Ubon bygger en farm....

Diskussion i 'Expat i Thailand' startad av Ubon, 26 augusti 2014.

1. Isan Lover

Isan Lover Aktiv medlem

Hej

Jag vet ju inte hur det fungerar där du bor, men i vår by finns det inte en enda hund som har koppel, alla springer omkring lösa, är det så hos dig också?

Om alla andra hundar är lösa så förmodar jag att även din hund vill ut och träffa dom andra, min hund Kafä skulle nog bli väldigt olycklig om jag tvingade honom att gå i koppel och begränsade hans frihet.

Han har ett hål i staketet på baksidan av trädgården där han kan gå in och ut som han vill, fungerar fint.

Mvh isan lover

2. Mr.Jo

Mr.Jo Forumräv

Här har dom börjat fånga in hundar som inte har koppel eller är störiga. De attackerade cyklister och dom blev många, cyklister alltså, lika då klagomålen.
    Åkte en dag upp till berget och på vägen står en hund dom visade tänder. När jag kom ner efter en timme då mötte jag en hundfångarbil. De hade klippt tre hundar även den jag mötte tidigare. Vet inte vad som händer med dom kanske säljes till hungriga utlänningar. Men absolut hundarna har blivit färre vilket är bra. Isan var det ett elände att cykla för alla lösspringande hundar. :cool:

Isan Lover och kurant gillar detta.
  3. Isan Lover

Isan Lover Aktiv medlem

Hej

Hos oss har vi bara dom där bilarna som åker omkring och byter hundar mot plasthinkar och baljor, dom hundarna blir ju sedan mat i en del av Isaan eller exporteras till Laos eller Vietnam.

Men även vi har det problem du påtalade, det finns aggressiva hundar som borde plockas bort och så sker ju också, värst verkar det bli när det är mörkt och hundarna går ihop i mindre flockar, då händer det att dom attackerar både gående, cyklister och mc förare.

Vår egen son blev ju rejält biten i kinden för några år sedan i byskolan, det blev ett hål rakt igenom kinden, transport till lasarettet där han syddes och fick rabiessprutor, det var en svart ganska stor hund, den bet honom när han åkte ned för en rutshbana, ägaren nekade till att hans hund bet folk och påstod att barnen förväxlade den med en annan, men barnen på skolan protesterade högljutt och visste vad hunden hette, flera barn trädde fram och sa att även dom hade blivit bitna av just denna hund, då fick ägaren ge sig och hunden försvann ifrån byn, förmodligen dödades den eller byttes mot en hink.

Ytterligare några år tidigare var det en flock hundar som drog in i byn, dom attackerade en pojk på 5-6 år, han höll på att bli blind på ett öga, men klarade synen till slut, här drog hundarna vidare ifrån byn innan någon hann skjuta dom.

En av morbröderna skulle cykla till sin gummifarm och tappa gummi varje kväll, han överfölls ofta av en speciell hund, en dag tog han med en machete som han drog till hunden i huvudet med när den attackerade, inga problem med den sen.

Mvh isan lover

4. Jo-Be

Jo-Be Forumveteran

Mycket enkel ekvation, ta bort en.
    10 nya kommer på plats...

Vad är problemet??

5. Jo-Be

Jo-Be Forumveteran

6. Ubon

Ubon Forumveteran

Här fungerar det på det sättet när det gäller hundar, ingenting fungerar...
    När Thai tar hem en valp och sätter ner den på marken, här slutar ansvaret.

Jag har aldrig sett en hund i Th-land som har koppel, det enda koppel jag vet om, äger Ubon.

Last edited: 23 november 2017
    Berralund, Isan Lover, Kycklingen och 1 annan gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Birger

Birger Forumräv

Jag fattar inte varför dom inte p-sprutar tikarna, en dos kostar femtio bath och räcker till tre tikar, det är ju billigare än att mata en jäkla massa hundvalpar. Att döda dom är ju förbjudet, men så mycket hundar som här är nu, i vår by, det var det inte för femton år sedan.

magunnar och Isan Lover gillar detta.
  9. Isan Lover

Isan Lover Aktiv medlem

Hej

Själva har vi en hanhund, det är ju också ett alternativ, men det finns helt klart för mycket hundar och det leder till lås status för dom.

Mvh isan lover

10. magunnar

magunnar Forumräv

Jag har 2 hanhunda och 7 1/2 tik mina tvo blir helt galna när det är dags hos tjejerna så nu skal ballarna bort eller kulorna måste bara få dom ner i vikt bara annars för dyrt, dom kostar i tbh per kilo:D:D:rolleyes::xmas_smiley:

Berralund, Micke.T och Isan Lover gillar detta.
  11. Ubon

Ubon Forumveteran

Ta bort bollarna? en eller 2? vilket som, Du får en helt annan hund i mentalitet

Visa kärlek till hunden och Du får kärlek tillbaka..

Berralund gillar detta.
  12. Sparks

Sparks Medlem

Sandy, fyra månaders Goldenvalp, med sitt för dagen helt nya fina koppel...;

20171121_151653.jpg

Isan Lover, Kycklingen, Berralund och 1 annan gillar detta.
  13. Sparks

Sparks Medlem

Banne mig om grannen inte har en drever. Nu väntar vi på spårsnö så släpper vi på rådjur...;

20171128_171541.jpg

14. Ubon

Ubon Forumveteran

Jag har gråtit över Tono, jag har varit på gränsen att giva mig upp Tono, idag......

15. Ubon

Ubon Forumveteran

Väntar Du på spårsnö där hunden står? ); ):

16. Sparks

Sparks Medlem

Japp! Var i Vera Cruz när de fick snö för första gången på 104 år så man kan alltid hoppas...:D

17. Ubon

Ubon Forumveteran

Vad är nu detta? jag ska till att lägga in ett inlägg, upp kommer att: Du har inte skrivit in catcha riktigt, vadå inte riktigt, jag läser att jag är inloggad!!!!! Sparks, Vera Cruz, första snöfallet på 104 år, efter detta så var det mera text som försvann, nema problema som vissa i China brukar säga till mig...

18. Boa52

Boa52 Medlem

Hej
    Blir det inget mera om din Farm en av dom annledningarna jag gick med i Thai snack även byggtrådar

19. Mr.Jo

Mr.Jo Forumräv

Angående hundar så har det hänt mycket här uppe i Norr. Det lösspringande har minskat dramatiskt.
    Möter en kille på morgonrundan med cykel, han kommer joggandes med sin hund i koppel. Det kallar jag utveckling.

pontiac-51 gillar detta.
  20. Ubon

Ubon Forumveteran

För några dagar sedan så var det första gången jag tagit med mig Tono in till fåglarna på farmen, utan koppel, jag varskodde min fru, nu gör jag på detta sätt, min fru skriker, nej nej, Tono jagar fåglarna, jag tar med mig Tono in på farmen, nu är det min sak att vara 100% skärpt, visst försökte Tono att göra utfall mot fåglarna, men den tidigare träningen sitter som den ska, Tono, inte springa; smyg, kan inte annat än gråta, glädjetårar, idag har jag en hund som lyssnar på kommando till 80%, när det gäller min fru så lyssnar han till 30%, tidigare så blev min fru rädd för Tono när han försökte ta kommandot över familjen och gatan, visst försöker Tono ta kommandot, funkar nog inget bra för Tono, husse tar tillbaka kommandot direkt, idag har jag en vakthund som vaktar tomten, det har hänt att Tono glömmer bort sig och ska jaga något på gatan, känns så djäkla skönt att kunna med ett kommando att kalla tillbaka Tono och han avbryter jalkten, och idag kan jag ha grinden öppen och han går inte utanför, en tass utanför linjen, direkt att jag är på, tass innanför, detta fungerar bra idag samtidigt vill jag inte kalla mig för hundtränare, men ändock så påstår jag att Tono är den mest kompetenta hunden i denna by när det gäller lydnad. Det är mycket kvar att lära, det jag håller på med nu är att med kommando via hand/arm visa vilken väg han ska gå, när vi går ut på gatan så vill han gå över på andra sidan och lukta, kallar in Tono och visar med hand/arm vilken sida han ska gå på, det blir bättre och bättre.,

21. eirkar

eirkar Medlem

Det blir bra med hunden Tono:). Husse behöver ha tålamod:). Jag har mina egna erfarenheter med ouppfostrade hundar, blivit biten i foten rejält:mad:. Jag har blivit hundrädd sedan dess:(. Jag litar inte på hundägarnas bedyrande om deras söta rata hundar:confused:. Du får en trogen hund som vet vem som har kommandot:):):):D:D:D.

Berralund gillar detta.

Dela sidan

Laddar...
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?