Fackföreningar, är dessa förlegade?

Hej

Det kan ju också vara så att jag har svarat men att du inte förstod svaret.

Mvh isan lover
Nä, du har inte svarat. Men vill du inte svara så säg det istället.

För tydlighetens skull kommer frågorna igen här:

Så vad är det i min kommentar (ovan) du inte håller med om? Att fackpampar ej ska vara korrumperade? Att man inte ska byta ämne när det blir obehagligt? Eller att facket är till för medlemmarna?

Nu vill jag att du specificerar exakt vad i min kommentar som föranledde dig att blanda in mig i ditt politiktjafs? Jag väntar?

Och var har jag skrivit att jag inte tycker att samma moraliska principer borde gälla både förtroendevalda fackliga som för politiker som väljarna har gett sitt förtroende.

Svara gärna på dessa frågor, för de är baserade på vad du skriver om vad jag sagt.

Hej

Enligt mig finns det inget att pudla om, jag ställer samma moraliska krav på samtliga människor som innehar någon typ av förtroendeuppdrag, kan inte vara tydligare än så.
Mvh isan lover
Det har du aldig gjort, du är en en ynklig person, du sitter och försvar ett system som Går ut med ett mantra inom ditt gebit: Vi förutsätter att du delar våra värderingar, när man vill jobba fackligt. Ditt snack om Sosse packet, är ganska makabert!

Nä, du har inte svarat. Men vill du inte svara så säg det istället.

För tydlighetens skull kommer frågorna igen här:

Så vad är det i min kommentar (ovan) du inte håller med om? Att fackpampar ej ska vara korrumperade? Att man inte ska byta ämne när det blir obehagligt? Eller att facket är till för medlemmarna?

Nu vill jag att du specificerar exakt vad i min kommentar som föranledde dig att blanda in mig i ditt politiktjafs? Jag väntar?

Och var har jag skrivit att jag inte tycker att samma moraliska principer borde gälla både förtroendevalda fackliga som för politiker som väljarna har gett sitt förtroende.

Svara gärna på dessa frågor, för de är baserade på vad du skriver om vad jag sagt.

Hej

Gick tillbaka och kollade inlägg, det visade sig att jag hade svarat dig men egentligen avsåg att svara en annan persons inlägg, så enkelt var det, ber om ursäkt för detta.

Mvh isan lover

Som jag förstår så är SD ett parti där man frivilligt röstar eller är medlem. Facket däremot är dom flesta Tvingade att vara med. Tror de har betydelse

Facket är valfritt. Något som enligt vissa verkar berättiga misshandel och mobbning.

Lite lustigt att facket kom och tjata med mig förra veckan om att bli medlem. Vi pratade en stund och jag förklarade varför jag inte tyckte att det var bra för mig i dagsläget och vad som skulle få mig att ändra uppfattning. Inga problem, trevlig gubbe och han hoppades att facket skulle jobba för vissa saker jag saknade i medlemskapet.

Slutar väl med att jag går med i framtiden då gubben var trevlig och blir det vissa ändringar som jag ville ha för att det skulle löna sig ser jag inget fel i att bli medlem.

Hej

Det har du din fulla rätt att tycka, men lika självklart borde även du acceptera att andra har en annan uppfattning och tycker att samma moraliska principer borde gälla både förtroendevalda fackliga som för politiker som väljarna har gett sitt förtroende.

Jag ser det som ett svek mot dom man har valts av och företräder i båda fallen, är det dessutom bedrägeri bör det utredas av polis.

Mvh isan lover
Bara ett år sedan förra pampen avgick, åxå fiffel med pengar där! Kommer ihåg "Hoffa" fallet på 80 talet!:xmas_smiley::xmas_smiley:

Nu har det förekommit några inlägg här som är på gränsen till om inte rena personangrepp. Skärpning gentlemen, annars kommer tråden att stängas. :police:

Transportarbetarna är så högavlönade så det är bara rättvist att sponsra denna resan.

Hej

Såg om det här på nyheterna igår och även om jag aldrig har haft något med transportarbetarförbundet att göra så skäms jag som f.d facklig representant, det dom har gjort här skadar hela fackföreningsrörelsen, ut med svinen och in med nya krafter och en annan moral och värdegrund.

Mvh isan lover

Min fd svärmor jobbade på handels, där hade hon tjänstebil med fri bensin, jo fri bensin som utnyttjades även på fritiden, dom hade 2 bilar i familjen men svärmors var den som användes så mycket det bara gick.
Fackligt anställda bryr sig mer om sina egna jobb än medlemmarnas intressen.
Har inte varit med i facket sen typ 1990 och anser att dom helt klart har spelat ut sin roll, har många ex på detta men nu e det lördag å fint väder så ids inte skriva nåt mer.
Ha en fin dag alla.

Hej

Såg om det här på nyheterna igår och även om jag aldrig har haft något med transportarbetarförbundet att göra så skäms jag som f.d facklig representant, det dom har gjort här skadar hela fackföreningsrörelsen, ut med svinen och in med nya krafter och en annan moral och värdegrund.

Mvh isan lover

Problemet är att det aldrig utkrävs ansvar och återbetalning!

Hej

Jag vet inte hur en sån här affär kommer att sluta, men allt borde utredas och om möjlighet finns återbetalas av dom skyldiga.

Mvh isan lover
Om man leker med tanken att varje transport arbetare betalar ca 2-300 kr i månaden i fackavgift (inte A-kassa), så för 600 000 kr som 12 personer bränt på lyxresor, så blir det 2-3000 arbetare som betalade in hela sin fackavgift den månaden för att de 12 skulle kunna njuta av en resa. Om fackavgiften är 100 kr / månad, så blir det 6000 anställda som via fackavgiften betalade 12 personers finlir.. :p:p Fantastiskt!! Vad generösa transportarbetarna är mot sina förtroendevalda.. "Tack så mycket alla ni arbetarna, säger pamparna". :wai::wai: Tack för att ni låter oss åka flott i första klass och njuta medan ni står på kajen och lossar skit från båtarna.. ;) Vi tänker på er när vi glassar i solen! Klä er varmt och tjäna in mer pengar till oss.. Kram!

Och det som kommit upp till ytan, är en skitsumma av hur mycket alla resor för andra förbund, kommuner och regeringsfolk bränner varje månad.
Och snacka inte om EU anställda politiker.. Ajajaj… :eek:
Men staten måste som sagt spara... på de som har minst.. ;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp