Ubon bygger en farm....

Utan att kapa tråden men det kanske kan vara intressant för Ubon också. Hur många kolvar fick ni per planta? Hur mycket var "garanterat" och vad blev utfallet? Var det gul sockermajs eller den mjöliga (enligt mig oätliga för människor) sorten? För det finns en uppsjö av varianter allt från skräp till F1 och F2 hybrider på olika sorter.
Och fiskarna, hur många hade ni?

"Så stor skillnad på vilken del i landet man bor och likställa syd, nord, väst, öst thailand blir fel." Absolut, därför är det så kul att läsa andra erfarenheter under de förutsättningar som finns just där.

Skall hyra mig en bil nästa gng kolla runt detta var som sagt var i hennes by och som jag skrev i tidigare inlägg man kan inte likställa hela Thailand.
exempel khao kå där odlas det jorgubbar i huvudsak området liknar mer österike schweitz svinkallt vinter tid, andra sidan berskedja nam nao odlas grödor som enligt exet bara växte på bergstopparna där.
Du har ju själv kört genom Phetchabun och sist vi träffades höll du med om att det var lite skillnad mot isaan?

Jag var inte så insatt i jordbruk men nog den mjöliga snabbväxande exet sa den dög ändas till djurfoder.
antalet fiskar vet ej men vår dam var knökfull förvånades över hur dom kunde överleva.
Men var riktigt häftigt ta moppen dit på morran slänga fiskmaten och se aktiviteten.
Dom är ju helt tokiga fiskarna när man matar nästan så dom hoppa upp på land.

Skall hyra mig en bil nästa gng kolla runt detta var som sagt var i hennes by och som jag skrev i tidigare inlägg man kan inte likställa hela Thailand.
exempel khao kå där odlas det jorgubbar i huvudsak området liknar mer österike schweitz svinkallt vinter tid, andra sidan berskedja nam nao odlas grödor som enligt exet bara växte på bergstopparna där.
Du har ju själv kört genom Phetchabun och sist vi träffades höll du med om att det var lite skillnad mot isaan?
Håller me stor skillnad phetchabuno isaan men

Roiet ligger bara några mil ifrån din tant jag hade.när.ja höll till där 3 mil till roiet o 3 mil till maha sarakam allt beror.ju på hur.nära vatten drag byarna.ligger

Tack, det blev en del inlägg och resonemang, ska försöka återkomma i debatten, just nu är det fullt upp.

ett av landen 2 rai vi köpte tidigare, blev klart i dag på Land Office, det tog ungefär 1 år med advokat, domstol, registrering
moster faster och övriga, idag betalt å klart. jag hade väl i bakhuvudet detta med att skriva på, att min fru får handla,
trodde det räckte med domstolens utslag, men icke, så det vart för mig att åka till LO, skriva på att hon handlar för egna pengar, vi måste göra så här, annars så bryter vi mot lagen säger LO, här höll jag på att säga något som jag tror är bättre att låta bli, som dom sa, det hade gått bra innan Ni gifte er, nu måste Du skriva på, detta innebär som jag ser det att hon kan inte på eget bevåg köpa något som ska registreras. Då torde även detta gälla vid bilbyte.

Farm 2 rai

Hur tänker Thai? själv har jag ingen aning, hon har tidigare nämnt detta om att sätta sprinklersystem,
och jag har sagt att det måste finnas 1 huvudkran, när jag vaknade i morse ungefär 08.30, ordnar mig en kaffe,
funderar på vad är det som låter på utsidan, öppnar dörren, vad finner jag, min fru som arbetsledare, 2 inhyrda
daglönare, och innan detta på morgonen har hon varit iväg och köpt 200 meter vattenrör, kopplingar,mm, mm.

Thais starka sida är absolut inte att läsa ritningar, i vart fall inte mina, istället för att sätta sprinkler,
så köper hon kranar? varje kran måste öppnas och stängas manuellt, på med sydvästen,

dom e bara för goa, skit samma, detta går att rätta till under tid.....

En "go" fet brud..

Vilken grisig kvinna jag träffade,

fick höra talas om att lillbonden i utkanten av byn, skaffat en brud till, tidigare hade han en, tjejen och jag tog biken för ett besök, lillbonden själv var inte hemma, hans pappa tog emot, naturligtvis nyfiken som jag är, så haglade mina frågor som en AK-4, hade just fått kultingar, 10 stycken, ålder 2 veckor, (min anmärkning: stora kultingar för att vara 2 veckor) kan tänka sig sälja vid 4 veckor, pris 1500B styck, billigt tycker jag.
Åldern på suggan 4 år, vad är vikten? 200 kilo+ tror jag inte på, kan tänka mig 140-160 kilo, big brud.
4 a muscatello 044.JPG

4 a muscatello 046.JPG

Frukt med insekter

För första gången dom senaste 5 åren, så har vi inget insektsangrepp, hur kan det komma sig? har bara en misstanke, när träden togs bort på granntomten, samt på baksidan, så togs förutsättningarna bort, samma med mosqiterna så försvann 90%, en underbar frukt. Prisad vare herren.....

samma igen, logga in

4 a muscatello 006.JPG

4 a muscatello 009.JPG

Va i He...

Jag står på väg i en närliggande mindre city, ställer ner min ryggsäck, axelväska på trottoaren, kollar på gatan efter en taxitaxameter, i perferin till vänster om mig kommer det en kille, går förbi, säger något, jag uppfattade inte vad han sa, artig som jag är så frågade jag ,vad sa Du, nu djävlar blev det det fart i jabbapillerkillen, nu ville han slåss, ok inga problem, men först så vill jag ha en ha en bild på min motståndare, det tog en stund innan han insåg att det var en kamera jag hade, inte en telefon.

Regel nummer 1,
fota inga maffiabossar som inte vill vara med på bild
Regel nummer 2
fota inga mellanösterngangster, här kunde det gått illa på en gata, arabkvarteren,BKK

Sälj din kamera. lev längre.

Min kamera följer mig, jag fotar det jag vill, länge leve friheten...

132.JPG

Va i He...

Jag står på väg i en närliggande mindre city, ställer ner min ryggsäck, axelväska på trottoaren, kollar på gatan efter en taxitaxameter, i perferin till vänster om mig kommer det en kille, går förbi, säger något, jag uppfattade inte vad han sa, artig som jag är så frågade jag ,vad sa Du, nu djävlar blev det det fart i jabbapillerkillen, nu ville han slåss, ok inga problem, men först så vill jag ha en ha en bild på min motståndare, det tog en stund innan han insåg att det var en kamera jag hade, inte en telefon.

Regel nummer 1,
fota inga maffiabossar som inte vill vara med på bild
Regel nummer 2
fota inga mellanösterngangster, här kunde det gått illa på en gata, arabkvarteren,BKK

Sälj din kamera. lev längre.

Min kamera följer mig, jag fotar det jag vill, länge leve friheten...

Jag skulle nog inte vilja träffa honom på en gränd ensam, troligen är han inte helt att lita på. Troligen blir han bortdribblad av ett steg åt sidan men man kan ju aldrig veta!

Det såg inte ut som en gangster... snarare en limsniffare, inte många celler kvar i den hjärnan.

Jag skrev inte att "han" var en gangster, snarare en dumskalle, analysera bilden, han har gått förbi mig, kommer tillbaka, han hade en burk i ena handen, och en väska, titta nu på bilden, han ställer ifrån sig detta trottoaren, och muckar, återigen, se bilden, det står småbikar, ut kommer vad jag förmodar, ägaren, säger något som jag inte uppfattade, trollgubben drog iväg. Vad jag vet så har aldrig sett killen i butiken tidigare, han visste vem jag var, att jag har en tjej som heter Luay, och var jag bor, han ordnade fram en taxibike, hem kom jag,

Ibland ångrar man saker som man gjort, ibland ångrar man saker som man inte gjort

Kom kom, bebis kommer, tidig morgon, yrvaken å upp på bike, full sula, jag hann fram i tid

Idag kom en liten baby

En komplicerad förlossning, barnet låg fel, efter omständigheterna, mor och barn mår bra.

Senast ändrad:
Janne

Jag är inte pappan

det var min flickvän (numera min fru) som väckte mig, com com, det låter som c fast det ska vara k, bebis, hon tar ut biken, vi sticker iväg till byn, vi kom fram, nä, fy fan, jag frågade, vem är vet:? han, ok, vad jobbar Du med annars? redan här blev jag piss off, mammako e ju halvkörd, vad jag va förbannad, vad i he, håller NI på med, kalven ligger ju för i he 180 grader fel,
jag sa, Ni kan för i he, inte koppla repet om 1 bakskånk, in i grottan igen, leta fram skånk 2, skånk 2 kom fram. jag säger, NI får INTE rycka, vad gör dom? gissa....jag har aldrig utgett mig för att vara vet; jag var där, bilderna får tala.

Här finns alla fel som går att begå. Ubon förbannad? vad tror NI?....

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp