Ubon bygger en farm....

Dagens rätt, serverad på långt avstånd, tack, jag avstår.

Bullfrog säger hon att det är....friterad?

^62764F64ADA0873C92697884DBDFE38D5A979E6DC817396ED3^pimgpsh_fullsize_distr.jpg

^94845BE1013336D7B065E5381FE472F45734C436BEBDECA4A1^pimgpsh_fullsize_distr.jpg

Dagens rätt, serverad på långt avstånd, tack, jag avstår.

Bullfrog säger hon att det är....friterad?

^62764F64ADA0873C92697884DBDFE38D5A979E6DC817396ED3^pimgpsh_fullsize_distr.jpg

^94845BE1013336D7B065E5381FE472F45734C436BEBDECA4A1^pimgpsh_fullsize_distr.jpg

Din maträtt อึ่งย่าง

Kär groda har många namn...hehe. อึ่ง eung[ton]L[/ton] อึ่งเพ้า eung[ton]L[/ton] phaao[ton]H[/ton] อึ่งโกก eung[ton]L[/ton] gok[ton]L[/ton] อึ่งปากขวด eung[ton]L[/ton] bpaak[ton]L[/ton] khuaat[ton]L[/ton] อึ่งข้างลาย eung[ton]L[/ton] khaang[ton]F[/ton] laai อึ่งดำ eung[ton]L[/ton] dam อึ่งกระโดน eung[ton]L[/ton] gra[ton]L[/ton] don
:)

Det har hon kommit hem med någon gng frugan en påse grodor, då fick hon ingen puss 55555.
Fast dom såg mindre ut, torkade.

Din fru äter alltså dom där grodorna?

Javisst, och insekter, myrägg, delikatess säger hon, jag provat 1 styck myrägg inget för mig,
ingen smak, konsistens som lös gele, samma med insekt, inte heller det föll mig i smaken,
knastrar när man tuggar, ben och vingar fastnar mellan tänderna, och ingen smak.

Många år sedan så åt hennes familj orm, för några veckor sedan så bet hunden ihjäl en kobra,
jag frågade om den hamnade på matbordet, tydligen inte, hon gav den till grannen,
som hon sa, dom äter orm.

Detta är 4;e cobran under mina år i Thai, 2 har hundarna bitit ihjäl, 1 mötte sin överkvinna
och gick hädan när den träffade på min fru som trimmade gräs med trimmern, stålklinga,
den 4;e såg min fru när den satt utanför muren, jag försökte smyga runt för att komma
närmare, men när jag kommer några meter ifrån så var den på väg in i buskaget, så där
fick jag ingen bild till kameran.
Grodor är inget jag äter, men kommer det groda till farmen så blir det nog till att testa,
kanske en smak man gillar, det sägs att det påminner i smaken som kyckling.

Javisst, och insekter, myrägg, delikatess säger hon, jag provat 1 styck myrägg inget för mig,
ingen smak, konsistens som lös gele, samma med insekt, inte heller det föll mig i smaken,
knastrar när man tuggar, ben och vingar fastnar mellan tänderna, och ingen smak.

Många år sedan så åt hennes familj orm, för några veckor sedan så bet hunden ihjäl en kobra,
jag frågade om den hamnade på matbordet, tydligen inte, hon gav den till grannen,
som hon sa, dom äter orm.

Detta är 4;e cobran under mina år i Thai, 2 har hundarna bitit ihjäl, 1 mötte sin överkvinna
och gick hädan när den träffade på min fru som trimmade gräs med trimmern, stålklinga,
den 4;e såg min fru när den satt utanför muren, jag försökte smyga runt för att komma
närmare, men när jag kommer några meter ifrån så var den på väg in i buskaget, så där
fick jag ingen bild till kameran.
Grodor är inget jag äter, men kommer det groda till farmen så blir det nog till att testa,
kanske en smak man gillar, det sägs att det påminner i smaken som kyckling.

Ja, grodor är ju inget unikt, i Europa har vi ju grodlår, äts ju framförallt i Frankrike, Italien och Belgien och är ju en stor delikatess, har själv ätit grodlår och som Ubon säger lite som kyckling:)

Ringde och skulle kolla om visum, tänkte mig 2 inresor, funkar inte, nya regler, borttaget,
numera finns det bara visa ggr en, kollade på detta anhörigvisa, nytt är att några pengar
behöver man inte visa upp, och som jag förstår så blir det att gränsköra var 3;e månad,
jag får forska vidare....billigaste biljetten just nu som hittat Ukraina air 3.300 t/r,
Thai air, 6.200 t/r

Ringde och skulle kolla om visum, tänkte mig 2 inresor, funkar inte, nya regler, borttaget,
numera finns det bara visa ggr en, kollade på detta anhörigvisa, nytt är att några pengar
behöver man inte visa upp, och som jag förstår så blir det att gränsköra var 3;e månad,
jag får forska vidare....billigaste biljetten just nu som hittat Ukraina air 3.300 t/r,
Thai air, 6.200 t/r
Skriv lite tydligare då!

Kanske Du kan ha vänligheten att förtydliga, vad är det som är otydligt...
Ja, jag förstår inte vad du skriver, du säger du är jurist skriv inte som en jurist som kladdar förkortart i sitt papper så blir det lättare.
Du avslutar inte meningarna och jag förstår inte, men kanske jag bara är dum.

Ja, jag förstår inte vad du skriver, du säger du är jurist skriv inte som en jurist som kladdar förkortart i sitt papper så blir det lättare.
Du avslutar inte meningarna och jag förstår inte, men kanske jag bara är dum.
Inga problem att förstå vad han skrev, men du kanske drack för mycket igår ;)

Thai air, 6.200 t/r
Vilket visum kollade du på? Ukraina kanske inte är det bästa alternativet, men billigt var det iaf

Nu ser jag vad han skriver, kanske min tel det är fel på för radbytena var inte riktigt i samklang.

Vilket visum kollade du på? Ukraina kanske inte är det bästa alternativet, men billigt var det iaf

Turistvisum, tidigare har jag köpt dubbla visum (2 inresor) med förlängning på MIG så har jag kunnat stanna
upp till 6 månader, numera så finns inte möjligheten att köpa annat än 1 inresa, vad göra om man vill stanna
ytterligare månader? jag får forska vidare nästa vecka.

Ukraina Air eller inte? prova eller inte? halva priset, kanske inte den bästa platsen att mellanlanda på....

Tappar man telefonen i grogglaset så kan hända att den visar fel tid och/eller text...enligt hörsägen

Turistvisum, tidigare har jag köpt dubbla visum (2 inresor) med förlängning på MIG så har jag kunnat stanna
upp till 6 månader, numera så finns inte möjligheten att köpa annat än 1 inresa, vad göra om man vill stanna
ytterligare månader? jag får forska vidare nästa vecka.

Ukraina Air eller inte? prova eller inte? halva priset, kanske inte den bästa platsen att mellanlanda på....

Tappar man telefonen i grogglaset så kan hända att den visar fel tid och/eller text...enligt hörsägen
Du är ju gift nu varför söker du inte Visa o spouse/family 1 år multiple entry?

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp