Hur gick det nu med dessa försäkringar , har allt falllit i glömska eller hur ser det ut

En gruppförsäkring där man ändock måste förhandla? efter det jag läst om denna försäkring så ger jag ingen tumme upp, oavsett man behöver denna försäkring eller inte, så är det väl inte fel att hålla sig informerad, ingen kan veta vad som händer i nästa stund, kanske ett lågprisalternativ för dom som behöver, karenstid, självrisk, undantag, rent ut sagt så ser jag denna försäkring som en nödlösning för vissa...och jag har bett om ett färdigt avtal, detta har man ännu inte lyckats sända över till mig.

Nu har ju du inte 10års erfaren het av av hästen och hans 20 nick, där av kommer din kommentar
Hade du haft det samt hur illa han har betet sig under alla dessa år mot andra medlemmar hade du aldrig yttrat dig. Nu är ju det mest ironiska kommentarer, men har du väl svårt att för stå.

Men som sagt har man inga kunskaper, så kan man ju hamna fel angående verkligheten.
Jag har varit 7 år på detta forumet så inte så långt ifrån 10 år, även jag har ju bytt nick en gång och det vet la dom flesta.
Däremot orka älta samma sak år ut och in, jag ser att ni är lika goda kålsupare och många gånger startar nåt med provokationer.
Även jag och Legolas har käftat på forumet men inte springer jag och lipar och ältar det i all evighet.

Var det försäkring tråden handlade om? eller....

En av många försäkringstrådar som startats sista 12 månaderna.

Finns en bra sökfunktion på forumet om man vill vara uppdaterad, dock kommer dom efter ett tag ur spår.
Oftast för att dom inte är heltäckande för +65 åringar för en låg premie........

Spännande! Så det är alltså den beräknade genomsnittliga sjukvårdskostnaden man har att förhålla sig till som gammal. Den som inte kan spara c:a 100 000 SEK/år kanske skall ta sig en funderare. :rolleyes:

Undrar om det inte är bättre att vara sitt eget försäkringsbolag och bygga upp ett kapital i så fall. Åtminstone om man är vid någorlunda god vigör och inte lider av metabolt syndrom.
Håller med dig det är säkert bäst att spara själv till en buffert....

En gruppförsäkring där man ändock måste förhandla? efter det jag läst om denna försäkring så ger jag ingen tumme upp, oavsett man behöver denna försäkring eller inte, så är det väl inte fel att hålla sig informerad, ingen kan veta vad som händer i nästa stund, kanske ett lågprisalternativ för dom som behöver, karenstid, självrisk, undantag, rent ut sagt så ser jag denna försäkring som en nödlösning för vissa...och jag har bett om ett färdigt avtal, detta har man ännu inte lyckats sända över till mig.
Du skall fylla i ansökan först, därefter startar en process som du får hålla dig till. Jag tror inte dom låter DIG bestämma takten.....

Spännande! Så det är alltså den beräknade genomsnittliga sjukvårdskostnaden man har att förhålla sig till som gammal. Den som inte kan spara c:a 100 000 SEK/år kanske skall ta sig en funderare. :rolleyes:

Undrar om det inte är bättre att vara sitt eget försäkringsbolag och bygga upp ett kapital i så fall. Åtminstone om man är vid någorlunda god vigör och inte lider av metabolt syndrom.

Riktigt så blir det nog inte, företagets vinstmarginal är inräknad i premien, kan den uppgå till 50%...håller med dig, att bygga/hålla sig med en egen buffert är nog det bästa.

Nu lägger vi av med att diskutera person samt Admins beslut. Den omdiskuterade medlemmen känner till vad som gäller och är medveten om konsekvenserna om reglerna inte följs.

... kan den uppgå till 50%...

:wai: TIT

Tänkte inte på det, annars brukar ju marginalerna var av en sådan storlek, att man vid överslagsberäkningar kanske vågar bortse ifrån dem.:-[

Skulle en genomsnittlig vårdkostnad på 200 000 THB kunna vara någonting att utgå ifrån?

Jag tänker lite grand så här då, alltså om alla bitar faller på plats;

a - Jag får/tar denna försäkring, väljer alternativet med 400.000 baht skydd och betalar vad det då kostar 2-3.000 baht per månad.
b - sparar parallellt på banken lite grand varje månad till en liten buffert plus flygresan hem om det blir kris med hälsan...

Tycker det känns bra om man jämför med alternativen...

:wai: TIT

Tänkte inte på det, annars brukar ju marginalerna var av en sådan storlek, att man vid överslagsberäkningar kanske vågar bortse ifrån dem.:-[

Skulle en genomsnittlig vårdkostnad på 200 000 THB kunna vara någonting att utgå ifrån?

Tycker detta låter som en bra inställning, 200.000 b som ett grundskydd, sen att bygga på denna med en månatlig insättning, en eller några 1000 b, sen ska man ta med i beräkningen att detta just nu är lockpriser, samt att försäkringspremien justeras en gång per år, och sannolikt blir det att priset justeras uppåt, med min matematik och denna försäkring så säger detta i vart fall för min del att det är egen buffert som gäller, en sak till att ta med i beräkningen, det har aviserats om en kommande "turistförsäkring" än är det ingen som vet vad som komma skall, kommer denna försäkringen i tråden gälla? ytterligare en sak, bolaget kan ändra villkoren och även säga upp försäkringen när det passar bolaget, det blir en hel del att fundera runt detta...betala till bolaget och inget händer så är pengarna borta, med egen buffert och inget händer så finns pengarna kvar.

En av många försäkringstrådar som startats sista 12 månaderna.

Finns en bra sökfunktion på forumet om man vill vara uppdaterad, dock kommer dom efter ett tag ur spår.
Oftast för att dom inte är heltäckande för +65 åringar för en låg premie........

Att få en heltäckande försäkring gällande 65+ till en låg premie strider tyvärr mot allt som kan innefattas i sunt förnuft.

Tillbaka
Topp