VM i thaiboxning 2016 i Jönköping

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
isa_igen.gif

Det är klart. Efter att flera städer kommit med bud om att få arrangera VM i thaiboxning 2016 föll ändå valet tillslut på Jönköping.
- Det var det bästa alternativet som vi fick, säger Daniel Norrgård, ordförande för Svenska Thaiboxningsförbundet till budokampsport.se.

Att Sverige skulle få arrangera VM i thaiboxning har varit klart en längre tid. Men idag togs ett formellt beslut att det blir staden Jönköping som får det åtråvärda kampsportsevenemanget.

Daniel Norrgård, ordförande för Svenska Thaiboxningsförbundet, är nöjd med beslutet.
- Dels värmer det ett småländskt hjärta att VM hamnar i Jönköping, men tillslut var det avgörande vad Jönköping faktiskt kan erbjuda. Och det var den bästa lösningen för vår del, så det är oerhört positivt.

Det blir det ett av de största kampsportsarrangemangen som någonsin landat i Sverige som kommer i maj 2016. Kinnarps Arena blir VM-arenan.
- Det kommer naturligtvis ha stor betydelse för svensk thaiboxning, men även för svensk kampsport överlag. Vi visar att våra största internationella tävlingar är väldigt attraktiva och det har ju om inte annat städernas stora intresse visat under den här resan.

Svensk thaiboxning förfogar över en rad stora internationella stjärnor, bland annat är Isa Tidblad Keskikangas och Susan Kariuki regerande världsmästare, Alex Tobiasson Harris innehar proffsbältet i organisationen WMC och Sofia Olofsson är regerande europamästarinna.

Text och foto: Jonathan Broberg

Har la varit bestämt sedan höstas iaf., började ju i förrgår ;)

Thai boxing I Bangkok , där ser jag att det är mest ferang tjejer som träna på Thai boxing .
När vi går från flodbåten och skall till Khao San Road , är det en snar väg genom Thai boxer lokalen
Och där ser jag mest ferang tjejer som är här halva semester och träna på Thai Boxing .

P1060220.JPG

P1060221.JPG

P1060222.JPG

Mitt inlägg gick ut på att det är VM i lilla Jönköping. Det är stort.
Träning för turister finns överallt i Thailand och är inget speciellt.

Kvinnan som är värdens mästare i Thai boxing är från Horten i Norge
Anne Line Hogstad är värdens mästare i Muay Thai ( thaiboxing )

Mitt inlägg gick ut på att det är VM i lilla Jönköping. Det är stort.
Träning för turister finns överallt i Thailand och är inget speciellt.

Det som jag skrev var att , det är att det är tjejer som träna Thai boxing ," Är det en sport för tjejer ? "

Sverige och Jönköping kan tacka Norge för att kampen blev i Sverige .
I Norge är det inte lovlig å ha kamp boxing , enda Norge har flera värdens mästare i Boxing

P1070972.JPG

P1070970.JPG

Ja ingen som gillar stöddiga norrmän, nåt för EV att tänka på..

Nu tycker jag nog inte att @EV är stöddig, det mesta är allt med glimten i ögat. Jag har haft mycket kul ihop med norrmän, på min första båt bestod 80 % av besättningen av norrmän. Vi hade mycket skoj uppe i Narvik och nere i Antwerpen.

Det finns många duktiga svenskar i Thaiboxning. Många mästare i EM och VM.

Sverige behöver nog inte tacka Norge för vi arrangerar VM.

Kvinnan som är värdens mästare i Thai boxing är från Norge : Anne Line Hogstad , och då är
lagen så att nästa kamp är i hennes hemland .
Men den Norske lagen förbjuder prof boxing i Norge , därför är den i Sverige , rätt mig om jag har fel .

Senast redigerad av en moderator:
Det som jag skrev var att , det är att det är tjejer som träna Thai boxing ," Är det en sport för tjejer ? "
Hehe, det är lika mycket sport för tjejer som att du låter frun bära hem matkassarna efter att ni har handlat.
Köp en vagn på hjul som din fru kan lägga matvarorna på så slipper hon slita ut sig i förtid, det vore ju dumt om hon också blir sjukpensionär, men då kan ju iof hennes dotter komma till Tidaholm och ta hand om er båda.

Kvinnan som är värdens mästare i Thai boxing är från Norge : Anne Line Hogstad , och då är
Men den Norske lagen förbjuder prof boxing i Norge , därför är den i Sverige , rätt mig om jag har fel .
Det är mer än en klass ... finns flera världsmästare :)

Sverige och Jönköping kan tacka Norge för att kampen blev i Sverige .
I Norge är det inte lovlig å ha kamp boxing , enda Norge har flera värdens mästare i Boxing

P1070972.JPG

P1070970.JPG
Dra till Norge då Ev , så kanske du kan ändra på lagarna i Norge ...kanske lyssnar de på Dig :p

Hehe, det är lika mycket sport för tjejer som att du låter frun bära hem matkassarna efter att ni har handlat.
Köp en vagn på hjul som din fru kan lägga matvarorna på så slipper hon slita ut sig i förtid, det vore ju dumt om hon också blir sjukpensionär, men då kan ju iof hennes dotter komma till Tidaholm och ta hand om er båda.
Snyggt konstaterande Sölve , kanske inte så smart sagt då det kan bli verklighet tidigar än du tro om du lägger ägget i korgen ................

Sverige kan mycket väl hamna på en hög placering i tjejklassen då vi har Bea som är grymt duktig .......

Därför att Norska är kycklinagr och inte tål att se lite blod ..inget annat .....;)

Ja ,man blir duktigt irriterad på den stilen , oifs så känner jag en del av båda sorter .Men ett par i Thailand av den stöddiga sorten , en av dessa fick pisk av Thaiarna på RC flygfältet i Pattaya. EN iofs snäll kille men att tala om för Thaisen vad de skall göra i sitt eget land faller inte i god jord , satt rätt som det var på rumpan i dammet ....... Har en annan i samma gäng , en riktigt djävla dryg Norrbagge , den var så stor i käften så jag bjöd han på stryk , Först då backade han , riktigt dum djävel , normalt är jag from som ett lamm ;)

Liknande trådar

J
Svar
0
Visningar
748
Johann Bergstrand
J

Tillbaka
Topp