Wan Lai Songkran Festivalen 2016

Vette fan om songkran är så roligt som folk påstår. Det var ju knappt kul första gången.
Det är väl 13-16/4, fast Pattis kör sin egen lilla fest.
Man skulle ju faktiskt kunna dra ner en vecka bara för att. Så dyrt är det inte med biljetter och skola och jobb är nog inga problem att ta ledigt från.
Men direkt sugen är jag inte, mer än att vädret är tråkigt där hemma.
Ja inte fan är jag avundsjuk på folk som måste stå ut med Songkran firande i Pattis inte. Sätter inte min fot där under Songkran. Har firat uppe i byn för många år sedan det var mycket trevligare och inte överdrivet.

Ja inte fan är jag avundsjuk på folk som måste stå ut med Songkran firande i Pattis inte. Sätter inte min fot där under Songkran. Har firat uppe i byn för många år sedan det var mycket trevligare och inte överdrivet.

Jag funderar på att ta en vecka i Thailand.
Eventuellt så blir det songkran i BKK då det förhoppningsvis är tomt där och man har hela staden för sig själv.
Alternativt en sväng till obygden

Jag funderar på att ta en vecka i Thailand.
Eventuellt så blir det songkran i BKK då det förhoppningsvis är tomt där och man har hela staden för sig själv.
Alternativt en sväng till obygden
Visst åker många upp till Isaarn över Songkran så vill man fira Songkran är det också ett bra alternativ. Bangkok har traditionellt haft riktiga röjfester på vissa ställen. Men Corona har ändrat stora delar av spelplanen.

Helt rätt att åka ner till Thailand!

Vissa gillar inte Thailandet och Songkran det märks tydligt i tråden men om @Einar kan åka ut och sätta sig och njuta av folkfesten som hyllar de gamla så borda de flesta klara det.

Liknande trådar

A
Svar
39
Visningar
4 K
G
A
Svar
0
Visningar
2 K