Ubon bygger en farm....

det är alltså skärpan som det klagas på, kanske det är något fel vid överföringen mellan telefonen och laptopen?

1710651687993.png
Snyggt äppelträd :)

skam går på torra land....återigen skärps reglerna enligt kommande EU-förslag, det handlar inte om hur gammal en bil är, innan staten tar över ägandet och skrotar bilen....

som tur är kom ett undantag, bilar som är äldre än 30 år omfattas inte av förslaget, om bilen är i originalskick, stämmer bra med mina 2 volvo, och nu till något märkligt, det var en som var intresserad av den ena volvon förra hösten, men backade, ringde mig för en vecka sedan och var återigen intresserad, har han läst förslaget? men som det ser ut nu så behåller jag nog båda, och som jag läser tilläggen, en ny bil ska besiktas efter 3 år, efter detta om inte bilen besiktas nästa 2 år så tar staten över ägandet, och skrotar bilen, en annan sak i förlängningen kan bli att alla epa och 30-fordon faller utanför kriterierna, bilen ska vara i originalskick, en kapad bil är icke original, det finns mera dumheter i förslaget, eu-gubbar och kärringar lever inte i verkligheten, där är det skattebetalda taxi och flygresor som gäller... jag kan låna ut min fru om jag har någon, låna min hund, svårt, men kanske möjligt, men min bil ger du faan i,

dags att lyfta frågan om swexit? rör inte min bil...

låt säga, om någon äger en bil som är äldre 5 år, och vinterförvarar denna, mer än 2 år, utan besiktning, så är bilen att anse som skrot, staten blir automatiskt ägare till bilen, ägaren får ett brev på posten, uppmanas att skrota bilen.
och ett tillägg till den nya eventuella förordningen, skrota bilen gäller under straffansvar, dvs, den som underlåter att skrota bilen, kan i förlängningen bli dömd i domstol.... Dessutom har vi 1 047 827 avställda bilar, och hur många av dessa är renoveringsobjekt? veteranbilar? är inte dessa bilar renoverade och besiktade senast om 2 år så är det kört.

Senast ändrad:
jag såg att Edvin var inne på tråden och gjorde ett konstigt inlägg, vem som tog bort inlägget vet jag inte, och jag tycker nog att jag var helt tydlig sedan tidigare, Edvin, DU ÄR ICKE VÄLKOMMEN I DENNA TRÅD...håll dig borta,
om Edvin skriver i denna tråd, så tar jag ledigt...
Du kan göra tråden helt privat om du inte vill ha några svar. Hett tips.

Är inte det konstigt att mer än 20% av bilarna i Sverige är avställda?

Finns det inget undantag i lagförslaget kring bilar där det betalas årlig registreringsavgift?

Du kan göra tråden helt privat om du inte vill ha några svar. Hett tips.

Är inte det konstigt att mer än 20% av bilarna i Sverige är avställda?

Finns det inget undantag i lagförslaget kring bilar där det betalas årlig registreringsavgift?
tråden står som den står, jag tar gärna en diskussition, men förväntar mig att den är ömsesidig....

20% jag vet inte om det är mycket eller mindre, man får väl betänka att detta gäller alla avställda bilar, som kan stått uppställda, inlåsta på någon loge, sommarstugor, skrotar där man ännu inte skrotat, barn find....

Undantag? jag kan inte se att det finns något undantag, ingen besiktning på 2 år, skrot, registreringsavgift? tror du menar registerhållningsavgift, om denna avgift skulle vara ett undantag, så faller hela EU-förslaget platt till marken...

och detta kan i förlängningen komma att innebära att det blir stopp på all import av begagnade bilar, dom saknar besiktning i sverige dom senaste 2 åren....

här finns mycket att läsa och analysera...

och ett tillägg till den nya eventuella förordningen, skrota bilen gäller under straffansvar, dvs, den som underlåter att skrota bilen, kan i förlängningen bli dömd i domstol.... Dessutom har vi 1 047 827 avställda bilar, och hur många av dessa är renoveringsobjekt? veteranbilar? är inte dessa bilar renoverade och besiktade senast om 2 år så är det kört.
Hur gårr det det då för min Vovlo Fl7 från 1996? Den har vart av avställd i runt 15 år nu! Men användes varje dag på verkstan, kan man säga den är anställd av mig?

tråden står som den står, jag tar gärna en diskussition, men förväntar mig att den är ömsesidig....

20% jag vet inte om det är mycket eller mindre, man får väl betänka att detta gäller alla avställda bilar, som kan stått uppställda, inlåsta på någon loge, sommarstugor, skrotar där man ännu inte skrotat, barn find....

Undantag? jag kan inte se att det finns något undantag, ingen besiktning på 2 år, skrot, registreringsavgift? tror du menar registerhållningsavgift, om denna avgift skulle vara ett undantag, så faller hela EU-förslaget platt till marken...

och detta kan i förlängningen komma att innebära att det blir stopp på all import av begagnade bilar, dom saknar besiktning i sverige dom senaste 2 åren....

här finns mycket att läsa och analysera...
Mycket att analysera är det och tydligen "bara" ett förslag, det är bra att du som Advokat tar dig igenom förslaget och analyserar det!

Sen finns det en poäng i att med våld försöka få bort alla gamla bilvrak som står här och där och förorenar.

Men som Sverige har tänkt att tillämpa förordningen, dvs "göra" den tilll svensk lagstiftning nu verkat det som att @Chevrolet-48 blir av med sin bil .....

Finns det nån svensk SOU, Utredning eller betänkande? Har du endast läst EU kommissionen förslag?

Alla raggarbilar och mest de som klassas som råttsoffor ligger tyvärr pyrt till just nu.....

Mycket att analysera är det och tydligen "bara" ett förslag, det är bra att du som Advokat tar dig igenom förslaget och analyserar det!

Sen finns det en poäng i att med våld försöka få bort alla gamla bilvrak som står här och där och förorenar.

Men som Sverige har tänkt att tillämpa förordningen, dvs "göra" den tilll svensk lagstiftning nu verkat det som att @Chevrolet-48 blir av med sin bil .....

Finns det nån svensk SOU, Utredning eller betänkande? Har du endast läst EU kommissionen förslag?

Alla raggarbilar och mest de som klassas som råttsoffor ligger tyvärr pyrt till just nu.....
det finns remiss-svar, men förslaget slår så fel, en person som står med sitt renoveringobjekt i garaget, och är inte denna bil besiktad inom dom senaste 2 åren, så säger förslaget, bilen ska skrotas, och att staten tar över ägandet, detta innebär att kronofogden har rätt att bereda sig tillträde till garaget och hämta bilen...

chevrolet58, behöver nog inte oroa sig i nuläget, han har ett undantag...

nu skrev jag en liten insändare i lokaltidningen, får se om det blir någon reaktion, eller om folk istället vill säga i framtiden, jag såg det inte komma...även fast det finns remiss-svar så verkar det som att folk inte riktigt förstår allvaret i detta förslag, ett grovt ingrepp i människans privata integritet...detta kan jag kalla för konfiskation, jag förstår att man vill att folk ska köpa bränslesnålare bilar, jag förstår att man vill få bort skrotbilar, men problemet är att för att nå målet så finns det för få undantag...alltså åker alla ut på samma lag.

En planerad EU-lag kan tvinga fram skrotning av bilar utan ägarnas medgivare, vilket oroat svenska bilsamlare och entusiaster. Undantag kommer dock göras för veteranbilar, rapporterar Ekot.

– Historiska bilar är undantagna från lagstiftningen, de som är minst 30 år gamla och har blivit historiskt behållna, säger Annika Wäppling Korzinek, chef för EU-kommissionens representation i Sverige.

Syftet med lagen är att få hanteringen av skrotbilar att bli mer hållbar, inte att jaga entusiaster eller hobbymotorister, tillägger hon.

Relaterade länkar:

Förhandlingar om lagen pågår inom EU (Sveriges Radio)

undantagna är veteranbilar, minst 30 år och i originalskick....är något bytt som inte är original, skrot...

svenskar som sitter fast i utlandet, vilken hjälp får dom? så det blir lite kontrast när man läser detta...

visst blir det billigare med detta bidrag än månads-bidrag på sikt, sen kan man fundera på hur många som kommer tillbaka i ny skepnad för att söka nya bidrag, själv satt jag fast i Asien 3 månader under pandemin, inte fick jag någon hjälp, jovisst en plats på ett evakuerings-flyg, och bli avkastad i Italien eller Spanien, med en biljett till självkostnadspris, men ingen kunde tala om vad biljetten kostar/kostade, så den hjälpen tackade jag nej till...

Förra året fick 463 personer i Sverige återetablerings-stöd för att återvända till sitt hemland, rapporterar Ekot. Det är 200 personer fler än året före. I mer än hälften av fallen har personerna återvänt till Irak.

Pia Lindh, chef för för Migrationsverkets enhet för återvändande-samordning, säger att ökningen beror på att Sverige i höstas började tvångsutvisa människor till Irak. Det har enligt henne lett till att också antalet personer som återvänt frivilligt ökar.

Stödet ligger på 30 000 kronor per person eller max 75 000 kronor per familj.

"detta är stödet, sen tillkommer priset på biljetterna"....

rasist jag? hur kan man anse mig vara rasist? som är gängad med en halv-svart brud, inte rasist, realist...

Du svarar inte på @Kycklingen s fråga. Hur gör man en tråd helt privat, jag vill också lära mig. Både Admin och jag måste ha missat detta. Tala ur det eventuella skägget och dela med dig istället för att komma med påståenden. Tack på förhand!

Du svarar inte på @Kycklingen s fråga. Hur gör man en tråd helt privat, jag vill också lära mig. Både Admin och jag måste ha missat detta. Tala ur det eventuella skägget och dela med dig istället för att komma med påståenden. Tack på förhand!
@apknug är bara ute efter att provocera här på thaisnack .
Han är duktig på att anklaga andra för både det ena och det andra men håller sig inom ramarna för att inte bryta mot reglerna.
Men man kan bli utslängd utan att bryta mot reglerna, det finns ingen lag som han kan hänvisa till om vi skulle välja att kicka ut honom.

detta är alltså den person som kommer få en enkel skrivelse från Ubon, eller varför inte en begäran om ett möte...

Annika Wäppling Korzinek​

Head of European Commission Representation in Sweden
  • european_commission_logo

European Commission
  • london_school_of_economics_logo

The London School of Economics and Political Science (LSE)
Sverige Kontaktinfo
  • 500+ kontakter
Skapa kontakt

Meddelande
Mer

och här läser jag, skapa kontakt, ok, inga problem, detta löser Ubon....

jaha, så var det klart, skickade just en begäran om ett möte, med skrotnings-ansvarige....

Din inbjudan har skickats​

Gör ett starkare intryck genom att lägga till en kostnadsfri verifiering i din profil​

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp