Åsså börjas det igen, aldrig någon lugn å ro.
Funderade på om jag skulle bygga min lilla tröska i SW, eller vänta till jag kom till TH, beslutade mig för att bygga i TH,
byggd av metall och trä (hardwood, inte att rekommendera), en del material fick jag köpa, provkörde första veckan i December, fungerar utmärkt att rensa riskärvar med
nästan lite för bra. Ett fåtal Thai har sett denna, en ville köpa modellen, jag sa att denna är en modell, jag betalar 2000b, förklarade
att efter denna så ska det byggas ytterligare en modell med utgångspunkt från den första, därefter så kanske det blir en prototyp, Du får 3000b, jag tackade nej, ska hon ha denna till familjens ris? eller ser hon något annat? denna är dubbelt så snabb med mindre arbetsmoment,
än att banka kärvarna på planka, om jag skulle sälja denna, så är vi inne på något helt annat, tillverkning och försäljning i Th, då torde det behövas både arbetstillstånd och företag, vilket inte är intressant för min del, dessutom ska det monteras lager, 2 elmotorer, stickorna ska bytas till annat material, stommen vill jag bygga i lättmetall, dyrare men lägre vikt, tänker även på rostangrepp. Hittade en firma i Kina som kan skicka varuprov på stickorna, annars är minsta order 2500 styck, jag behöver 100, kanske man kan prova att dom skickar 100 som varuprov och betalar vad priset är, kanske funkar, men just nu ligger projektet nere, på hyllan, även fast både PRV och patentombudet i Sw. tycker detta låter intressant. Denna är inga hemligheter, finns hembyggen, och varför ingen producerar dessa har jag inget svar på, när banka planka tar 1 kärve, så gör jag samma arbete på halva tiden, hemligheten ligger i hur man ska kunna köra 3 kärvar samtidigt på 1 person.
Efter första veckan i December kom allt som en störtflod, banken kräver stadgar och protokoll av föreningar, som dom säger i enlighet med penningtvättlagen, stadgarna har dom sedan konton öppnades, jag har meddelat att några årsprotokoll kommer icke på frågan att jag lämnar,
ut, jag hänvisade till föreningens sekretess, Banken svarade att vi har tystnadsplikt, och jag svarade att det har även vi, Banken har bollen.
Vägföreningen, jag har nedsatt på Länsstyrelsen vad föreningen anser att jag är skyldig, jag har enligt lag rätt att nedsätta pengar som Länsstyrelsen felaktigt utbetalt, JO-anmälan, så länge det föreligger en tvist så ska pengarna vara låsta.
Fortum, 1 1/2 år sedan så röjde Fortum runt med en grävare på min och grannes mark, hos grannen har dom återställt, hos mig efter
otaliga kontakter har inget hänt, har nu informerat att jag har för avsikt att vända mig till TR.
Samma igen, dödsboägare efter min son trilskas, har betalat ansökningsavgiften till TR. ang, tillsättande av bodelningsman,
har försökt tidigare hos banken att få ut kontoutdrag för min son, banken säger nej, med en bodelningsman med mandat från Domstolen så kanske det underlättar, nu är det inte längre min sak att stämma, ser bodelningsmannen något som inte är riktigt så är det han som ska tag i detta.
Telia: samma där, lyckades inte koppla in telefon och internet på 5 månader, men man kan väl se det som att dom fått sitt straff, inte för att jag har något med saken att göra, en mast faller så lätt, kanske ett svar från någon annan irriterad kund?
och listan blev längre än så, och allt i December.