Ubon bygger en farm....

någon som känner för ett möte? själv så hinner jag inte, är inte i Thailand, även om jag skulle vara så skulle det bli en resa på 25-30 mil från bostaden i Thailand, och sen så vågar jag nog inte åka, risken är att jag blir övertalad att börja jobba på Ambassaden....har inte tid, så nej tack för min del. :cool:

1727437260857.png

....sen kan man ta inlägget ovan och en funderare på den, åka till Khon kaen, hur föll valet på denna by? privat besök? och här lägger man ett möte med utvandrade från Sverige i Kk med omnejd, ett möte på 1 timma, mellan 16-17.00, allt detta ska räknas som arbetstid med traktamente, berätta om ambassadens verksamhet 20 minuter? frågestund 40 minuter, kanske och låt oss säga att 1 fråga med svar tar 5 minuter, här hinner man med 8 frågor, så blir det fler än 8 kaffesugna så lär en del bli utan svar på sina frågor, det blir lite sent för hemresa, så det får bli en övernattning på hotell som besökarna på mötet får vara med och betala via skattsedeln 5555555, tvärlurade.

är det detta som kallas konspirationsteorier?

....sen kan man ta inlägget ovan och en funderare på den, åka till Khon kaen, hur föll valet på denna by? privat besök? och här lägger man ett möte med utvandrade från Sverige i Kk med omnejd, ett möte på 1 timma, mellan 16-17.00, allt detta ska räknas som arbetstid med traktamente, berätta om ambassadens verksamhet 20 minuter? frågestund 40 minuter, kanske och låt oss säga att 1 fråga med svar tar 5 minuter, här hinner man med 8 frågor, så blir det fler än 8 kaffesugna så lär en del bli utan svar på sina frågor, det blir lite sent för hemresa, så det får bli en övernattning på hotell som besökarna på mötet får vara med och betala via skattsedeln 5555555, tvärlurade.

är det detta som kallas konspirationsteorier?
Är väl inte så konstigt?
Kon Kaen blir mitt imellan Udon Thani, Korat, Mahasarakham, etc. Är ju centrala delen av Isaan med mycket svenskar och storstad.

och vid vilket antal personer drar man gränsen?
Jag kan gissa mot 2-3st bosatta i Yala till 1000 tal i Isaan.
Hur många bor i muslimområdena du drog upp.
Ambassaden har ingen skyldighet att åka runt och besöka alla svenskar.
Man utför besök och uppdrag där det är tätbefolkat med svenskar.
Är inte ambassadens skyldighet att leta upp dig, faktist din skyldighet att uppsöka dom vid behov.
Ambassader är något som kostar skattepengar och tror majoriteten i Sverige skiter i dig och vill inte betala extra för din bekvämlighet.

Eldningsförbud enligt en ny lag, året om....

Den nya lagstiftningen från 2024 säger att det inte längre är tillåtet att elda grenar, löv eller annat trädgårdsavfall. De nya förutsättningarna gäller inte bara för privatpersoner utan också parkavfall från verksamheter. Bakgrunden till nya lagen är att minska utsläpp av ohälsosamma rökgaser och minska klimatpåverkan.

men det går bra att ta in grenar och löv, elda upp detta i panna/öppna spisen i huset, var finns nu dom minskade utsläppen...?

Eldningsförbud enligt en ny lag, året om....

Den nya lagstiftningen från 2024 säger att det inte längre är tillåtet att elda grenar, löv eller annat trädgårdsavfall. De nya förutsättningarna gäller inte bara för privatpersoner utan också parkavfall från verksamheter. Bakgrunden till nya lagen är att minska utsläpp av ohälsosamma rökgaser och minska klimatpåverkan.

men det går bra att ta in grenar och löv, elda upp detta i panna/öppna spisen i huset, var finns nu dom minskade utsläppen...?
Alla har ingen öppen spis etc så en del skillnad gör det nog. Vi har aldrig eldat upp någonting, kör allt till återvinningen.

Alla har ingen öppen spis etc så en del skillnad gör det nog. Vi har aldrig eldat upp någonting, kör allt till återvinningen.
Undrar vad som har mest klimatpåverkan, kvisteldning i svenska trädgårdar eller skogsbränder i Australien/Sibirien/Kalifornien etc.

Lite kul blir det när svenskar ska kröka sig så att ryggen går av, för åtgärder som inte ens märks globalt... (Nu vaknar nog Gammel-Greta nere i Fiskebyn).

Senast ändrad:
Undrar vad som har mest klimatpåverkan, kvisteldning i svenska trädgårdar eller skogsbränder i Australien/Sibirien/Kalifornien etc.

Lite kul blir det när svenskar ska kröka sig så att ryggen går av, för åtgärder som inte ens märks globalt... (Nu vaknar nog Gammel-Greta nere i Fiske byn).
Du hann före, skulle just komma till detta med bränder och övriga utsläpp...

De bör även förbjuda vulkaner eller lägga en straffskatt på dem
Ja, kvisteldningsförbud är verkligen en fis i vinden om det här inträffar!

Nu snackar vi Ragnarök. :eek: :eek: :eek:

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp