Ubon bygger en farm....

Vad är oddset för detta? köpte 4 trisslotter, total kostnad 120:-, vinner på 3 lotter 30+60+60, 30 spänn till mig efter avdrag för köp, tänkte väl mera som en kul grej, innan någon påpekar? beror på hur många lotter det är i omlopp, och hur många av dessa är en vinstlott osv osv....och sen kommer det någon som vill anmärka på att vinst-summan har inget med odds att göra osv osv....så vi stannar här i funderingen.

Vad är oddset för detta? köpte 4 trisslotter, total kostnad 120:-, vinner på 3 lotter 30+60+60, 30 spänn till mig efter avdrag för köp, tänkte väl mera som en kul grej, innan någon påpekar? beror på hur många lotter det är i omlopp, och hur många av dessa är en vinstlott osv osv....och sen kommer det någon som vill anmärka på att vinst-summan har inget med odds att göra osv osv....så vi stannar här i funderingen.
Gratulerar till vinsten!

Om då vänder på någon av dina lotter så står det hur stora oddsen är. Och hur många lotter det finns och hur många som är vinst och hur många av varje vinst summa som faller ut.

Men kul att du gick plus!

frugan har anlitat en agent för att ordna med papper för visa, bortkastade pengar enligt mig, en agent som frågar efter mer än vad svenska myndigheter frågar efter, och tydligen så behöver jag följa med till vfs global, om det skulle vara några papper som saknas, eller att min namnteckning skulle behövas, säger frugan, en flygresa till en storstad som inte står högt på min lista att besöka, bokat flyg och hotell 1 natt, bad banken skriva ut ett intyg på vad som fanns på mitt konto, och det gjorde dom, ser att detta intyg får inte vara äldre än 1 vecka, och här hade man bara tagit med mitt transaktionskonto som för tillfället innehöll dryga 4000:-, så det blev till att maila banken och förklara läget, behöver intyget den 15:e Februari, och flyttade slantar från andra konton till transkontot, vi får se hur detta slutar, reglerna är väl att pengar inte får just för ärendet sättas in på kontot, men här hänvisar jag till att pengar fanns/finns och samtliga konton tillhör mig, nu är det väl inte jag som oroar mig för detta, men frugan kan vimsa till det väldigt bra...
1675990739449.png
Ja. Det verkar som de olika agenterna säger olika. Jag stod som inbjudare (och försörjare under vistelsen) till min flickvän. Agenten sa att det ska vara så färskt papper på mina bankuppgifter som möjligt, men inget om att det bara fick vara 1 vecka gammalt. Jag skickade via DHL, eftersom de har en garanti att vara framme ett visst datum. Tog 8 dagar och svindyrt var det också.
Tror att agenterna försöker gardera upp sig så att de inte ska få sura kunder som får avslag.
Frågan är bara vad vår agent egentligen gjorde. Kan ju inte vara mer än högst en dags arbete för en person. Det blir bra timpenning det.

Ja. Det verkar som de olika agenterna säger olika. Jag stod som inbjudare (och försörjare under vistelsen) till min flickvän. Agenten sa att det ska vara så färskt papper på mina bankuppgifter som möjligt, men inget om att det bara fick vara 1 vecka gammalt. Jag skickade via DHL, eftersom de har en garanti att vara framme ett visst datum. Tog 8 dagar och svindyrt var det också.
Tror att agenterna försöker gardera upp sig så att de inte ska få sura kunder som får avslag.
Frågan är bara vad vår agent egentligen gjorde. Kan ju inte vara mer än högst en dags arbete för en person. Det blir bra timpenning det.

Det mesta som agenten gjorde var väl att informera beställaren om vad denna skulle göra, det blev en hel del som frugan fick arbeta med, och så även jag.

"""Tror att agenterna försöker gardera upp sig så att de inte ska få sura kunder som får avslag"""

Det handlar nog inte om sura kunder, snarare om den lilla "garantin" som fanns hos denna agent, avslag och inget visum, så blir det att betala tillbaka avgiften till kunden, troligt är att det är därför man vill ha så mycket information som möjligt, så minskar man risken för avslag....

Jag säger, bortkastade pengar när jag fick klart för mig vad frugan skulle bidra med i arbete, snälla, agent bara denna gång, så har jag lärt mig hur man gör och kan ordna detta nästa gång själv, säger frugan, jaha, så min fru har alltså bestämt sig redan nu för att åka fler gånger...intressant.

Kunde du inte mejlat intyget ?

Brevlådan 100 meter, grannar upp till 5 km. garage nummer två, 6km, gymmet 5km. affär 15km. sommarstugan 6km, tänkte mig en sådan här, nackdelen torde väl vara, går inte att registrera, och inte heller har den någon inbyggd airbag...men knallar på i en 50-60, och en reslängd på kanske en 4-6 mil, någon med erfarenhet av dylika, motorn känner jag igen, samma som jag själv använder i en del projekt..
Elscooter 3000W - 60km/tim

Elscooter 3000W Premium | 60 km/tim | Ståplatta i aluminium | Lyfco​

Färg:
Svart

-+
9 999 kr

Blir det inte för många negativa här, så kommer jag att slå till, denna vill jag ha....

Brevlådan 100 meter, grannar upp till 5 km. garage nummer två, 6km, gymmet 5km. affär 15km. sommarstugan 6km, tänkte mig en sådan här, nackdelen torde väl vara, går inte att registrera, och inte heller har den någon inbyggd airbag...men knallar på i en 50-60, och en reslängd på kanske en 4-6 mil, någon med erfarenhet av dylika, motorn känner jag igen, samma som jag själv använder i en del projekt..
Elscooter 3000W - 60km/tim

Elscooter 3000W Premium | 60 km/tim | Ståplatta i aluminium | Lyfco​

Färg:
Svart

-+
9 999 kr

Blir det inte för många negativa här, så kommer jag att slå till, denna vill jag ha....
vill höra hur den är när du provat den ett tag
mvh christer

Jag fixade ett intyg för ett par timmar sen till min sida på internetbanken genom ett telefonsamtal, men det var ju den där jävla såssebanken förstås. 555
Jag gör det online via sossebanken.
Lite krångligt att hitta.
Sen finns intyget i inkorgen bland meddelanden snabbt, nästa dag.

Gå via Övriga tjänster som inloggad och välj Kontoutdrag/Beställa kontoutdrag.
Välj konto och Startdatum och Slutdatum.

Där kommer det med vald period, namnet på ägaren som duger för inbjudan.

Jag gör det online via sossebanken.
Lite krångligt att hitta.
Sen finns intyget i inkorgen bland meddelanden snabbt, nästa dag.

Gå via Övriga tjänster som inloggad och välj Kontoutdrag/Beställa kontoutdrag.
Välj konto och Startdatum och Slutdatum.

Där kommer det med vald period, namnet på ägaren som duger för inbjudan.
Alla skyller på det ena och det andra men problemet är dom är inte pålästa Bara skriver nåt dom inte vet nåt om

2 pojkar från Burma...fälldes för dubbelmordet, dömdes till döden, benådade från dödsstraffet, men livstid fängelse kvarstår....

jag är inte övertygad om att det är rätt personer som fälldes för dubbelmordet på 2 engelska backpackers, sitter just nu och går igenom material från "Flashback".

Tydligen så är det flera som har uppfattningen att det kan vara annan gärningsperson/personer, och även misstanke om detta har en journalist framfört i en artikel i tidningen Vagabond, där han pekar ut en annan gärningsman....

från Flashback:

""
Tänker ändå tanken, att något känns skumt med det här...
Att de här killarna syns på övervakningskameror samma kväll, har gett polisen möjlighet att äntligen få ett slut på fallet..
Tänk om det är Manipulerade DNA resultat?
Tänk om killarna (som det har rapporterats om tidigare) har blivit hotade och tvingade att erkänna, dom är ju trots allt illegalt i landet och jobbar utan tillstånd.. och polisen har total makt och kontroll över dem..
På bilderna där killarna får återge hur dom ska ha mördat paret på stranden ser det ju snarare ut som alla runt föser dom fram och säger åt dem vad de ska göra.

Eller så är dom mördare..?

Men tänk om.. De är oskyldiga.. Jag blir helt kall av tanken på polisen och hur de agerat hittils..dom planterade ju ut bevis hos burmeser för att så desperat fälla dem och få ett slut på uppståndelsen.. polisen erkände ju t.o.m det sen...Fyfan

Ubon kommenterar:

""har blivit hotade och tvingade att erkänna!"", tortyr är fortfarande tillåtet i Thailand....

Om då vänder på någon av dina lotter så står det hur stora oddsen är. Och hur många lotter det finns och hur många som är vinst och hur många av varje vinst summa som faller ut.

Men kul att du gick plus!

mm, löste in mina småvinster, tog 3 nya triss, och vinner på 2 lotter, 2 gånger 30:-, alltid något...

jag var i kontakt med Svenska Spel för några år sedan och diskuterade detta med risken att vinna någon storvinst,
oddsen för detta är skrämmande låg, så egentligen ska man inte köpa lotter eller spela ...

mm, löste in mina småvinster, tog 3 nya triss, och vinner på 2 lotter, 2 gånger 30:-, alltid något...

jag var i kontakt med Svenska Spel för några år sedan och diskuterade detta med risken att vinna någon storvinst,
oddsen för detta är skrämmande låg, så egentligen ska man inte köpa lotter eller spela ...
Köp hela lotteriet så får du väl tillbaka c:a 45% av vad du har betalt. Spel är ju visserligen en "garanterad" förlust men Svenska spel är närmast en extraskatt. De flesta utländska spelbolag nöjer sig med en betydligt lägre marginal.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp