, skrynkel-bröderna...

377251665_188873097599200_6450264317710835902_n.png

Ubon

Forumveteran
Frugan hemma från sjukhuset, 5 dagar i karantän, och det första hon gör när hon kommer hem, koka mat till mig, sopa golvet, här fick jag höja rösten lite, antingen så stannar Du på ditt rum, i annat fall så flyttar jag in på hotell...så nu har hon hållit sig på rummet, vi får väl se hur länge detta håller isig.

Senast ändrad:

Ubon

Forumveteran
nu börjar dom rusta för kommande party i helgen....

något tillverkas av bananblad, får se vad det blir, till helgen...
367987759_1540941303345807_2006350915793258393_n.jpg

frugan som tyckte, åk ner till byn så får du något att äta,
dom hade redan ätit, men jag fick titta på när dom tog hand om disken...
368015213_1304534406876644_653607628518795840_n.jpg

och om det skulle behövas en extra arbetare, så finns dom lagda på lagret...
363604341_1283127972285964_7040265908390913138_n.jpg

Ubon

Forumveteran
vilka kontraster det blir, om det är positivt så är det ledsamt, och är det negativt så blir det glada miner, frugan blev inlagd, testades positivt för covid, jag fick negativt på min, testade mig igen, och denna gång positivt, måste ha varit ett ensamt virus som gått vilse, blev dålig i 2 dagar, huvudvärk, allmänt olustig, rethosta, trött, men på bättringsvägen redan efter 2 dagar, frugan misstänker att hon blivit smittad på någon av dom tillställningar hon varit med på, ett bröllop och 2 begravningar, själv stannade jag hemma, och nu något roligt, dom åker nästa vecka, systersonens son, Emil Karlsson, 15 år, har fått möjligheten att provspela för en fotbollsklubb i Italien...

Ubon

Forumveteran
minns nu detta, något som i vart fall har förts fram dom senaste 2 åren....

Finansministern: Jag kommer aldrig medverka till högre fastighetsskatt​

Regeringens egen utredare vill återinföra fastighetsskatten men redan nu säger finansminister Elisabeth Svantesson (M) blankt nej.

– Jag kommer aldrig att medverka till en högre fastighetsbeskattning, säger hon till DI.

Utöver Hans Lindblad som leder regeringens produktivitetskommission har flera ekonomer uttryckt att fastighetsskatt vore en god idé. Men enligt Svantesson ökade legitimiteten i skattesystemet när den togs bort.

Ministern väntar sig däremot flera kloka förslag, men upprepar att varken hon eller Moderaterna kommer att medverka till en fastighetsskatt.

det är så enkelt att byta ut ordet skatt, mot något annat, vad sägs om bostadsutjämningsavgift,,,,,

Acke

Forumveteran
funderar på om inte detta är....

Diddy stämd för våldtäkt – gör upp i godo

Musikmogulen Sean "Diddy" Combs exflickvän Cassie anklagade honom för våldtäkt och övergrepp.

Dagen efter meddelar de båda att de nått en förlikning och att alla är nöjda.

Men något åtal kan ingen förvänta sig, betalar och köper sig fri....bedrövligt på flera punkter, hmmm....

var finns nu likhet inför lagen?
En del prost... är dyrare än andra. :unsure:

Vet inte hur det fungerar i USA, men en våldtäkt borde falla under allmänt åtal och är ingenting man kan "köpa" sig fri ifrån i Sverige.

Ubon

Forumveteran
En del prost... är dyrare än andra. :unsure:

Vet inte hur det fungerar i USA, men en våldtäkt borde falla under allmänt åtal och är ingenting man kan "köpa" sig fri ifrån i Sverige.
är en anmälan inlämnad i Sverige så faller den normalt under allmänt åtal, men lite skillnad i Usa, där kan parterna göra upp utanför domstolen, även om en anmälan är inlämnad, och även åklagare har möjligheten att laborera, det är bara att titta på Plea deal,

A plea deal, also known as a plea bargain, is a negotiated resolution of a criminal case between the person accused of a crime and the prosecution12345. It is an agreement in criminal law proceedings, whereby the prosecutor provides a concession to the defendant in exchange for a plea of guilt or nolo contendere35. The defendant may take a plea deal to get a more lenient sentence or have other charges dismissed1. Usually, a plea deal’s terms are between the defendant and the prosecutor1.​

Detta är något man även vill införa i Sverige, och förmodligen kommer det att bli så....

apknug

Forumveteran
är en anmälan inlämnad i Sverige så faller den normalt under allmänt åtal, men lite skillnad i Usa, där kan parterna göra upp utanför domstolen, även om en anmälan är inlämnad, och även åklagare har möjligheten att laborera, det är bara att titta på Plea deal,

A plea deal, also known as a plea bargain, is a negotiated resolution of a criminal case between the person accused of a crime and the prosecution12345. It is an agreement in criminal law proceedings, whereby the prosecutor provides a concession to the defendant in exchange for a plea of guilt or nolo contendere35. The defendant may take a plea deal to get a more lenient sentence or have other charges dismissed1. Usually, a plea deal’s terms are between the defendant and the prosecutor1.​

Detta är något man även vill införa i Sverige, och förmodligen kommer det att bli så....
I Sverige behövs ingen Polisanmälan, Polis och Åklagare är skyldig att utreda och lagföra (åtala) brott som faller under kategorin allmänt åtal.

Plea bargain (USA) är nåt helt annat och kan absolut inte jämföras med exempelvis förlikning i ett tvistemål i Sverige.

Ubon

Forumveteran
så var detta färdigt för denna gång med hedrandet av familjens avlidna föräldrar...

368506661_350461237569350_4675197878903801718_n.jpg

och munkarna ska sitt....
370161576_364894182868939_6748901231335159972_n.jpg

sen var det dags att gå runt i byn, dans och musik på högsta spjäll...

370263744_372318325220431_7081061669835524553_n.jpg

ett besök i templet och väcka dom döda...och munkarna tackar så mycket för 105.000 Bath, totalt insamlat i byn....
369358607_756130986325618_7544879625790370727_n.jpg

Ubon

Forumveteran
för avslutning så blev det dans och musik inpå nattimmarna, dagen efter uppe med tuppen, utom Ubon som ligger kvar i sängen, det var något med samkväm hos munkarna i templet....

och idag fick frugan ett brev med inbjudan, att om 2 veckor blir det samma igen, någon familj som ska hedra sina avlidna förfäder....och Ubon stannar hemma.

369027926_344417764861181_2085789555948838106_n.jpg

Ubon

Forumveteran
och dom gula kuverten fortsätter att anlända...den sociala samhörigheten är påtaglig, det grannen inte känner till om sin granne, är inte värt att veta något om...

403600246_3656767737893688_8147917048110003180_n.jpg

Norrlandsboy

Aktiv medlem
vad blir vikt per watt? men bådar gott för framtiden...

Scania och Northvolts nya battericell för lastbilar ska klara 1,5 miljoner kilometer​

Lastbil

Eldriven lastbil från Scania. Scania

Scania och Northvolt har utvecklat en särskild battericell för tunga elektriska fordon. Enligt bolagen ska cellen ha en livslängd som matchar lastbilens – den ska kunna driva fordonet i 1,5 miljoner kilo​

Jag var på Northvolt förra veckan, det ser mäktigt ut, mycket pengar har gått åt fabriken i Skellefteå. Roligt för Norrland.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Topp