Ubon bygger en farm....

"Ubon " sa:
Fick meddelande idag, om 2 dagar den 14 Januari var vi välkomna till Land Office att gå igenom handlingarna, Usu Fruit, skriva på och registreringen ska ta 1 timma, samtidigt så beställer vi utsättning på 5,5 rai, samt 600m2 som köptes tidigare.
Kan du inte berätta mer utförligt vaf Usu Fruit är?

"Janne " sa:
Kan du inte berätta mer utförligt vaf Usu Fruit är?

När jag skriver detta så kommer straxt en Häst eller Åsna att kommentera detta,

DU KAN INTE ÄGA MARK SOM UTLÄNNING, bullshit säger jag, det finns undantag.

Usu fruit, betyder ett avtal, som är reglerat mellan 2 parter, jag giver dig rätten att nyttja marken i mitt ställe, och därmed överlämnar jag rätten till dig att tillhandahålla vad marken kan ge, detta avtal kan endast upplösas av domstol, skäl skall finnas.

Detta avtal skall vara inskrivet på Chanot, Land Office, imorgon får vi se.

Närmare än detta kan man nog inte komma, som att "äga" mark.

Man kan äga mark i 6 månader efter fruns bortgång men sedan måste du avyttra maken, Amerikaner kan äga 1 Rai det är en gammal lag.
Som västerlänning så kan du inte äga mark. Visa undantaget så ger jag mig.

"Farang53 " sa:
Man kan äga mark i 6 månader efter fruns bortgång men sedan måste du avyttra maken, Amerikaner kan äga 1 Rai det är en gammal lag.
Som västerlänning så kan du inte äga mark. Visa undantaget så ger jag mig.
Det var just denna diskusition jag INTE vill ha, ÄGA mark, i min tråd, bygga en farm.

Jag skriver inte i tråden om äganderätten om mark, Janne skriver om att äga efter fruns bortgång, Fel, Du ÄGER inte marken, Du förvaltar, Janne fel nummer 2, tvingad att sälja inom 6 månader, kan förlängas till 12 månader...

Jodå, även jag har läst något om detta, att efter 2 war, fick USA soldater möjligheten att införskaffa 1 rai, nu Janne, fråga till dig, fick denna 1 rai gå i arv?

Janne skriver: amerikaner kan äga 1 Rai det är en gammal lag. visa mig lagen.

Janne skriver: Som västerlänning så kan du inte äga mark. Visa undantaget så ger jag mig.

Sätt in tillräcklig med slant, så kan Du få hur många rai du vill....

Håller du inte reda på vem som skriver så undrar jag om du håller reda på vad du skriver.
Det här skrev du
DU KAN INTE ÄGA MARK SOM UTLÄNNING, bullshit säger jag
Det var just denna diskusition jag INTE vill ha, ÄGA mark, i min tråd. Adressen : http://www.thailawonline.com/fr/propert ... ructs.html
var till för andra att läsa. Du kanske vill skriva själv på tråden och andra ska bara läsa utan komentarer?

"Farang53 " sa:
Håller du inte reda på vem som skriver så undrar jag om du håller reda på vad du skriver.
Det här skrev du
DU KAN INTE ÄGA MARK SOM UTLÄNNING, bullshit säger jag
Det var just denna diskusition jag INTE vill ha, ÄGA mark, i min tråd. Adressen : http://www.thailawonline.com/fr/propert ... ructs.html
var till för andra att läsa. Du kanske vill skriva själv på tråden och andra ska bara läsa utan komentarer?

Jag ger upp detta, varsågod Farang 53, tag över tråden, själv har jag tröttnat.

Seriös tråd? absolut att tråden är seriös, sen finns det dom som vill provocera

Jag svarar gärna på frågor, vilket jag gjort.

Jag skriver klart och tydligt, jag vill INTE ha någon diskustion om att ÄGA mark.

Tycker nog att bjudit på en hel del, detta får Ni nöja er med, tack för eran titt.

Tror nog att Ni inte ska förvänta er något mer från mig i denna tråd.. Ubon

Ubon fortsätt att skriv jag läser gärna din uppgifter men i fortsättningen ska jag inte kommentera dom. :thumbsup:

Silken barnunge, slänger runt sig kommentare och kallelsenamn på andra på forumet men direkt han får en liten rättelse så skall trådar läggas ner och raderas och skall aldrig skriva här igen etc. Hur många millioner gngr nu?

Som en snartstucken skitunge, men säger som Farang53 vill gjärna läsa hur det går med farmen ;)
Men det får la jag inte efter detta inlägget för nu skall du väl gå och gråta på kudden för alla är så elaka mot dig och radera allt som vanligt, för någon skrev i din tråd!

2.3 Investment: Thai real estate law allows foreigners to buy and own a limited amount of land based on an investment of 40 million baht for five consecutive years, provided that the land is used for residential purposes

"Ubon " sa:
Det var just denna diskusition jag INTE vill ha, ÄGA mark, i min tråd, bygga en farm.

Jag skriver inte i tråden om äganderätten om mark, Janne skriver om att äga efter fruns bortgång, Fel, Du ÄGER inte marken, Du förvaltar, Janne fel nummer 2, tvingad att sälja inom 6 månader, kan förlängas till 12 månader...

Jodå, även jag har läst något om detta, att efter 2 war, fick USA soldater möjligheten att införskaffa 1 rai, nu Janne, fråga till dig, fick denna 1 rai gå i arv?

Janne skriver: amerikaner kan äga 1 Rai det är en gammal lag. visa mig lagen.

Janne skriver: Som västerlänning så kan du inte äga mark. Visa undantaget så ger jag mig.

Sätt in tillräcklig med slant, så kan Du få hur många rai du vill....
Ubon det var inte jag som frågasatte. Jag ställde bara ursprungsfrågan. Tack för det första svaret. Kanske borde frågan lyftas till mer lämplig tråd.

Kvar att göra denna säsong:

Flytta över stolpar och tak till kohuset

Koppla vatten till nya ledningen..........................................Betalt, inkopplat färdigt

Flytta en elmätare

Plantera banan cocos papaya...............................................Bananplantor beställt

Landoffice för att sätta ut punkterna till nya landet............Betalt, beräknat till Augusti

Planera för sätta stolpar för staket, koinhägnad

Återkomma till Landoffice ang, Usuavtal.............................Klart och registrerat

Kontakta sjukvården för hälsoförsäkring..............................Klart

Tillkommit på listan:

Livförsäkring genom tantens fackförening...........................Undersökning pågår

Borra vatten............................................................................Ingen brådska, kan vänta

Jaha, då var det dags igen 24 Januari, jag har under dom senaste åren följt med tjejen till fackets vallokal, att hon och andra ska
rösta fram deras företrädare.

Något enklare att tugga på, lotteri.

Nästa år kommer jag att kunna rösta, som medlem i facket, vad ska man rösta på? tror nog att det blir att titta bilderna,
bästa urringningen får min röst, 555

En sak till, medlemmar som kommer för att rösta får 1000B, jag som anhörig till thai ska få 800B snacka om diskriminering.

Nog känns det lite märkligt, att jag som svensk medborgare boende i Sverige kan rösta i Thailand.

Den rödvinsvänsterns Kaptenen har talat, vad Du tror, behöver inte vara en sanning,
känner inte Du till att myndighetsåldern i Sverige inträder vid 18 års ålder?
Jag är några år över 18, behöver inte fråga dig eller någon annan om lov om något,
tror nog att Du behöver en övervakare, som Du och dina vänsteranhängare
misshandlat den svenska genuina befolkningen.

Njet, da janje gavaro paroski.....

Den rödvinsvänsterns Kaptenen har talat, vad Du tror, behöver inte vara en sanning,
känner inte Du till att myndighetsåldern i Sverige inträder vid 18 års ålder?
Jag är några år över 18, behöver inte fråga dig eller någon annan om lov om något,
tror nog att Du behöver en övervakare, som Du och dina vänsteranhängare
misshandlat den svenska genuina befolkningen.

Njet, da janje gavaro paroski.....

Tack ja mår också bra. Drick något sött. Du är //personangrepp// . Kom igen.

// Skärp dig @Jonas Sjöstett

Senast redigerad av en moderator:
Sätter in ett par bilder i arbetet att koppla om vattenledningen, samma system som att borra
efter vatten, använder vatten som borrmedel. Hmm, lite svårt att förklara.

Sen tycker jag nog att Ni Forumvärdar bort fråga medlemmarna "innan" ändringen gjordes på
forumet, just nu är jag inte speciellt imponerad.

Än mera negativt impad blir jag när det tar flera minuter att sätta in en bild, och vissa bilder,
negativt, ett problem har uppstått.................lägger inte min tid på ingenting, Ni andra, lycka till

Ett fel uppstod
There was a problem uploading your file.

vatten 059.JPG
Sätter in ett par bilder i arbetet att koppla om vattenledningen, samma system som att borra

Sen tycker jag nog att Ni Forumvärdar bort fråga medlemmarna "innan" ändringen gjordes på

Än mera negativt impad blir jag när det tar flera minuter att sätta in en bild, och vissa bilder,
negativt, ett problem har uppstått.................lägger inte min tid på ingenting, Ni andra, lycka till

Ett fel uppstod

vatten 059.JPG

Ett fel uppstod

vatten 059.JPG
Ja tror nog du druckit annat än vatten. Ja man ska fråga mig om tillåtelse först. Det är bäst.

Jonas Sjöstett

Jag har tidigare erbjudit dig en öppen offentlig debatt, en av mina föreningar ordnar med kontakterna med media,
vi står för samtliga kostnader, dina kostnader när det gäller resor hotell, detta inom Sverige.

Mina/våra tidigare inbjudningar till detta har Du inte svarat på, kan vi förvänta oss ett positivt svar, eller tystnadens svar?

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp