Ubon bygger en farm....

Intressant med bromsskivan ... undrar om det är för att arbetskraft är billigare i Thailand. För oss är det ju snart billigare att köpa ny bil än att serva :eek:

Dom sista stubbarna tog sin sista avskedsrök, och så här ser det ut idag ifrån ett håll.

Vissa träd tål inte inte salt, salta och man slipper skott.

Planen går vidare, ritningar på cowhus, ricehouse, klart.
Däckbyte 006.JPG

Intressant med bromsskivan ... undrar om det är för att arbetskraft är billigare i Thailand. För oss är det ju snart billigare att köpa ny bil än att serva :eek:

Tror inte det, man ska nog titta på tidsaspekten, att ta bort bromsskivan sätta upp i en svarv, inköp av svarv kostar pengar, tror nog att denna vinner sitt pris på tiden.

Serva bil på firma i Sverige, använd volvo "orginaldelar" ett rent bedrägeri, ett oljefilter som det står volvo orginal på, är samma filter som används av andra biltillverkares bilmodeller.

låt mig ge dig ett exempel, en strålkastare på volvo till 140 modellen, är i från samma tillverkare som används av Toyota, Starlet, ljusöppning 180, som DU ser så är det några år tillbaka som jag själv

var en hobbykille i garaget, skillnad i pris, volvo 700:- samma som pirat, 200:- grejorna från samma fabrik

Senast redigerad av en moderator:
Vågar du dig på en gissning själv?

Visst, jag vågar mig på en gissning, vilken inte behöver vara en sanning.

Först vill jag säga, jag lägger mig inte i den thailändska politiken, utav den enkla anledningen, det finns ingen politik.

Titta tillbaka lite i tiden, Thaxsin, dömdes, 2 år? denna tid skulle icke behövas tillbringas bakom lås, varför inte komma tillbaka

och sitta av denna kafferast, i husarrest? problemet är att "han" vet inte om han kommer att laddas med flera avgifter, vilket

kan betyda flera kafferaster, istället valde han att gå i landsflykt, skitsnack, detta var ingen landsflykt, han tog med sig stöldgods

väl planerat, att stjäla från dom fattigaste i Thailand, tillika sina väljare, återigen så blir det ett val, Systern vinner valet, i dess

röda färger, nu börjar man ett nytt hittepå, nu gör vi så här, vi köper ris, ger bonden ett överpris, under tid kan vi låta ris "försvinna"

för att inte bli för långrandig. Nåväl, min gissning är att, Riksrätt blir det inte, kommer PM att åtalas, ja.

Varför tänker Thai kort? dom har inga glasögon 55555, skitfint tänker thai, några pan bath extra i fickan, jag älskar min politiska ledare,

om x antal år så kommer samma Thai underfund med, va i he, det blev ju jag som fick betala, dubbelt.

Som västerlänning gör man nog rätt i att stå utanför thailänsk politik. Underbart att du kan lägga in bilder igen. Utan bilder blir din tråd inte samma sak.

Sitter här och funderar, grodor och grodsäsongen, som börjar i April, skulle man kunna börja tidigare? om man bygger en anläggning, efterliknar
starten på regnsäsongen, det borde vara utan att veta, värmen och fuktigheten som styr grodorna.

Tar tillvara solen som får värma vattnet, och ökar luftfuktigheten, ljuset tror jag inte har någon större betydelse, skiljer någon timma vinter mot sommar, om det skulle
ha betydelse så får man väl sätta till några lampor, 16m2 räcker gott å väl till ett par hundra grodor, skulle detta vara ekonomiskt? svar ja. Om en hona lägger 300
ägg, foderkostnad mot försäljningspris., bör bli lönsamt.

Funderar på det med däcken, jag har åkt på gamla däck på MCn, livsfarligt, dom e inte utslitna, typ försök sudda med tio år gammallt suddgummi, helt hårt och det e omöjligt. värmen torkar ur däcken fort, jag anser att typ fyra år sedan blir dom hårda och farliga att köra med.

Funderar på det med däcken, jag har åkt på gamla däck på MCn, livsfarligt, dom e inte utslitna, typ försök sudda med tio år gammallt suddgummi, helt hårt och det e omöjligt. värmen torkar ur däcken fort, jag anser att typ fyra år sedan blir dom hårda och farliga att köra med.

Håller med dig, men 4 år? varför säger tillverkaren 4 år?, dom vill sälja nytt. Som i detta fall så skulle tillverkaren under dom senaste 4 åren kommit med
en ny gummiblandning som håller drygt 30% längre? tror jag inte på.

För ett tag sedan så var jag och tittade på en mindre farm, ett projekt, har även varit tillbaka på återbesök.

Hen som äger dessa 4 rai bor i bkk, på något sätt är projektet supportat av provinsen, projektet går ut på

att 1 rai ska ge NETTO 100.000B per år, tror jag säker att dom klarar med ett nytänkande, själv tror jag att
1 rai kan ge mer.

Här är fördelningen, ägaren behåller fisk, kött och ris, en kille/familj är anställd att sköta detta, mot en lön
6000B per månad + att han får odla vad han vill och behålla förtjänsten, det visade sig att den här killen har varit
anställd på ett tempel, samma tempel där jag för några år sedan var på besök, templet kör runt 30 rai, allt odlas
giftfritt, samtliga munkar är veganer. Templet har öppet hus 3 dagar i början på Januari, dom har även en gårdsbutik.

Den här killen kör samma stil som templet, och även som min tanke, giftfritt, se möjligheten, tillverkar egen gödning.

Trevlig kille, och samma intressen har vi, han passade på att bjuda på lite musik, instrumentet sa han hette "pin"
3-strängad luta/gitarr?

Promotion 083.JPG

Nej det betyder att du har klickat upprepade gånger på knapparna för att välja tumnagelvisning eller bild i fullstorlek. Klicka en gång för varje bild på knappen för bild i fullstorlek så blir det rätt. :D :wai:

Jaha, då förstår jag,

Trycker man 2 gånger så är man inte dubbelt så bra,
Trycker man 1 gång så är man bra,
Trycker man ingen gång så är man dålig?

Allt går med lite musik.

Root 135.JPG

Håller med dig, men 4 år? varför säger tillverkaren 4 år?, dom vill sälja nytt. Som i detta fall så skulle tillverkaren under dom senaste 4 åren kommit med
en ny gummiblandning som håller drygt 30% längre? tror jag inte på.
Nej det är ju bara försäljningssnack... Men visst,en del däck håller säkert bättre än andra. Man bör kolla alla sina däck då man kommer och fordonen har stått ett tag. Kan ju bli en dödsfälla...

Jaha, då förstår jag,

Trycker man 2 gånger så är man inte dubbelt så bra,
Trycker man 1 gång så är man bra,
Trycker man ingen gång så är man dålig?

Allt går med lite musik.

Root 135.JPG

Det instrumentet kallas för Thailändsk Gittar / Indisk luta [thai]พิณ[/thai] [trans]phin[ton]M[/ton][/trans]. Det är fantastiskt trevligt att lyssna på detta.

Lyssna här

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp