Birger
Nedtystad
Tycker Thaisen inklusive min fru mest äter denna Panin grillad , blir alldeles förb torr . Dessutom ett nålbrev typ vår Svenska mört ,, iofs så föredrar jag riktigt stor ismört som levt i rena vatten framför dessa fiskar ,, Har en känsla av att de är fulla-sketna med gifter och fertilizer från risodlingarna som ligger i anslutning till dessa dammar , sen är jag skeptiskt till fiskpelletsen ,,, vet inte , kanske är jag felaktigt skeptisk till det mesta i Thailand vad gäller gifter och miljögifter i fisk ,grönsaker mm ..
Kyckling tillex ,full med antibiotica , hur bra är detta ..?
Är nu hemma i Sverige , igår åt vi kyckling , helt annan smak samt även fetare ,och då jämför jag med kyckling från tillex Big C ,, råvaror i Thailand är enligt vad jag känner inte alls i samma nivå som här ,, kanske fel ,, Men tar man tillex Svensk farmad kyckling så finns det inte att finna en med den kvaliten i Thailandet
Mört från en klarvattensjö är förbaske mig en läckerhet! I mitt förra liv fiskade vi småvuxen sik före isläggningen (dom lekte sent) och fick mängder med mört. ofta storvuxen. Jag rökte alltihop och mörten var bäst!