Isan Lover
Forumveteran
Visst kan jag bjuda på en groda, men det finns flera aspekter i detta, hur många ormar vill ta sig en groda? hur ofta äter dom? hur många blir detta på ett år? dessutom är jag inte intresserad av att ha några ormar på farmen överhuvudtaget, ormar som gömmer sig i buskage eller på annat ställe, som kanske blir skrämda och biter, fast normalt vill en orm fly bort så fort som möjligt.
Senast idag hittade frugan denna: tror nog denna är mera intresserad av fisken i dammen, tar nog även smågrodor, fast så små har vi inte för tillfället.
Jag funderade lite på det Du skrev, Det jag inte tycker om läser jag inte, hur kan Du veta om Du tycker om en text eller inte, om Du inte har läst densamma? (;
![]()
Hej
Huggande giftiga ormar som typ Viper flyr normalt inte, dom ligger stilla nästan osynliga och väntar på ett byte, på stigar, vägar och tyvärr även i trädgårdar, dom vet att dom kan försvara sig och rullar ihop dig beredda att hugga om man kommer för nära, höll på att trampa på en i fjol i vår trädgård.
Men många mindre farliga ormar flyr för livet, men själv vågar jag inte chansa utan dödar alla ormar i trädgården, dödade en i frugans lillasysters garderob förra vintern, några på farmen också.
Här har vi Noo Singh, Rat Snake som vi sedan kokade och åt, väldigt gott tycker både jag och lilleman, men frugan äter inte orm, jag har en i handen och ytterligare en i påsen.
Mvh isan lover