Vigsel inför thailändsk myndighet

Ja, precis. Det är så jag också tolkar det.
Var personligen på UD legaliseringar och därefter på Thailands ambassad i Sthlm. Fick 2 stämplar på certifikatet, gick snabbt och smidigt.

Planen nu är att ta få det översatt när jag kommer till Thailand sen gå till deras UD och få det stämplat där också. Sen ska det väl vara klart för Amphur-kontoret.
Precis som jag tolkat det ! Vad gäller Amphur kan det tydligen skilja en del från kontor till kontor, min tjej är från Khon Kaen men vid tänker göra registreringen i Bangkok, har läst att Don Muang har ett bra och smidigt Amphur har bett tjejen kolla med dem där.

Visum lika lätt,Uppeållstilstånd,, kk, arvsrätt för vem, I vår by när jag inte gjort nåt dumt ingen fylla eller dumheter så jag har när jag
är där hjälp om jag blir skjuk. är man inte snäll mot damen så får får man skit tillbak, ingen hjälp i Thai

Visum lika lätt,Uppeållstilstånd,, kk, arvsrätt för vem, I vår by när jag inte gjort nåt dumt ingen fylla eller dumheter så jag har när jag
är där hjälp om jag blir skjuk. är man inte snäll mot damen så får får man skit tillbak, ingen hjälp i Thai
Lättare att få visum baserat på marriage för den som är gift.

Gifta och boende i Thailand ärver varandra.

Precis som jag tolkat det ! Vad gäller Amphur kan det tydligen skilja en del från kontor till kontor, min tjej är från Khon Kaen men vid tänker göra registreringen i Bangkok, har läst att Don Muang har ett bra och smidigt Amphur har bett tjejen kolla med dem där.
Okej. Ja, min tjej är också från Khon Kaen men tänkte fixa allt i Bangkok när vi väl är där. Får kolla upp det med Don Muang då

Varför gifta sig om man ändå inte blir gift?
Vill man bygga sig en framtid/familj så är det väl ganska normalt att man gifter sig.
Visumdelen blir ju även enklare, slipper visa upp lika mycket pengar samt är man under 50 så gick det inte få pensionärsvisa tidigare iaf.
Sedan blir ju det man skaffar ihop gemensant ägande på, förutom mark, kan ju vara bra.

/ SatanG
Det tycker inte jag sen jag bytte giftemålsvisa med fler dokument än till pensionärsvisa, den enda fördelen med giftemålvisum är att man bara behöver visa upp 400 000 Baht istället för 800 000 vid pensionärsvisum, hur fan det nu kan vara billigare att vara gift övergår mitt förstånd.

Det tog cirka 1 timma att fixa mitt pensionärsvisum medan det kunde ta 4-5 timmar med giftemålsvisum.

Det tycker inte jag sen jag bytte giftemålsvisa med fler dokument än till pensionärsvisa, den enda fördelen med giftemålvisum är att man bara behöver visa upp 400 000 Baht istället för 800 000 vid pensionärsvisum, hur fan det nu kan vara billigare att vara gift övergår mitt förstånd.

Det tog cirka 1 timma att fixa mitt pensionärsvisum medan det kunde ta 4-5 timmar med giftemålsvisum.
Ja att det skulle vara billigare och bättre att vara gift i Thailand det är en myt.

Tur att de flesta är i Sverige!

Vad blir bättre att registrera giftermål i Thai än att ha ett giftermål regat i Sverige vill man så går man till ambassaden och regar
giftermålet i Thai också men ser ingen fördel
. Det min fru har i Thai är hennes även om hon säger det är mitt också . Varför ska
jag ha tankar om att äga nått av hennes farm, hus och såna grejor. Skiljs vi eller jag dör finns inget att hämta
Sluta jiddra om det du inte vet, det räcker inte med att registrera giftemålet hos ambassaden, även Foreign Affairs skall besökas och det kanske är mer som ska göras men jag minns inte.

Frågan är väl varför du ska registrera ditt giftermål i Thai. Jag gifte mej i Thai på Buddavis ,oh kom inte ihåg ca 20 år sen följde
hon med mej till sverige och vi gifte oss en gång till samma år. Vill man som jag rega att vi är gifta på Thai vis är det bara att ta med
vigslbeviset från Sverige. Jag ser ingen fördel med att ha ett vigsel bevis i Thai om ni inte har en massa egendommar i hop. Vi har
det men jag anser att det är hennes och alla hus land, mc, bilar, tuktuk, traktor hon är 20 år yngre det är hennes pension för hon
hinner inte få full Pension i Sverige och hon säger dör jag flyttar hon till thai då behöver hon ,mark,hus,land så hon kan leva bra
sista åren av hennes liv
Tänker samma dvs det är hennes pension typ. Kärringa är 15 år yngre och vi är inte ens gifta.

Varför så viktigt att registrera ett giftermål i Thailand ??? År gift på munkvisi Thailand för hennes släkt sen gift i Svergie på
riktigt med registrerade papper. Förstår inte varför regga ett giftermål i THai ingen fördel
Det är väl ett krav om man vill ansöka om en extension av sitt uppehållstillstånd för ett år i Thailand.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp