Ubon bygger en farm....

Listan kom inte med i förra inlägget, Bangkok nästan sist på listan...

UTRIKESDEPARTEMENTET
VALUTAKURSER
2018-07-02
Ekonomienheten
Period: 201807
Myndighet/
Budget-
Månadskurs
Lokal-
Månadskurs
Omräkn.kurs
KST
valuta
budgetvaluta
valuta
lokalvaluta
för SEK 1.00
Abu Dhabi
AED
2.439500
AED
2.439500
0.409920
43952
Abuja
USD
8.959900
NGN
0.029300
34.129693
43802
Addis Abeba
USD
8.959900
ETB
0.328600
3.043214
43803
Alexandria
USD
8.959900
EGP
0.502200
1.991239
43961
Alger
EUR
10.421300
DZD
0.076200
13.123360
43804
Amman
JOD
12.628400
JOD
12.628400
0.079187
43805
Ankara
TRY
1.962900
TRY
1.962900
0.509450
43806
Astana
SEK
1.000000
KZT
0.026240
38.109756
43977
Athen
EUR
10.421300
EUR
10.421300
0.095957
43807
Bagdad
USD
8.959900
USD
8.959900
0.111608
43808
Baku
SEK
1.000000
AZN
5.292300
0.188954
43984
Bamako
EUR
10.421300
XOF
0.015440
64.766839
43968
Bangkok
THB
0.270200
THB
0.270200
3.700962
43809
Belgrad
EUR
10.421300
RSD
0.088500
11.299435

Flygbiljett Stockholm-Bangkok, jag försöker hitta en biljett.

Detta är nog den snabbaste flyget jag hittat...hitintills.

Utresa
Ukraina Air

13:45 Stockholm

04:35 Bangkok +1

9 t 50 min

Och detta inkluderat ett byte i Kiev, Thai Air flyger direkt på lite mer än 10 timmar, hur löser Ukraina Air detta? skor dom på passagerarna rullskridskor redan innan landning i Kiev? så dom kan rulla ivag till anslutningsflyget? eller har Ukraina anställt friställda stridspiloter? Ubon letar vidare på biljettfronten...:)

Lite förvånad blev jag, sökte på nätet om 2 dödsdömda Burmeser, och på Google kommer detta upp?

Och Ubon med sin egen lilla fundering, historien har visat sig att det finns oskyldigt dömda som blivit avrättade, och efter sin död blivit frikända, vad är det för upprättelse att bli frikänd efter sin död? jag tänker närmast på 2 dömda Burmeser, dömda till döden för ett dubbelmord, jag är inte övertygad om att det är rätt personer som är dömda, och det kan knappast gått någon förbi hur rättssystemet fungerar i Sverige och i andra länder, vidare så funderar jag på om denna avrättning är en test för att se hur omvärlden reagerar? jag menar på att det finns dömda till döden som har betydligt mer på sitt samvete, än denna kille. Själv är jag tveksam till dödsstraff, rehabilitering? tyvär så fungerar inte detta på alla, och då finns det alternativet inlåsning för att skydda den övriga befolkningen.

och ja, Ubon är fortfarande tveksam till att det är rätt personer som dömdes...jag känner igen texten, ja, jag skrev den:

Dags att försöka hitta en biljett, jag ser 2 alternativ, ingen av dom är väl en höjdare, finngänget eller thaipojkarna, (tittar på tiderna) dom andra går bort just nu, jo, just det, har letat som en städkärring efter foton på mig, som jag har för mig att jag packade ner i Th, jag frågade frugan, kan Du titta i mina skåp efter min bruna plånbok om mina kort finns där, och nej, där fanns dom inte, men dom låg på hyllan i skåpet, bra, skicka dom till mig, och nu kommer det vanliga, kostar pengar, förklarar att det kostar mer för mig att ta bussen t&r och betala för foton, samt att det tar för mig en hel dag, ok säger hon, jag skickar på Tisdag, Buddha-day Monday, skit samma, skicka, hon säger det tar 10-14 dagar, hon skickade dessa Tisdag, idag Fredag så kunde jag hämta ut ett rek. med bilderna, och skrivaren har tagit semester, byta bläckpatron eller köpa en ny? klagar inte på denna, har varit duktig och hängt med ett antal år, kan det varit 15 år? en Canon, så den har varit kanon. Nu när skrivaren inte fungerar så kan jag inte skriva ut ansökan om visumblanketten, inte heller kommer jag att kunna skriva ut biljetten, lugn, Ubon har en plan B, ringde till Visa-service och bad dom skicka blanketter på visa-ansökan, dom kom dagen efter i brevlådan, och jag har uppfattningen att vid incheckning så ska det räcka med att jag uppger biljettnumret, och när det gäller ansökan om spouse-visa till Ambassaden så ska man inte behöva visa upp en returbiljett, och när jag kommer ut ifrån butiken så ser jag denna parkerad, rätt märke, rätt design, fel land och fel svart lack (finns blå lack), cc har jag ingen aning om, behöver jag en sån här? egentligen inte, men varför inte?

Honda Shadow 001.JPG

Dags att försöka hitta en biljett, jag ser 2 alternativ, ingen av dom är väl en höjdare, finngänget eller thaipojkarna, (tittar på tiderna) dom andra går bort just nu, jo, just det, har letat som en städkärring efter foton på mig, som jag har för mig att jag packade ner i Th, jag frågade frugan, kan Du titta i mina skåp efter min bruna plånbok om mina kort finns där, och nej, där fanns dom inte, men dom låg på hyllan i skåpet, bra, skicka dom till mig, och nu kommer det vanliga, kostar pengar, förklarar att det kostar mer för mig att ta bussen t&r och betala för foton, samt att det tar för mig en hel dag, ok säger hon, jag skickar på Tisdag, Buddha-day Monday, skit samma, skicka, hon säger det tar 10-14 dagar, hon skickade dessa Tisdag, idag Fredag så kunde jag hämta ut ett rek. med bilderna, och skrivaren har tagit semester, byta bläckpatron eller köpa en ny? klagar inte på denna, har varit duktig och hängt med ett antal år, kan det varit 15 år? en Canon, så den har varit kanon. Nu när skrivaren inte fungerar så kan jag inte skriva ut ansökan om visumblanketten, inte heller kommer jag att kunna skriva ut biljetten, lugn, Ubon har en plan B, ringde till Visa-service och bad dom skicka blanketter på visa-ansökan, dom kom dagen efter i brevlådan, och jag har uppfattningen att vid incheckning så ska det räcka med att jag uppger biljettnumret, och när det gäller ansökan om spouse-visa till Ambassaden så ska man inte behöva visa upp en returbiljett, och när jag kommer ut ifrån butiken så ser jag denna parkerad, rätt märke, rätt design, fel land och fel svart lack (finns blå lack), cc har jag ingen aning om, behöver jag en sån här? egentligen inte, men varför inte?

Honda Shadow 001.JPG

Behöver du fixa visa innan avfärd?
Jag har kollat efter vinterns flygbiljetter nu och ett av flygbolagen anger till och med på sin hemsida att visa inte krävs ens för resor över 30 dagar.

Behöver du fixa visa innan avfärd?
Jag har kollat efter vinterns flygbiljetter nu och ett av flygbolagen anger till och med på sin hemsida att visa inte krävs ens för resor över 30 dagar.

Tack för info, vilket bolag säger detta? att inget visa behövs för inresor mer än 30 dagar? Pack i stan Air, eller flygbolaget, Fria Luftvägar? Ubon vill nog ha sina papper i ordning för att slippa trassel, vid ankomst, med tanke på trassel, fick lära mig en gång, att aldrig använda trasset för att torka och rengöra kanalerna i automatlådor, nu blev det trassligt...:)

Och som svar på din fråga, jag tar ut mitt visa i Sve, 1-års, spouse (familjeanknytning) stannar c:a 6 månader, blir enklast för mig...:) shit åsså, här ligger en bunt papper, tack för påminnelsen, ska försöka få iväg dessa till ombudet...för vidare befodran till Th-Ambassaden.

Senast ändrad:
Och ska jag vara riktigt fundersam,? Du skriver, "Behöver Du fixa visum innan avfärd" krånglar det till sig så ordnar jag visum på nästa öppna bar i Th..:) har aldrig provat, kanske kan bli en ny erfarenhet, eller så kan jag skriva, nej, jag fixar visumet när jag kommer hem...:) kunde inte låta bli att öppna Ubon:s humorlåda, sorry, Stefan Erixon...........

Tack för info, vilket bolag säger detta? att inget visa behövs för inresor mer än 30 dagar? Pack i stan Air, eller flygbolaget, Fria Luftvägar? Ubon vill nog ha sina papper i ordning för att slippa trassel, vid ankomst, med tanke på trassel, fick lära mig en gång, att aldrig använda trasset för att torka och rengöra kanalerna i automatlådor, nu blev det trassligt...:)

Qatar enligt samtal med deras kundtjänst, minns inte hur man klickade sej fram för att hitta dessa uppgifter nu.

Hittade nu:
https://www.qatarairways.com/en-se/visa-and-passport-requirements.html

Fyll i dina uppgifter, klicka på submit välj Visa och läs under Additional information där det står:
Extension of stay is possible for visa exempt passengers.

Sitter och tittar på regler om utförsel av kontanta medel, ett penningvärde om 10.000 Euro eller mer skall deklareras, tack, då vet Ubon. Hittar inget om en tidsrymd, så då skulle man kunna skicka slantar i flera omgångar?.

Va i kontakt med Swedbank när vi byggde förra året, inga problem att skicka flera ggr dagligen.
Men om jag inte missminner mig, va taket 150k per överföring.
@Ubon kan lugnt börja föra över sina tillgångar:)

Nja... det går bra att skicka betydligt mer också. Men då ställer banken några frågor och skickar en kontrolluppgift till skatteverket att du skickat pengar utomlands.

Skicka flera småbelopp så frågar de inte. Men läser man regelverket så är det "kontraktsbeloppet" som avgör om kontrolluppgift skall lämnas och inte hur man delat upp beloppen.

Vet flera som har fått svara på dessa frågor och kontrolluppgift skickats. Inga problem alls. Förutsatt att det inte finns något fuffens i bakgrunden.

Nja... det går bra att skicka betydligt mer också. Men då ställer banken några frågor och skickar en kontrolluppgift till skatteverket att du skickat pengar utomlands.

Skicka flera småbelopp så frågar de inte. Men läser man regelverket så är det "kontraktsbeloppet" som avgör om kontrolluppgift skall lämnas och inte hur man delat upp beloppen.

Vet flera som har fått svara på dessa frågor och kontrolluppgift skickats. Inga problem alls. Förutsatt att det inte finns något fuffens i bakgrunden.
Här finns inget fuffens;)bara ärliga stålar:D

Ändrade flygavgången, åker några dagar tidigare, om allt fungerar som jag vill, känner att hösten är på ingång, och jag har inget på att vinna att stanna i swe. straxt innan avgång så är det det dags att kontakta suriya och se om det går att beställa en kopparplatta, och denna platta och dess projekt vet jag kommer att ta tid.

Kollade med eftersändning, lite detaljer kvar.

Biljett swe - bkk, klart.

Väntar in visum.

Inrikesflyg, ej klart, minsta problemet.

Övernattning Stockholm, klart

Packa? det ordnar sig.

Jag är så förbannad på allt skitsnack, lögner som efter tid kommer fram, ett djävla tjyveri och rackarspel, att mina mail inte ens läses, ser jag bara som ett spel för galleriet, jag är så förbannad, som bara vill släppa ut trycket, som en vulkan, Vesuvio?

Jag är så förbannad på allt skitsnack, lögner som efter tid kommer fram, ett djävla tjyveri och rackarspel
Jo men Ubon detta är ett forum befolkat av dubiösa folk, har detta kommit till Ubon obemärkt. Är inte Ubon klokare än så? Även Thailand är det?

Vila i frid...

Men för i helvete, jag pratar inte om forumet, jag talar om min son som gick bort hösten 2015, jag skrev tidigare i tråden, att när jag kommer till swe, så ska jag ta tag i detta återigen med bodelning, det sägs att blondiner är lite kok kok i pallet, kanske jag har blivit lurad under ett antal år, när jag träffade mitt "x" så var hon brunett, nu funderar jag på om hon egentligen inte är blondin som färgat håret...forts

Senast ändrad:
Vila i frid...

Men för i helvete, jag pratar inte om forumet, jag talar om min son som gick bort hösten 2015, jag skrev tidigare i tråden, att när jag kommer till swe, så ska jag ta tag i detta återigen med bodelning, det sägs att blondiner är lite kok kok i pallet, kanske jag har blivit lurad under ett antal år, när jag träffade mitt "x" så var hon brunett, nu funderar jag på om hon egentligen inte är blondin som färgat håret...forts
Fy fasen vilken soppa du måste reda ut. Beklagar verkligen!

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp