Du påvisar din bitterhet än en gång, det måste vara oerhört jobbigt att sitta i isolering i närmare ett år, kanske mer. Att använda ordet "leverera" när det gäller kärlek är i mina ögon fruktansvärt nedlåtande.
Jag och många med mig fann äntligen kärlek efter många år som singel. Dagen när jag träffade min fru för 12 år sedan var den bästa och lyckligaste dagen i mitt liv. Visst, det är 27 år mellan oss och många gav oss max 2 år tillsammans. Men så blev det inte och jag hoppas innerligt att jag får sluta mina dagar tillsammans med denna underbara kvinna som jag älskar något oerhört.
Tack Thailand för att min underbara fru kommer därifrån!
Nej, det är inte bitterhet.
Det finns en sanning och en baksida som du helt enkelt verka blunda för.
Det är i många relationer där det inte går så bra som för er.
Massor misslyckats och det beror många gånger på att det är svårt att anpassa sig till ett nytt liv i en ny kultur men också på dålig behandling av sin partner.
Jag har sett för många själv i mitt Norrlandslän.
Sen är omgivningens attityd och värderingar ofta nedlåtande till blandäktenskap och stor åldersskillnad.
En god väns då 33 åriga dotters man gick bort i cancer.
Singel med två små barn, nu är hon 37år och omgift med en 60 årig man och är lycklig men har haft det jobbigt med alla kommentarer från omgivning och bekanta, som tycker att hon kunde väl skaffat en yngre man har sårat henne.
Båda är svenskar.
När vi var hemma sist så slutade några vänner helt med kontakten med mig.
Även där har jag fått höra att det finns gott om singlar i Sverige som skulle passa bättre.
Kanske det inte förekommer i Skåne?
Ord som att leverera kvinnor, hustruimport används i dagligt tal i Sverige.
Det är nedlåtande men i många fall rätt.