Ubon bygger en farm....

Och vad lärde vi oss av det!

Jo, att inte en enda jäv... med svenskt pass skall tillåtas åka till Iran så länge det sitter någon iransk spion, regeringstjänsteman eller liknande i svenskt fängelse. Reser de så får de skriva på att de är medvetna om risken och inte kommer begära någon som helst hjälp av Sverige.
Finns det verkligen någon svensk som åker dit överhuvudtaget? Jag trodde inte det.

Jo, att inte en enda jäv... med svenskt pass skall tillåtas åka till Iran så länge det sitter någon iransk spion, regeringstjänsteman eller liknande i svenskt fängelse. Reser de så får de skriva på att de är medvetna om risken och inte kommer begära någon som helst hjälp av Sverige.

ungefär dit jag ville komma, åker man så åker man på eget bevåg, ytterligare en detalj är att här så sätter man svenska rättssystemet ur spel, orubblighetsprincipen, att fastställd dom står fast, går ej att rubba...blir inte detta ministerstyre?, att politiker sätter sig över svenska rättsväsendet?...

Sen kan jag ställa mig undrande till den andre "svensken" som blev släppt.
Svensk/Iranier blev gripen i sin bostad i Iran.
Då blev han väl gripen som Iranier boende i Iran och regeringen i Sverige vet inte ens vad han var gripen för.

IS och gäng kan börja kidnappa svenskar utomlands tex och hota med avrättning om inte likasinnade släpps i Sverige.
Svensken hade inte ens fått en dom.

Finns det verkligen någon svensk som åker dit överhuvudtaget? Jag trodde inte det.
Han som faktiskt var svensk, jobbade som EU-tjänsteman och var enligt utsago där på semester (sic).

Hursomhelst såär den "tysta diplomatin" inte längre så tyst. För många år sedan så var såzzarnas Sten Andersson väldig igång på att förhandla om frisläppandet av någon - minns inte längre vem/var -men det var ett väldigt tjat om just tyst diplomati. Sedan visade det sig att staten hade betalat en rundlig summa för frisläppandet.

PS Googlat

"Fem miljoner kronor. Så mycket kostade det att få en svensk och norsk medborgare fria efter en kidnappning i Libanon 1988. Både UD och utrikesminister Sten Andersson ljög och hävdade att det var den tysta diplomatin som fått dem fria."

är det dags att klaga nu?

Din specifikation Elhandel Period Antal Pris exkl. moms SummaEl 2024-05-01 - 2024-05-31 353,60 kWh 27,40 öre/kWh 96,90 kr Månadsavgift 2024-05-01 - 2024-05-31 1 Mån 31,20 kr/mån 31,20 kr Fossilfri ingår 2024-05-01 - 2024-05-31 353,60 kWh 0,00 öre/kWh 0,00 kr Summa exkl. moms 128,10 kr Moms 25 % 32,02 kr Summa 160,12 kr

får väl försöka klara elräkningen denna Maj månad med, 160.12 kronor

IS och gäng kan börja kidnappa svenskar utomlands tex och hota med avrättning om inte likasinnade släpps i Sverige.
Svensken hade inte ens fått en dom.
ett än mer bedrövligt fall, där Sverige inte la 2 fingrar i kors, men fastnade med fingrarna i syltburken...

Mehdi-Muhammed Ghezali, i media även kallad Kubasvensken och Guantánamo-svensken, är en svensk/algerisk passinnehavare som hölls fången vid den amerikanska militärbasen på Guantanamo bay på Kuba från januari 2002 till juli 2004. USA har aldrig avslöjat vad Ghezali misstänktes för eller vad misstankarna grundades i.

Ghezali pekades ut i såväl israeliska som bulgariska medier som mannen bakom bussbombningen i Burgas 2012 där flera israeliska turister dödades.

Har bestämt för mig att Ghezali fick hjälp av svenska myndigheter som ordnade med hemtransporten från Kuba, (privatflyg), själv när jag fastnade i Thailand 3 månader under pandemin så var jag i kontakt med UD och ambassaden vid ett flertal tillfällen, hur tar jag mig hem? den enda hjälpen jag fick var ett "lycka till"...från sveriges ambassader finns ingen hjälp att få som turist, om det inte finns risk för livet.

Dagens.se
Följ
36.2K Följare

TikTok och andra plattformar stänger ner anonyma konton tillhörande SD​

om nu dessa konton är anonyma, hur vet man då att dessa tillhör SD?
Man börjar närma sig målet, det som Morgan ville. Allt som är det minsta positivt till SD och kritiskt mot SAP skall stängas ned och censureras. Det kallas hat, rasism och hot.

Man börjar närma sig målet, det som Morgan ville. Allt som är det minsta positivt till SD och kritiskt mot SAP skall stängas ned och censureras. Det kallas hat, rasism och hot.
1718651151222.png

Dagens.se
Följ
36.2K Följare

TikTok och andra plattformar stänger ner anonyma konton tillhörande SD​

om nu dessa konton är anonyma, hur vet man då att dessa tillhör SD?

Vad avslöjar mitt IP om mig?​

Ditt IP-nummer, dvs, den adress du exponerar på internet, kan användas för att tala om för webbplatsen du besöker var du sannolikt befinner dig, vilken internetoperatör (ISP) du har och i vissa fall vilket företag du representerar.

Vad avslöjar mitt IP om mig?​

Ditt IP-nummer, dvs, den adress du exponerar på internet, kan användas för att tala om för webbplatsen du besöker var du sannolikt befinner dig, vilken internetoperatör (ISP) du har och i vissa fall vilket företag du representerar.

Vad vill du säga med detta inlägg? Du tror inte det är lätt att ”dölja” sin IP-adress?

Ja, det var nog genom att en reporter från Kalla Fakta gick undercover hos SD som sanningen kom fram, sorry.
Du behöver inte be om ursäkt, undrade mest om du trodde att en IP adress var lika säkert som ett fingeravtryck.

grannens bygge...

inte vet jag vad man ska säga, bad frugan skicka en bild på bygget, dom fick jag men försvann i flödet, bad henne skicka samma bilder återigen, nu blev det tvärstopp, hon skulle absolut inte fota deras hus, anledningen var att hon slagit upp bekantskapen med i första hand Pappan, anledningen var ett gräns-bråk, pappa-granne via arbetare, hade börjat att sätta mur (stängsel) på sidan av tomten som ligger mot vägen in till farmen, och inkräktar på vägen som vi (jag) köpt tidigare, här hade hon sagt till pappan, flytta på muren, han hade vägrat, onykter som han var som frugan sa, hon hade sagt till arbetarna, flytta på muren, dom vägrade, nu kom mamman in i spelet och kontaktade byggbasen som i sin tur sa till sina jobbare, flytta på muren, och muren blev flyttad...

som frugan sa, av mig kommer dom aldrig att få något, själv tror jag nog att pappa-grannen över tid kommer att ångra sig angående bråket med frugan...bara min egen uppfattning av vad jag sett tidigare när det gäller frugan.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp