Varför alla dessa tatueringar på thaifolk?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Mats 49 " sa:
Men jag har fortfarande rätt att kalla mig själv för vad jag vill.
Sen är det ingen som vet nått om min etniska bakgrund på detta
Forumet. ;D
Halvthai kan många vara som du vet glimten66.
:wai: :wai:

Ja men då ska det finnas thai blod i dina ådrer me räcker inte att du har stoppat in den i en thai några gånger ;)
& e du svensk så e du svensk fan va stolt över ditt vikinga blod

"gunnarg " sa:
Det påminner om gamla tiders sjömän,som tatuerarde sig i fyllan. 8)

gunnarg

Jag är sjöman!
Du glömde bort nämna de andra tillhör mitt segment, bovar & brottslingar, kåkfarare och andra misslyckade i samhället!!
min tattuering gjordes fullt spiknykter och de efterkommande, planerade tattueringarna ska också utföras nykter och orsaken till det är att du blöder mindre under nålen, med alkohol i blodet så är det så att säga"uttunnat"och har svårare att koagulera och du blöder mera..

Jo-Be

Frugans, bror har en liknande tattuering, som den personen Ubon's bild visar upp.

Den har flera olika betydelser, men är först & främst en andlig tattuering och oftast utförd av en munk i ett tempel(s.a.s.).
Betydelsen i en sådan, kan vara lycka & välgång i livet, hålla demoner borta, förbli oövervinnerlig, en tigers styrka, farlig som en kobra o.s.v.

Men i brors fall, så var inte så, när han var yngre så var han naturligvis gängmedlem och var en buse, så gjorde han som alla busar gör, att sätta en eller flera tattueringar på sin kropp, hvudsaken till det var att utstå smärtan och inte grina som ett litet barn som nyss skrapat upp knät efterett fall från cyckeln.

För en sak är säkert, Thai är j*kligt vidskepliga, likaså min fru, vissa saker är"No, problem"och andra saker är"Don't go there, Don't do that", "you get bad spirit", frugan frågar om datum och nummer och betydelser av vissa människor som finns runtomkring henne, några(inte alla)utav hennes spådommar faller på plats, men när det kommer till oss svenskar, så är många här också vidskepliga, "inte gå under stegen", "spotta tre gånger när en svart katt passerar ens väg", "knacka tre gånger i/på bordskivan av trä och säga- ta i trä!!"
Listan kan göra hur lång som helst. Vare sig, man är thai eller svensk.

Sorry! hamnade lite OT i sista textstycket.. :wai: :wai:

Jo-Be

Jo-Be skrev "Den har flera olika betydelser, men är först & främst en andlig tattuering och oftast utförd av en munk i ett tempel(s.a.s.).
Betydelsen i en sådan, kan vara lycka & välgång i livet, hålla demoner borta, förbli oövervinnerlig, en tigers styrka, farlig som en kobra o.s.v."

Min vackra kvinna har en tatuering på vänster axel som hon skaffade sig under en period då hon mådde dåligt. Tatueringen skulle hjälpa henne och hon ville känna smärtan från munkens hantverk för att kunna glömma. Om det är samma tatuering som Angelina Jolie har, det vet jag inte men hennes inskription, som är på khmer lär betyda
"May your enemies run far away from you.
If you acquire riches, may they remain yours always.
Your beauty will be that of Apsara.
Wherever you may go, many will attend, serve and protect you, surrounding you on all sides. "

Vid mitt senaste besök gjorde vi ett par besök hos munken. Vid ett av den fick hon en "oljetatuering", en som inte lämnade bläckspår efter sig. Varför denna gjordes vet jag inte detaljerna kring men den hade en andlig betydelse.

Dagen efter tog hon med mig till munken redan innan solen hade gått upp och jag utsattes för en massa besvärjelser liggandes under ett vitt lakan på golvet i templet.
Det skulle tydligen bringa lycka för mig och för oss... Intressant upplevelse.
Angelinas tatuering
angelina-jolie-khmer-tattoo.jpg

[/b]

:wai: Tack Legolas '

Sir One olje tatueringen har samma betydelse som dom andra enda skillnaden e att ingen kan se den har själv gjort två stycken hos munkarna en i olja o en knackad in i huden lägger upp en bild på den senare

micke

Hör komner bild på min ser lite anorlunda ut än dom man oftast ser men har ungefär samma betydelse
Det är samma man som tatuerat angelinas tatueringar även han som gjort hennes tiger som hon har på ryggen
Hans namn utalas om ja inte har helt fel Nuu

---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?5jnoam

ImageUploadedByTapatalk1337833248.709857.jpg

ImageUploadedByTapatalk1337833403.183945.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp