Ubon bygger en farm....

ska man tro på astroligin, kanske det, med tanke på att min syster är född i Oxen:s tecken, och inte den vassaste kniven i lådan,

medan jag själv stoltserar med att vara född i Tvillingarnas tecken....

En fråga så delikat som identiteten på det dummaste stjärntecknet öppnar upp för en värld av debatt. Medan inget tecken enhälligt kan bära denna tvivelaktiga titel, har vissa karaktärsdrag hos Jungfrun och Oxen dragit till sig uppmärksamhet för deras naivitet och brist på emotionell intelligens, respektive. Dessa observationer antyder en komplexitet i astrologisk visdom som sträcker sig bortom enkel kategorisering.

På motsatt ände av spektrumet glänser Tvillingarnas tecken med en imponerande skara Nobelpristagare. Med ikoner som Betty Williams, Svetlana Alexievitch och Bob Dylan, står Tvillingarna som ett bevis på det intellektuella djupet och mångfalden som finns inom astrologins ramar.

inte mycket som man kan kalla bevis, men i detta fall så håller jag absolut med att detta är ett bevis....:clap_tranparent:

ska man tro på astroligin, kanske det, med tanke på att min syster är född i Oxen:s tecken, och inte den vassaste kniven i lådan,

En fråga så delikat som identiteten på det dummaste stjärntecknet öppnar upp för en värld av debatt. Medan inget tecken enhälligt kan bära denna tvivelaktiga titel, har vissa karaktärsdrag hos Jungfrun och Oxen dragit till sig uppmärksamhet för deras naivitet och brist på emotionell intelligens, respektive. Dessa observationer antyder en komplexitet i astrologisk visdom som sträcker sig bortom enkel kategorisering.

På motsatt ände av spektrumet glänser Tvillingarnas tecken med en imponerande skara Nobelpristagare. Med ikoner som Betty Williams, Svetlana Alexievitch och Bob Dylan, står Tvillingarna som ett bevis på det intellektuella djupet och mångfalden som finns inom astrologins ramar.

inte mycket som man kan kalla bevis, men i detta fall så håller jag absolut med att detta är ett bevis....:clap_tranparent:

gamla tider och tankar, under Vietnam-kriget så tog Sverige emot amerikanska desertörer som inte ville slåss i Vietnam, dessa fick uppehälle betalt av svenska staten, och samtidigt i Sverige så fängslades svenska pojkar som vapenvägrade, och även dessa fick mat och husrum betalat av svenska staten, i ett svenskt fängelse...

Jag är åxå tvilling! :beer:

i väntan på en buss

frugan på väg till Bangkok för att söka visum, tycker nog att det är hennes eget fel, det var hon som ville ha ett annat hus,
då är det väl inte mer än riktigt att hon kommer och ger lite hjälp, tror det var den 16 Juni som vi får nycklarna....
1716994975575.png

Du vill ha lite mer likes...

Jag gillar din tråd men trycker sällan på like knappen. Mest för jag är inne för sällan kanske. Idag började jag läsa från 2:a April.

Seså upp med dubbelhakorna och gaska upp sig lite nu! Inte sitta där och buttra!

Bra tråd!

sitter och läser på lite om utsläppsrätter, och hitintills har jag kommit fram till, att detta är ett legalt sätt att "köpa" sig rätten att släppa ut smuts, ett humbug-system, ett sätt att kräva in pengar genom att skylla på miljön...

hur blir det med husköpet....?

hela vägen har detta gått som smort på räls, inga problem någonstans, men men så blev det stopp, jag blev uppringd av bolåneföretaget, som meddelar att något bolånelöfte kan dom tyvärr inte stå kvar med, detta efter att vi skrivit kontrakt hos mäklaren, med lånelöfte, med en förhöjd kontantinsats, det som dom hakar upp sig på är att mäklaren har skrivit fel typkod 210 som är en obebyggd tomt utan hus, detta har mäklaren tagit på sig och bett om ursäkt för, det skulle stått typkod 220 bebyggd fastighet, sen var det att förrådet som står lite utanför tomten, här har mäklaren ändrat typkoden till 220, och sagt att hon kan göra en ny värdering utan förrådet, med en förhöjd kontantinsats så hamnar vi ändock innanför dom ekonomiska ramarna, kan faktiskt lösa fastigheten kontant, men problemet är att mina pengar är låsta ett tag till framöver, här hinner jag inte agera till tillträdet den 19/6, så nu jobbar Ubon på med några plan B....problem är till för att lösas.

Typkoder för fastigheter

• 220 – Småhusenhet, bebyggd (villa/fritidshus)
  • 120 – Bebyggd Lantbruksenhet
  • 110 – Obebyggd lantbruksenhet
  • 210 – Småhusenhet, tomtmark

en del blir dömda för männis(kohandel), andra inte....

svensken EU-tjänstemannen Johan Floderus och en annan svensk tillfångatagen i Iran. De är på väg hem säger statsminister Ulf Kristersson.​

– Om några timmar landar två svenska medborgare som har fått utstå helvetet på jorden. Deras familjer kan återförenas, säger statsministern i ett videomeddelande.

När TT når Mats Floderus, pappa till Johan Floderus, säger han att familjen inte vill uttala sig ännu.

– Men vi är fruktansvärt glada givetvis, säger han.

Den andre svensken, Saeed Azizi, som greps i november förra året och dömdes senare till fem års fängelse.

Utväxlas mot livstidsdömd​

De utväxlas med Hamid Noury som är dömd till livstids fängelse i Sverige för sin inblandning i massavrättningar i ett iranskt fängelse i slutet av 1980-talet.

en del blir dömda för männis(kohandel), andra inte....​

svensken EU-tjänstemannen Johan Floderus och en annan svensk tillfångatagen i Iran. De är på väg hem säger statsminister Ulf Kristersson.​

– Om några timmar landar två svenska medborgare som har fått utstå helvetet på jorden. Deras familjer kan återförenas, säger statsministern i ett videomeddelande.

När TT når Mats Floderus, pappa till Johan Floderus, säger han att familjen inte vill uttala sig ännu.

– Men vi är fruktansvärt glada givetvis, säger han.

Den andre svensken, Saeed Azizi, som greps i november förra året och dömdes senare till fem års fängelse.

Utväxlas mot livstidsdömd​

De utväxlas med Hamid Noury som är dömd till livstids fängelse i Sverige för sin inblandning i massavrättningar i ett iranskt fängelse i slutet av 1980-talet.
Och vad lärde vi oss av det!

Jo, att inte en enda jäv... med svenskt pass skall tillåtas åka till Iran så länge det sitter någon iransk spion, regeringstjänsteman eller liknande i svenskt fängelse. Reser de så får de skriva på att de är medvetna om risken och inte kommer begära någon som helst hjälp av Sverige.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp