Varför gifter man sig med en thailändska?

Finns nog en mängd olika anledningar till varför man gifter sig med en thailändska eller utländsk partner .

Det kan säkert ligga en viss sanning i det Broder Tuk Tuk säger att det finns västerländska män som kammat noll på den svenska dejtingmarknaden av olika anledningar och därför provar nya jaktmarker.

Det finns säkerligen också västerländska män som efter ett par urspårade äktenskap med västerländska kvinnor som slutade i skilsmässa sa att aldrig mer en västerländsk kvinna och satte kompassen med pejling på asien.

Det finns säkerligen traditionella,konservativa män som anser att västerländska kvinnor är hopplöst förlorade åt feminism,woke tänkande och vänsterflummeri och tror att dom skall hitta sin tradionella hemmafru i asien.

Och slutligen finns det säkerligen även dom män som helt enkelt har gula febern och har nån fetish för asiater.

Bara för att man inte vill lyssna på det Broder TuK TuK säger så betyder det inte att det inte finns en glimt av sanning i det hela. Sedan behöver det han säger inte stämma in på ens egen situation men det betyder inte att det inte kan finnas en glimt av sanning i det han säger.

Med allt detta sagt så finns det troligtvis också män som av en ren slump blivit ihop med en asiatiska då det är så ödets lotter fallit.

Hade en barndomsvän ifrån orten där jag växte upps som alltid varit äventyrlig av sig och hans äventyrliga ådra tog honom till Thailand där han bodde under flera år och träffade och gifte sig med en thailändska.

En bekant till föräldrarna träffade en thailändska i Thailand när han för sisådär 14-15 år sedan blev medbjuden av vänner på semester till Thailand. Dom inledde en relation som håller än i dag . Han hade ingen ambition att inleda ett förhållande och än mindre att åka till Thailand men så artade sig ödet.

Kompisens pappa träffade i 50 års åldern efter att levt frånskild i många år en thailändska här i Sverige genom gemensamma bekanta som han inledde ett förhållande med och levde med i Sverige ända fram tills pensionen då han sålde allt han ägde i Sverige och flyttade med henne till Thailand och det förhållandet höll tills han dog för ett antal år sedan.

Hade en bekant som var på midsommarfest hos en av sina vänner och där träffade systern till vännens partner som var på besök ifrån nått asiatisk land och det slutade med att dom fattade tyckte för varandra och blev ett par som nu lever ihop i Sverige. Dom träffades på fest av en ren slump.

Så det finns nog alla sorter i vår herres hage.

Det är jag för gammal för. Om 30 år är jag 92 om jag lever.

För övrigt så har jag varit ihop med thailändskor betydligt längre än ett par veckor och jag vet att det är stor skillnad att leva ihop med en thaitjej i jämförelse med en svenska.
Nu är det väl i och för sig så att många thaitjejer förvandlas långsamt till svenska kvinnors beteende efter en tid i Sverige men lever man ihop med en thailändska eller filippinska i Thailand så märker man snabbt skillnaden.

Är du ihop med en svenska ska det delas på allt. Matlagning, tvätt, städning. Alla dessa saker gör en thaikvinna per automatik.
Att vägra sex är väldigt ovanligt bland thaikvinnor såvida dom inte är 70+

Du märker väl inget eftersom du lagar din egen mat och kanske även tvättar dina kläder själv och städar ditt rum men många karlar vill ju att thailändskan ska sköta allt detta utan att knussla.

BTT
Då kan du ju prova på det i 15 år, nätet är fullt som väntar på dig. Hur länge har du levt ihop med samma thailändska?

Finns nog en mängd olika anledningar till varför man gifter sig med en thailändska eller utländsk partner .

Det kan säkert ligga en viss sanning i det Broder Tuk Tuk säger att det finns västerländska män som kammat noll på den svenska dejtingmarknaden av olika anledningar och därför provar nya jaktmarker.

Det finns säkerligen också västerländska män som efter ett par urspårade äktenskap med västerländska kvinnor som slutade i skilsmässa sa att aldrig mer en västerländsk kvinna och satte kompassen med pejling på asien.

Det finns säkerligen traditionella,konservativa män som anser att västerländska kvinnor är hopplöst förlorade åt feminism,woke tänkande och vänsterflummeri och tror att dom skall hitta sin tradionella hemmafru i asien.

Och slutligen finns det säkerligen även dom män som helt enkelt har gula febern och har nån fetish för asiater.

Bara för att man inte vill lyssna på det Broder TuK TuK säger så betyder det inte att det inte finns en glimt av sanning i det hela. Sedan behöver det han säger inte stämma in på ens egen situation men det betyder inte att det inte kan finnas en glimt av sanning i det han säger.

Med allt detta sagt så finns det troligtvis också män som av en ren slump blivit ihop med en asiatiska då det är så ödets lotter fallit.

Hade en barndomsvän ifrån orten där jag växte upps som alltid varit äventyrlig av sig och hans äventyrliga ådra tog honom till Thailand där han bodde under flera år och träffade och gifte sig med en thailändska.

En bekant till föräldrarna träffade en thailändska i Thailand när han för sisådär 14-15 år sedan blev medbjuden av vänner på semester till Thailand. Dom inledde en relation som håller än i dag . Han hade ingen ambition att inleda ett förhållande och än mindre att åka till Thailand men så artade sig ödet.

Kompisens pappa träffade i 50 års åldern efter att levt frånskild i många år en thailändska här i Sverige genom gemensamma bekanta som han inledde ett förhållande med och levde med i Sverige ända fram tills pensionen då han sålde allt han ägde i Sverige och flyttade med henne till Thailand och det förhållandet höll tills han dog för ett antal år sedan.

Hade en bekant som var på midsommarfest hos en av sina vänner och där träffade systern till vännens partner som var på besök ifrån nått asiatisk land och det slutade med att dom fattade tyckte för varandra och blev ett par som nu lever ihop i Sverige. Dom träffades på fest av en ren slump.

Kanske är hans förtryckta snedvridna bild som folk ställer sig emot men sen har han ju enbart levt ihop med pr*stituerade i barområden så inte konstigt heller.

Hej

Den frågeställning som ligger bakom den här tråden blir ju lite som ”Hur långt är ett snöre”.

Efter att ha läst inläggen i tråden så förstärks ju den bilden, det finns ju förmodligen äktenskap grundade på alla dom exempel som har tagits upp i tråden, tycker personligen att Pelle Plommonstop kom närmast min syn på saken.

Mvh isan lover

Hej

Den frågeställning som ligger bakom den här tråden blir ju lite som ”Hur långt är ett snöre”.

Efter att ha läst inläggen i tråden så förstärks ju den bilden, det finns ju förmodligen äktenskap grundade på alla dom exempel som har tagits upp i tråden.

Mvh isan lover
Det finns det i hela världen även i Sverige äktenskap grundade på det.
Han skriver dock att majoriteten av thailändskorna gör det maken säger vare sig det gäller sex, hushållsarbete, barnskötsel, dom är inte självbestämmande och utan egen åsikt.
Det är en fördom som bottnar sig från typer som han.
Han har levt med pr*stituerade i barer, noll erfarenhet från vardagslivet i Thailand, han har vart full i en by par dagar och gått mellan skolan och krypinnet förutom barlivet.
Så inte konstigt att har snedvriden bild och drar alla över en kam.

1. Det finns det i hela världen även i Sverige äktenskap grundade på de
2. Han skriver dock att majoriteten av thailändskorna gör det maken säger vare sig det gäller sex, hushållsarbete, barnskötsel, dom är inte självbestämmande och utan egen åsikt.
Hej

1. Ja just att det finns äktenskap i Sverige och övriga världen som grundas på exakt samma anledningar var det jag fastnade för.

2. Det här var det väl mer BTT som framförde och den uppfattningen delar jag inte alls.

Mvh isan lover

Personligen förälskade jag mig i Thailand när jag första gången kom hit 1988, 19 år gammal.
Flyttade hit 2005 och det är väl det självklara att man så småningom träffar den man vill vara tillsammans med.
Gifte oss 2009 och har två pojkar ihop, frugan gör karriär och jag är hemmafarsa. Perfekt för oss.

/ SatanG

Hej

Började resa till Thailand som 25-åring på 80-talet, fastnade också för Thailand och gillade friheten och den livsglädje människorna visade där, har hittills inte hittat något land som matchar Thailand ( Isaan), köpte livsstilen med mai pen rai och sanuk o.s.v rakt av, gillade det naturnära livet på landet där folk tar dagen som den kommer med solen som klocka. Men det är ju inte riktigt samma äventyr längre, det har hänt mycket på närmare 40 år. Har varit tillsammans med min fru i 27 år nu och vi har en son som blir 17 år nu i januari.

Mvh isan lover

Det måste kännas tungt av att blivit nobbad av en äldre thailändska.

Hej

Efter att ha läst inläggen i tråden så förstärks ju den bilden, det finns ju förmodligen äktenskap grundade på alla dom exempel som har tagits upp i tråden, tycker personligen att Pelle Plommonstop kom närmast min syn på saken.

Mvh isan lover
Från en som alltid vet bäst. :thumbsdown:

Det måste kännas tungt av att blivit nobbad av en äldre thailändska.
Du kanske vet,du kanske har något att tillföra till det ämnet.

Jag antar att du är en aning äldre än mig och du har troligtvis hunnit bli nobbad av betydligt fler thailändskor än mig både unga som gamla kan jag tro.

Sen vad vet du om jag blivit nobbad eller ej. Du börjar låta som en skiva någon satt på repeat,har du inget nytt att komma med än mamma och inget jobb och nobbad av thailändska.

Har du kanske autism är det kanske därför du hängt upp dig så på mig och på vissa specifika detaljer är det därför du har sån tid att sitta här på grund av att du är sjukpensionär på grund av din autism och det är kanske därför du är så bitter och grälsjuk dessutom.

Du kanske vet,du kanske har något att tillföra till det ämnet.

Jag antar att du är en aning äldre än mig och du har troligtvis hunnit bli nobbad av betydligt fler thailändskor än mig både unga som gamla kan jag tro.

Sen vad vet du om jag blivit nobbad eller ej. Du börjar låta som en skiva någon satt på repeat,har du inget nytt att komma med än mamma och inget jobb och nobbad av thailändska.

Har du kanske autism är det kanske därför du hängt upp dig så på mig och på vissa specifika detaljer är det därför du har sån tid att sitta här på grund av att du är sjukpensionär på grund av din autism och det är kanske därför du är så bitter och grälsjuk dessutom.
Du maler på som vanligt. Har du inget vettigt för dig att fördriva tiden med än att springa ärenden.

Jag tror att jag skall ta mig en motionsrunda som omväxling. Det borde du kanske prova på till omväxling till ditt gnäll.
Får jag flera stycken per dag iom att jag är ute med hunden vettu. Det är inte jag som är en åderförkalkad pensionär med förstadiet till diabetes typ två så ut och rör dig. Det kan göra gott både för hälsan och psyket för dig att logga ut härifrån en stund

Det finns det i hela världen även i Sverige äktenskap grundade på det.
Han skriver dock att majoriteten av thailändskorna gör det maken säger vare sig det gäller sex, hushållsarbete, barnskötsel, dom är inte självbestämmande och utan egen åsikt.
Det är en fördom som bottnar sig från typer som han.
Han har levt med pr*stituerade i barer, noll erfarenhet från vardagslivet i Thailand, han har vart full i en by par dagar och gått mellan skolan och krypinnet förutom barlivet.
Så inte konstigt att har snedvriden bild och drar alla över en kam.

"noll erfarenhet från vardagslivet"

Nu råkar det vara så att jag umgåtts nära med vanligt arbetande thaitjejer med i vardagen. Inte som partner men som vänner.

Så nog har jag erfarenhet även av vardagslivet utanför barområdena.

Och en sak kan jag påpeka om du nu inte vet bättre. Dom tjejer som arbetar i barerna är under ytan inte ett dugg annorlunda än dom tjejer man möter på kontorsdistrikten i Bangkok.

BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp