Ubon bygger en farm....

Kossor, igår hade frugan 2 och en halv kossa, eller så kan man säga 2 kossor och en halv kalv, idag kom det en kossa och en kalv, och inte är jag glad, funderar på om jag inte ska köpa mig en Corvette i Sverige...som svar på kossor.
Den kossan kanske hon fick en del för.
I svärföräldrarnas by är ju ko vanligt och priset för en dräktig runt 25.000 tror kärringen idag.
Beror lite på men runt där.

Den kossan kanske hon fick en del för.
I svärföräldrarnas by är ju ko vanligt och priset för en dräktig runt 25.000 tror kärringen idag.
Beror lite på men runt där.
så här ser det ut på ko-fronten, frugan köpte en ko, placerades ut på foder, den fick en kalv, här delar man på kalven 50-50 % som då blir betalningen för foder-placeringen när kalven säljs, hon köpte ytterligare en kossa som är utplacerad, här har det ännu inte hänt något, den som köptes in igår hade ägaren betalat som dräktig 48.000 B, den köptes när priserna stod på topp, här handlar det också om stamtavla, skick och fason, den fick en kalv, och nu har priserna på kor bottnat, ko och kalv köptes loss av frugan för 24" en väldig förlust för säljaren, även denna ska ut på foder, och med det att här finns redan en kalv, så här är fördelningen på foder 1/3 och frugan 2/3, nästa kalv blir 50-50, den första köptes in dräktig för 32", kossa nummer 2 köptes för 18" utan att vara dräktig, och nu denna med kalv 24", dessa uppgifter är vad jag har, själv hade det varit bättre för mitt mående om jag inte hade några uppgifter om kor att ge, bläää för kor...

så här ser det ut på ko-fronten, frugan köpte en ko, placerades ut på foder, den fick en kalv, här delar man på kalven 50-50 % som då blir betalningen för foder-placeringen när kalven säljs, hon köpte ytterligare en kossa som är utplacerad, här har det ännu inte hänt något, den som köptes in igår hade ägaren betalat som dräktig 48.000 B, den köptes när priserna stod på topp, här handlar det också om stamtavla, skick och fason, den fick en kalv, och nu har priserna på kor bottnat, ko och kalv köptes loss av frugan för 24" en väldig förlust för säljaren, även denna ska ut på foder, och med det att här finns redan en kalv, så här är fördelningen på foder 1/3 och frugan 2/3, nästa kalv blir 50-50, den första köptes in dräktig för 32", kossa nummer 2 köptes för 18" utan att vara dräktig, och nu denna med kalv 24", dessa uppgifter är vad jag har, själv hade det varit bättre för mitt mående om jag inte hade några uppgifter om kor att ge, bläää för kor...
Ok, i byn så käkar korna gräs.
Har även utanför oss men några hundra bufflar, dom är mångmiljonärer enligt kärringen.
Kossor kan man göra en hel del på sätt dig in i fakta istället för spekulera.
Tror du alla köper sig fattiga?

och jag blir bekymrad för din del, som lyssnar på din fru som påstår, att bufflar är miljonärer....

"Har även utanför oss men några hundra bufflar, dom är mångmiljonärer enligt kärringen."
Ja vad vet ja, en fullvuxen buffel runt 25.000 gångra det med 100.
Googlar jag står det 50.000 för 1.

@Ubon ordvitsade och fick det att låta som om bufflarna var miljonärer och inte dess ägare.
Jo jag läste den, bufflarna miljonärer.
Nu är vi påväg till Japansk restaurang och här är lite djur folk har runt vårat område som vi såg längs vägen.
Eftersom finns här finns det nog en marknad för det med.

20231218_162452.jpg

20231218_162231.jpg

20231218_162147.jpg

20231218_162236.jpg

20231218_162418.jpg

20231218_162436.jpg

20231218_162454.jpg

Någon "Ubon" lär dom inte få se som gäst i denna attraktion....

13 Wild Boars Cave: Tham Luang National Park öppnar djupare kammare för turister med kontroversiella inträdesavgifter​

Chutidet avslöjade offentligt att turister fortfarande kunde besöka den första kammaren på cirka 200 meters djup gratis. Men för den andra och tredje kammaren på 653 meters djup respektive 715 meter skulle det finnas inträdesavgifter på 950 baht för thailändare och 1 500 baht för utlänningar.

med dagens kurs, så skulle biljetten kosta 437:- svenska spänn....kalla mig gärna för snål...

Senast ändrad:
ställde en fråga till en statlig myndighet, och en begäran om svar, och detta kom tillbaka....

Vi har mottagit ditt mejl och kommer att hantera ditt ärende så snart vi kan. Vi svarar vanligtvis inom fyra vardagar. Vid svåra frågor kan svarstiden bli något längre.

4 dagar är för lång svarstid, och med detta så har man talat om, vi svarar när vi tycker, vi avgör om frågan är "svår"...

hmmm, vad ska man tycka om detta?...

Att sälja små mängder kokain för vardagligt bruk kan bli lagligt i Schweiz huvudstad Bern, rapporterar Sky News.

Parlamentet stödjer ett pilotprogram, likt ett som i dagsläget pågår med cannabisförsäljning, men stadens lokala myndigheter har ännu inte sagt sitt.

– Kriget mot droger har misslyckats, det är dags att överväga nya idéer. Kontroll och legalisering kan fungera bättre än ren repression, säger Eva Chen från det lokala vänsterpartiet AL.

om detta blir verklighet, låt säga att man vill ha en taxi, kan man begära en drogtest på föraren innan man sätter sig i bilen, tänk om drogerna ger föraren en psykos och denna envisas med att köra 18 varv i varje rondell...och varför vill politiker detta? talar dom i egen sak, ibland kan man fundera....

Att sälja små mängder kokain för vardagligt bruk kan bli lagligt i Schweiz huvudstad Bern, rapporterar Sky News.

Parlamentet stödjer ett pilotprogram, likt ett som i dagsläget pågår med cannabisförsäljning, men stadens lokala myndigheter har ännu inte sagt sitt.

– Kriget mot droger har misslyckats, det är dags att överväga nya idéer. Kontroll och legalisering kan fungera bättre än ren repression, säger Eva Chen från det lokala vänsterpartiet AL.

om detta blir verklighet, låt säga att man vill ha en taxi, kan man begära en drogtest på föraren innan man sätter sig i bilen, tänk om drogerna ger föraren en psykos och denna envisas med att köra 18 varv i varje rondell...och varför vill politiker detta? talar dom i egen sak, ibland kan man fundera....
Det kommer fortfarande inte vara tillåtet att köra bil drogpåverkad, lika lite som det är tillåtet att köra bil när man druckit.

Vad jag tycker - Fullständigt vansinnigt!

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp